więcej okazji z Fly4free.pl

Ile zarabiają piloci Ryanaira? Zarobki sięgają ponad 600 tys. zł rocznie

Foto: StockphotoVideo / Shutterstock
Na podwyżki wynagrodzeń mogą w przyszłym roku liczyć piloci siedzący za sterami samolotów Ryanaira. Najbardziej doświadczeni kapitanowie zarobią w ciągu dwunastu miesięcy równowartość ponad 600 tys. złotych! Początkujący o takim poziomie zarobków mogą pomarzyć, ale ich pensje i tak robią wrażenie.

Przyjęło się sądzić, że w za sterami samolotów tanich linii zasiadają najgorzej opłacani i najmniej doświadczeni piloci. Okazuje się jednak, że latając w barwach Ryanaira można całkiem nieźle zarobić – przynajmniej w Hiszpanii.

Irlandzki przewoźnik podpisał układ zbiorowy z tamtejszymi pilotami. Z racji tego, że został on opublikowany w Dzienniku Ustaw, szczegóły dotyczące kwot na poszczególnych stanowiskach stały się jawne. Dokument przedstawia również szczegóły systemu podwyżek, dzięki któremu zarobki najbardziej doświadczonych kapitanów znacznie przekroczą europejską średnią.

Ile zarabiają piloci Ryanaira?

Wynagrodzenie pilotów składa się z dwóch głównych czynników:

  • stałej podstawy,
  • dodatku za każdą godzinę spędzoną w powietrzu.

Hiszpańscy piloci, mający na swoim koncie przynajmniej 13 lat pracy, będą mogli liczyć na podstawowe wynagrodzenie w wysokości 120 tys. euro rocznie. Każda godzina spędzona za sterami samolotu to w ich przypadku 42,5 euro. Licząc, że rocznie piloci spędzają w powietrzu średnio ok. 850 godzin, daje to łącznie ponad 156 tys. euro.

Będąc na początku swojej kariery w roli kapitana, można liczyć na mniej więcej 80% tej kwoty. Świeżo upieczeni dowódcy otrzymują stałe wynagrodzenie w wysokości 110 tys. euro, do którego dochodzi 28 tys. za wylatane godziny. W pierwszym roku pracy na tym stanowisku ich pensja jest jednak… pomniejszona o 10%, czyli blisko 14 tys. euro.  

Na jakie zarobki mogą liczyć młodsi piloci?

W przypadku drugich pilotów i młodszych oficerów zarobki w Ryanairze wyglądają już znacznie skromniej. Drugi oficer może liczyć maksymalnie na 50 tys. euro rocznie.

Dopiero po awansie na pierwszego oficera pensja – uwzględniająca dodatki i wylatane godziny – rośnie do poziomu około 80 tys. euro rocznie. Zarobki rzędu 150 tys. euro rocznie przeznaczone są więc jedynie dla nielicznych – a droga do nich może zająć kilkanaście lat.

Szwajcaria113 672 euro
Belgia110 424 euro
Irlandia108 007 euro
Niemcy106 187 euro
Austria101 618 euro
Holandia101 308 euro
FInlandia95 586 euro
Wielka Brytania90 253 euro
Francja87 893 euro
Szwecja80 822 euro
Włochy80 427 euro
Hiszpania77 269 euro
Portugalia60 054 euro
Grecja56 523 euro
Polska51 370 euro
Czechy47 974 euro
Rumunia32 299
Średnie roczne wynagrodzenia pilotów w poszczególnych krajach / Dane na podstawie raportu Economic Research Institute

Ile zarabiają piloci w Polsce?

Ile zarabiają piloci Ryanaira w Polsce? Tego niestety nie wiadomo, bo spółka nie ujawnia podobnych danych w naszym kraju. Można jednak przypuszczać, że kwoty są wyraźnie niższe niż w Hiszpanii.

Według raportu Economic Research Institute średnie wynagrodzenie pilotów w Polsce wynosi 51 370 euro rocznie, czyli blisko 30 tys. euro mniej niż u ich hiszpańskich kolegów. Dla porównania, najlepsze stawki obowiązują w Szwajcarii – tam średnia pensja pilota to aż 113 672 euro rocznie, a osoby z minimum ośmioletnim doświadczeniem mogą liczyć na około 140 344 euro. 

Zarobki pilotów Ryanaira – podsumowanie
Kwoty robią wrażenie – choć nie każdy pilot może liczyć na takie same stawki.

