Fly4free.pl

Ryanair wprowadza nowe usługi i składa obietnicę, która ucieszy każdego pasażera!

Foto: Milosz Maslanka / Shutterstock
Po ogromnej krytyce związanej z kwestią zwrotów pieniędzy za odwołane loty, Ryanair wprowadza duże usprawnienia – linia obiecuje, że od teraz wszyscy pasażerowie odwołanych lotów otrzymają automatyczny zwrot pieniędzy na konto myRyanair w ciągu 24 godzin lub zwrot gotówki na konto bankowe w ciągu 5 dni. To najważniejsza, ale nie jedyna innowacja, jaką wprowadziła dzisiaj irlandzka linia

W czwartek Ryanair przedstawił nowe udogodnienia dla swoich pasażerów, które będą dostępne zarówno na stronie www jak i w aplikacji przewoźnika. Nowości, których celem ma być ułatwienie podróży to m.in. samoobsługowe centrum cyfrowe „Digital Self-Service Hub”, czyli udoskonalony proces zarządzania swoją rezerwacją on-line (wprowadzanie wszelkich zmian) i asystent dnia podróży, czyli bieżące aktualizacje dotyczące naszego lotu, które będą przesyłane bezpośrednio na telefon. W komunikacie Ryanaira czytamy, że w ramach tej innowacji będziemy otrzymywali takie informacje jak status lotu, informacje o numerze bramki na lotnisku, a także „aktualizacje wideo na żywo z Centrum Operacyjnego Ryanair w razie wystąpienia zakłóceń”.

Największą nowością jest jednak wprowadzenie funkcji Wallet, czyli portfela połączonego z naszym kontem w myRyanair. W komunikacie czytamy, że ma on służyć szybszemu zwrotowi pieniędzy za odwołane loty. I trzeba przyznać, że jest to bardzo duża innowacja ze strony Ryanaira, bo od momentu wybuchu pandemii irlandzka linia była mocno krytykowana za to, że uchylała się od zwrotów pieniędzy wszystkimi możliwymi sposobami. Wielu pasażerów skarżyło się, że na zwroty pieniędzy czekali miesiącami. Teraz to ma się skończyć.

Foto: Ryanair

W komunikacie czytamy, że procedura zwrotów będzie maksymalnie ułatwiona i zautomatyzowana: pasażerowie będą mogli otrzymać zwrot pieniędzy za odwołany lot na konto myRyanair w ciągu 24 godzin lub zwrot gotówki na konto bankowe w ciągu 5 dni roboczych.

Nie trzeba więc będzie wypełniać formularzy reklamacyjnych (przynajmniej w teorii), choć musimy pamiętać o tym, że ten medal ma dwie strony. Wprowadzenie automatycznego zwrotu do portfela na naszym profilu sprawia, że odzyskane pieniądze i tak musimy wykorzystać na kolejne loty irlandzkim low-costem. Ryanair liczy więc na to, że wielu pasażerów zdecyduje się na skorzystanie z tej opcji.

Foto: Ryanair

Warto też pamiętać, że podobną opcję posiada już od dłuższego czasu Wizz Air. Jednak Ryanair, w przeciwieństwie do „landrynki” nie stosuje tu bonusów – przypomnijmy, że klienci Wizz Aira otrzymują pełny zwrot wartości swojej rezerwacji na swoje konto bankowe lub 120 procent wartości biletu na konto Wizz, do wykorzystania na kolejne loty z tym przewoźnikiem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Dzis - lot odbedzie sie z bramki no 12,  na tablicy lotow jednak z 16 . 
lovenz, 29 października 2021, 13:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
To pewnie wina Ryanaira xDDD 
lovenz Dzis - lot odbedzie sie z bramki no 12,  na tablicy lotow jednak z 16 . 
Katarzyna Anyż, 29 października 2021, 18:01 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »