Ryanair i Wizz Air mocno inwestują w Polsce! Skorzystają na tym 2 duże lotniska
Dwie największe tanie linie lotnicze w Polsce mają długofalowe plany rozwoju w naszym kraju, więc coraz mocniej inwestują w infrastrukturę. Robią to jednak w odmienny sposób: o ile Ryanair sam finansuje budowę hangarów na lotnisku we Wrocławiu, to Wizz Air stawia na wynajem powierzchni budowanych przez Katowice Airport. Jak wyglądają szczegóły?
- Costa Brava od 1949 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Brava od 1961 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Brava od 1663 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Kilka dni temu Ryanair uroczyście otworzył drugi hangar swojej spółki Wrocław Aircraft Maintenance Services, gdzie będą serwisowane jego samoloty. Łączna kwota inwestycji wynosi 25 mln euro. Nowy hangar, zajmujący powierzchnię ponad 8300 mkw, daje możliwość obsługi do 4 samolotów jednocześnie. Sprawi, że WAMS zwiększy zatrudnienie we Wrocławiu do 550 z obecnie tu pracujących 300 osób, w tym przede wszystkich o inżynierów i mechaników lotniczych.
– Otwarcie naszego drugiego hangaru w WAMS jest dowodem na stałe zaangażowanie Ryanaira w regionie Wrocławia. Ta inwestycja o wartości 25 milionów euro nie tylko wzmacnia nasze możliwości serwisowe, ale także podkreśla naszą rolę we wspieraniu wzrostu gospodarczego i tworzeniu miejsc pracy. Jesteśmy dumni z naszego wkładu w rozwój branży lotniczej we Wrocławiu. Druga część hangaru WAMS demonstruje naszą silną inwestycję w modernizację infrastruktury lotniczej w Polsce, aby pomieścić stale powiększającą się flotę Ryanair – mówił kilka dni temu Eddie Wilson, prezes Ryanaira.
Tymczasem we wtorek lotnisko w Pyrzowicach ogłosiło, że Wizz Air będzie najemcą czwartego hangaru do obsługi naziemnej samolotów, który powstanie w Katowice Airport. Będzie to już trzeci hangar wynajmowany przez węgierskiego przewoźnika. Nowy obiekt jest obecnie projektowany, do końca 2024 oku zostanie wybrany wykonawca prac budowlanych, a gotowy hangar zostanie oddany do użytku najpóźniej do końca stycznia 2026 roku.
Hangar będzie miał ok. 10 tys. m kw. powierzchni, wyposażony będzie w dwie zatoki serwisowe umożliwiające przeglądy samolotów wielkości Airbusa A321neo. W obiekcie znajdą się także liczne pomieszczenia warsztatowe, w tym m.in. lakiernia i szlifiernia. Hangar wyposażony będzie także w trzykondygnacyjne zaplecze biurowo-socjalne wraz z częścią przeznaczoną do prowadzenia szkoleń.
Budowa czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów to jeden z projektów zaplanowanych w programie inwestycyjnym Katowice Airport na lata 2024-2028.