👉 Kapitanowie z największym doświadczeniem – ponad 600 tys. zł rocznie (ok. 156 tys. euro), dzięki wysokiej podstawie i dodatkom za godziny w powietrzu.
👉 Początkujący kapitanowie – ok. 138 tys. euro rocznie, przy czym w pierwszym roku pensja jest obniżona o 10%.
👉 Pierwsi oficerowie — średnio ok. 80 tys. euro rocznie, czyli znacznie mniej niż kapitanowie
👉 Drudzy oficerowie — najniższe stawki, do 50 tys. euro rocznie.
👉 Jak to wygląda w Polsce? – polscy piloci zarabiają średnio 51 tys. euro, czyli o 30 tys. mniej niż ich hiszpańscy koledzy. Dla porównania w Szwajcarii średnia sięga aż 113 tys. euro

Niezależnie od stanowiska, praca w kokpicie Ryanaira w Hiszpanii to znacznie lepsze warunki niż mogłoby się wydawać w przypadku taniej linii.
Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
porównując pensje w Polsce i Hiszpanii/Włoszech/Portugalii trzeba wziąć pod uwagę co się dostaje na rękę...W Polsce jest bardzo wiele sposobów na obniżenie opodatkowania...   Znam ludzi zarabiających 50tys EUR rocznie który w Polsce płacą efektywnie 6  czy 8% podatku...  mieszkając pod Rzymem płaciliby 47% - niewiele mniej w Hiszpanii czy Portugalii..Polska ma bardzo niskie podatki, niskie składki emerytalne i bardzo niskie NFZ...Więc te 100tys w Hiszpanii to może być jak 60 czy 70tys w Polsce...
jp1, 23 września 2025, 14:24 | odpowiedz
Porównujesz B2B w Polsce  z umową o pracę w krajach zachodnich . Szkoda , tylko , że przy odejściu na emeryturę , chłopaki na B2B dostaną ochłapy . Zarobki w PL w Ryanair były bardzo dobre do czasu Covidu , niestety w tym momencie to niesmaczny żart , biorąc pod uwagę obsługę charterów , często spędzasz w pracy sporo więcej niż jest zapłacone( np. przemieszczanie się kilka godzin  busem po kraju ). Śmieszne , jest to , że w ogóle jest możliwy stosunek pracy na podstawie B2B , oczywiście liniom lotniczym jest to na rękę i pilotom do pewnego momentu też było to na rękę . Zdaje sobie sprawę , że zarobki wydają się dla zwykłego człowieka nadal duże , ale czemu piloci w Polsce mają dostawać połowę z tego co koledzy z krajów zachodnich ? Czy klienci w Polsce płacą połowę ceny za bilet ? Chyba nie … Szkoda ,kiedyś , była to fajna firma do pracy do momentu kiedy była w pełni zarządzana przez biuro w Irlandii , w momencie utworzenia nowego zarządu w Warszawie z dużą ilością polskich „ managerów „ firma stała się tym samym co tzw „ Klawisz Air „ . Widać , że pracownicy z biura na cybernetyki  czerpią przyjemność z tworzenia coraz gorszych warunków pracy w tej spółce. Życzę im, żeby otrzeźwieli jak najszybciej , bo nie widziałem jeszcze takich słabych morali w tej firmie ! 
jp1 porównując pensje w Polsce i Hiszpanii/Włoszech/Portugalii trzeba wziąć pod uwagę co się dostaje na rękę...W Polsce jest bardzo wiele sposobów na obniżenie opodatkowania...   Znam ludzi zarabiających 50tys EUR rocznie który w Polsce płacą efektywnie 6  czy 8% podatku...  mieszkając pod Rzymem płaciliby 47% - niewiele mniej w Hiszpanii czy Portugalii..Polska ma bardzo niskie podatki, niskie składki emerytalne i bardzo niskie NFZ...Więc te 100tys w Hiszpanii to może być jak 60 czy 70tys w Polsce...
FlyingBob, 23 września 2025, 17:15 | odpowiedz
Na razie tendencja jest taka że to ci na umowie do pracy finansują emerytury tym na B2B... bo jak odprowadzasz minimalne składki to dostajesz dodatki, 13, 14 i inne benefity w pełnej wysokości...A jak odkładałeś na umowie o pracę to przekraczasz próg i nic z tego nie dostajesz... Pensji nie masz równych na całym świecie - Polska jest bardzo tanim krajem do życia jak na UE kosztem zabezpieczenia socjalnego: opieki zdrowotnej, emerytur czy pomocy społecznej. Więc i nic dziwnego że pensje są niższe...
FlyingBob Porównujesz B2B w Polsce  z umową o pracę w krajach zachodnich . Szkoda , tylko , że przy odejściu na emeryturę , chłopaki na B2B dostaną ochłapy . Zarobki 
jp1, 24 września 2025, 10:25 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »