REKLAMA

Tysiące prezentów świątecznych utknęło w bagażach na lotnisku. Winne… przepisy

Bagaż na lotnisku
Foto: mariakraynova, Shutterstock
W tym roku Mikołaj nie wręczy części z prezentów. Zostały na... lotnisku w Helsinkach. A wszystko przez regulacje, które spowodowały, że nie można było dokonać rozładunku bagażu.

Święta to wyjątkowy czas. Także na lotniskach – wzmożony ruch wynika z faktu, iż wiele osób podczas tego okresu chce odwiedzić swoją rodzinę lub wylecieć do innego kraju, w poszukiwaniu odpoczynku lub świątecznych wrażeń. W bagażach podróżnych można zobaczyć wiele torebek i pakunków, które są pięknie zapakowane, niechybnie pokazując, że kryją w sobie prezenty od św. Mikołaja. Problem zaczyna się wtedy, gdy bagaże (i prezenty) utkną gdzieś na terenie portu lotniczego.

Taka właśnie sytuacja miała miejsce na lotnisku w Helsinkach. Ponad 1000 sztuk bagażu nie trafiło do pasażerów – nie zostały załadowane do dalszej podróży lub przekazane do odbioru. Finnair, czyli narodowy fiński przewoźnik oficjalnie przeprosił w sobotę wszystkich za zaistniałą sytuację. Jednocześnie obiecał, że podróżni otrzymają swoje rzeczy najpóźniej w niedzielę. Ale nie jest to takie pewne – zważywszy na to, że dzisiaj mamy Wigilię, wielu turystów może podczas niej mieć nastrój zgoła nieświąteczny.

Co było przyczyną, która spowodowała problemy z rozdzieleniem bagaży i dostarczeniem ich do właściwych osób lub załadowaniem do dalszej podróży? Przepisy. A konkretnie: zakaz pracy ponad podstawowy wymiar czasu na lotnisku. Trwał od 19 listopada – i związany był z negocjacjami płacowymi związków zawodowych.

Wszelkie nieprawidłowości przy dystrybucji bagażu podróżnych w przypadku tego konkretnego portu lotniczego są dużym problemem, ponieważ Helsinki-Vantaa to duży hub, w którym wielu pasażerów z północy Europy przesiada się, lecąc do Azji. Nie zapominajmy też o tych, którzy lecieli na święta do miejsc, gdzie jest naprawdę zimno (północ Skandynawii) – i zostali tylko z tym, co spakowali do swojego bagażu podręcznego.

Miejmy nadzieję, że Mikołaj jednak upora się z tym problemem, a bagaże (i prezenty!) trafią do swoich właścicieli – przedstawiciele portu lotniczego poinformowali, że zawarli porozumienie w kwestii pracy poza standardowymi godzinami.

A korzystając z okazji: wszystkim naszym Czytelnikom życzymy spokojnych i wesołych świąt!

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.