Fly4free.pl

Potężna awaria IT dużej linii lotniczej. Odwołali wszystkie popołudniowe i wieczorne loty!

Foto: Twitter
Pasażerowie irlandzkiej linii Aer Lingus nie mogli się w sobotę odprawiać, a pracownicy linii – przeprowadzać boardingu na pokład. Nie działała też strona internetowa przewoźnika – wszystko z powodu potężnej awarii systemu IT, która sprawiła przewoźnikowi i pasażerom bardzo poważne problemy.

Kłopoty irlandzkiej linii zaczęły się w sobotę rano, gdy w mediach społecznościowych zaczęły się pojawiać zdjęcia i relacje wściekłych pasażerów, którzy czekali pod terminalem lotniska w Dublinie, nie mogąc się odprawić. Początkowo linia Aer Lingus uspokajała, że choć loty będą opóźnione z powodu „dużego incydentu”, cała siatka połączeń będzie zrealizowana zgodnie z planem. Jednak po kilku godzinach przewoźnik wydał komunikat, w którym poinformował, że problem jest zbyt poważny i praktycznie wszystkie loty linii Aer Lingus z i do Dublina będą odwołane od godziny 14 lokalnego czasu do końca dnia.

W sumie przewoźnik odwołał w sobotę aż 51 takich połączeń – z powodu awarii systemu IT linia nie mogła się skontaktować z pasażerami, więc poprosiła pasażerów z odwołanych rejsów o to, by nie przychodzili na lotnisko.

Awaria systemu sprawiła, że pasażerowie nie mogli dokonywać odprawy ani żadnej czynności związanej z ich rezerwacjami, przewoźnik nie był zaś w stanie realizować procesu wejścia na pokład.

Oczywiście, takiej okazji nie mógł przepuścić Ryanair. Irlandzka linia ogłosiła taryfy ratunkowe dla poszkodowanych pasażerów linii Aer Lingus, a w swoich social mediach miała oczywiście używanie.

Przewoźnik przeprosił pasażerów za kłopoty i zaoferował im darmową zmianę rezerwacji. Jednocześnie linia poinformowała, że w niedzielę wszystkie loty będą odbywały się już zgodnie z rozkładem, choć z pewnymi opóźnieniami.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »