Czesi się nie poddają. Chcą być konkurencją dla Pendolino na najlepszej trasie kolejowej w Polsce!
Czeski RegioJet to przewoźnik, który próbuje zrobić dużo zamieszania na polskim rynku. Najgłośniej było o nich, gdy planowali uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych z Polski do Chorwacji, ale przewoźnik miał w planach znacznie więcej połączeń. Głównie międzynarodowych, ale nie tylko, bo RegioJet chciałby też rywalizować z PKP Intercity na jego flagowych trasach, na których kursują pociągi Pendolino. Pierwsze podejście zakończyło się porażką: pod koniec lipca prezes UTK wydał decyzje odmowne w sprawie udzielenia dostępu Czechom na trasach z Krakowa do Gdyni Głównej oraz Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia. Powód? Prezes UTK stwierdził, że przyznanie otwartego dostępu RegioJet mogłoby negatywnie wpłynąć na rentowność połączeń PKP Intercity. Czesi złożyli jednak nowy wniosek, tym razem tylko dla trasy Kraków-Gdynia-Kraków.
Jakie są szczegóły?
Kreta Zachodnia od 1945 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Modlin)
Słoneczny Brzeg od 1782 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Costa Dorada od 1489 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Jak czytamy we wniosku, przewoźnik zadeklarował chęć kursowania na tej trasie w okresie od 10 grudnia 2023 do 9 grudnia 2028 roku. W serwisie „Rynek Kolejowy” czytamy, że przewoźnik chce realizować codziennie po 16 kursów w obie strony na tej trasie przez cały rok. Pociągi miałyby kursować co godzinę – pierwszy odjazd z Krakowa zaplanowany jest o godz. 4.26, ostatni o 20.26, choć RegioJet zastrzega, że część pociągów jechałaby tylko do Warszawy.
RegioJet zakłada, że dojazd z Krakowa do Warszawy Centralnej potrwa 2 godziny i 4 minuty, a Warszawy Centralnej do Gdyni – 3 godziny i 3 minuty.