Chorwackie firmy zastawiają pułapki na turystów. Ambasada ostrzega Polaków
Chorwacja od lat jest bardzo popularnym celem wśród Polaków – zwłaszcza tych wybierających się na wakacje samochodem. Świetna pogoda, wyśmienita kuchnia, piękne krajobrazy i stosunkowo niewielka odległość kusi naszych rodaków. Warto jednak przy okazji takiej podróży pamiętać o ubezpieczeniu nie tylko siebie, ale i swojego samochodu. I nie dać się nabrać naciągaczom.
– Ostrzegamy przed nieuczciwymi firmami oferującymi pomoc drogową i usiłującymi wyłudzić wysokie, sięgające nawet kilkudziesięciu tysięcy kun (czyli nawet kilku tysięcy euro), kwoty – apeluje Ambasada RP w Zagrzebiu.
Wypadki chodzą bowiem po ludziach. Stłuczka czy awaria samochodu może zdarzyć się każdemu. Niestety rachunek za odholowanie naszego samochodu – jeśli nie mamy ubezpieczenia – może być naprawdę wysoki. A jak się okazuje, nawet, kiedy je mamy – możemy nieźle się naciąć.
– W przypadku konieczności skorzystania z usług pomocy drogowej w Chorwacji zalecamy uważne zapoznanie się z warunkami posiadanej polisy ubezpieczeniowej i wcześniejszy kontakt ze swoim ubezpieczycielem w celu ustalenia kroków, które należy podjąć w sytuacji awarii na trasie – wyjaśnia placówka. – Należy też upewnić się czy firma rzeczywiście przyjechała na wezwanie, czy też jest to może firma „polująca” na klientów i szukająca łatwego zarobku – dodaje.
Wiele firm przyjeżdża bowiem do wypadków, do których wcale nie została wezwana, korzystając z tego, że dla kierowcy jest to stresujący i niecodzienny kłopot. My natomiast przekonani, że to firma zaakceptowana lub przysłana przez ubezpieczyciela, spokojnie korzystamy z usługi. A dopiero na końcu, gdy dostajemy rachunek, rozumiemy, że daliśmy się naciągnąć.
Ambasada podpowiada również, jak sprawdzić firmę i co zrobić, żeby sprawdzić, czy jest uczciwą pomocą czy próbą oszustwa.
– Sugerujemy, by wcześniej zażądać od firmy oferującej pomoc drogową informacji o zakresie niezbędnych napraw i usług oraz określenie przynajmniej szacunkowej wyceny kosztów, w formie pisemnej lub przynajmniej poprzez e-mail. Jeśli firma odmawia, sugerujemy zrezygnowanie z dalszej współpracy – sugeruje.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?