Chcecie więcej tanich „krajówek”? Ryanair rozważa 3 trasy, ale wszystko zależy… od Was
A konkretnie od krakusów i mieszkańców Pomorza Zachodniego: jeśli uruchomiona właśnie trasa krajowa spod Wawelu do Goleniowa okaże się hitem, nowe połączenia będą kwestią czasu. Ale ich wybór i tak jest dość zaskakujący.
We wtorek 2 kwietnia Ryanair uruchomił trasę krajową ze Szczecina do Krakowa. Czy to ostatnie połączenie wewnątrz Polski czy też możemy spodziewać się kolejnych tras? Pytany o to w zeszłym tygodniu Michael O’Leary był dość sceptyczny.
– Takie połączenia nie są wysoko na naszej liście. Spójrzmy na Poznań, dobrze połączony siecią dróg i kolei np. z Warszawą. W naszej siatce mamy kilkaset lotnisk w całej Europie i nie tylko i znacznie bardziej ekscytujące dla nas jest otwieranie tras międzynarodowych. Na przykład do Maroka – nie wykluczam, że taką trasę moglibyśmy ogłosić z Poznania w przyszłym roku – mówił szef Ryanaira w zeszłym tygodniu w Poznaniu.
Nieco więcej optymizmu w kwestii krajówek wykazuje Juliusz Komorek, wiceprezes Ryanaira ds. prawnych. Już wcześniej, podczas konferencji prasowej w Warszawie powiedział, że wśród rozważanych kierunków są… 2 kolejne trasy ze Szczecina: do Katowic i Rzeszowa.
– Połączeniami Gdańsk-Kraków czy Gdańsk-Wrocław udowodniliśmy, że istnieje potencjał na tanie loty krajowe w Polsce. Jeśli chodzi o nowe połączenie krajowe z Goleniowa do Krakowa, to nie jest wielką tajemnicą, że zdecydowaliśmy się na tę trasę, ponieważ zostaliśmy zmuszeni do zawieszenia lotów z Warszawy do Szczecina. I nie ukrywam, że uruchamianie przez nas kolejnych tras krajowych będzie uzależnione od wyników i frekwencji na trasie Kraków-Szczecin – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Komorek.
Czy Ryanair rozważa też inne trasy niż połączenia “szczecińskie”? Naturalnym kandydatem jest wymieniane od dawna połączenie Katowice-Gdańsk, do którego swego czasu przymierzał się Wizz Air. Ewentualny start tej trasy byłby dla Ryanaira tym łatwiejszy, że od jesieni uruchamia w Katowicach swoją bazę operacyjną. Komorek przyznaje, że ten kierunek jest rozważany, ale nie podjęto w jego sprawie żadnych decyzji.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Ryanair myśli też o wznowieniu tras krajowych z Modlina do Wrocławia i Gdańska, ale dopiero po rozbudowie terminala w podwarszawskim lotnisku. A to oznacza, że ewentualna perspektywa uruchomienia takich połączeń jest bardzo odległa – jak pisaliśmy na Fly4free, najwcześniejszy termin zakończenia rozbudowy to jesień 2020 roku, więc ewentualny powrót tych krajówek nie nastąpi szybciej niż w 2021 roku.