Fly4free.pl

Ryanair mocno inwestuje w swoją nową linię. Kompletnie nowe malowanie, kolejne samoloty we flocie i bardzo ambitne plany

Laudamotion
Foto: Laudamotion

W przyszłym roku austriacki low-cost podwoi liczbę samolotów – latem 2019 roku jego flota będzie liczyła aż 18 Airbusów A320. To nie koniec ambitnych zapowiedzi i zmian w linii Laudamotion.

Laudamotion to dawne linie lotnicze Niki, których założycielem jest znany były kierowca Formuły 1 Niki Lauda. Kilka miesięcy temu 25 proc. udziałów w linii przejął Ryanair i zapowiedział, że chce stworzyć z przewoźnika największego low-costa w Austrii. I to bardzo szybko, bo Laudamotion zaczął regularne operacje lotnicze dopiero w czerwcu.

Podczas środowej konferencji w Wiedniu Ryanair potwierdził, że zakupił dodatkowe udziały w Laudamotion i gdy tylko otrzyma zgodę Komisji Europejskiej, będzie posiadał 75 proc. udziałów w lotniczej spółce.

Ale w środę najważniejsze były dalsze plany rozwoju Laudamotion, te są zaś bardzo imponujące. Przede wszystkim przewoźnik potwierdził, że w kolejnym sezonie letnim podwoi wielkość swojej floty – obecnie dysponuje ledwie 9 Airbusami A320, w przyszłym roku będzie już miał ich 18, a do tego dodatkowe 6 Boeingów 737 leasingowanych od Ryanaira.

Największą zmianą jest jednak malowanie samolotu, a także modyfikacja logotypu. Na samolotach zostały co prawda zachowane czerwono-biało-czerwone barwy, ale są teraz znacznie bardziej wyostrzone, podobnie jak logo, które jest bardziej dynamiczne.

samolot Laudamotion
Foto: Laudamotion

– Chcemy spełnić wizję Nikiego Laudy i sprawić, by Ryanair stał się największą tanią linią lotniczą w Austrii, która będzie konkurencją dla drogich przewoźników od dawna nękających pasażerów w Niemczech i Austrii – mówił David O’Brien, dyrektor handlowy Ryanaira.

Plany Laudamotion są bardzo ambitne – w przyszłym roku Laudamotion chce obsłużyć ponad 5 mln pasażerów i zwiększyć zatrudnienia o ponad 300 osób, w tym 100 pilotów. Aby to osiągnąć, austriacki przewoźnik ogłosił bardzo szczodry plan podwyżek dla pilotów. W komunikacie prasowym czytamy m.in. że gwarantowana pensja dla kapitanów ma wynosić ok. 90 tys. EUR rocznie (dla porównania – według Ryanaira – w Wizz Airze wynosi ona 56 tys. EUR, a w Eurowings – 78 tys. EUR), a dla pierwszych oficerów – 46 tys. EUR.

Laudamotion wkrótce w Polsce

Od końca października austriacki przewoźnik uruchomi swoją pierwszą trasę w Polsce. Będzie to połączenie z Krakowa do Wiednia.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »