Polskie lotniska tracą miliony złotych. Sprawdź, ile musisz dopłacać do swoich tanich lotów
Choć polskie lotniska biją kolejne rekordy pod względem liczby obsłużonych pasażerów, to wciąż tylko nieliczne porty nie przynoszą wielomilionowych strat. Czy jest jakaś szansa na zmianę tej sytuacji oraz które lotniska notują najgorsze wyniki - sprawdź w naszym raporcie.
Część lotnisk poda oficjalnie swoje wyniki finansowe dopiero pod koniec czerwca, ale już teraz ponad połowa z nich pochwaliła się swoimi wynikami za ubiegły rok. Oczywiście, najchętniej chwalą się te, które przynoszą zyski, ale wyniki podają też te odnotowujące straty. Tym bardziej, że często nawet kilka mln złotych na minusie to nie jest aż taki zły wynik.
PoprzednieObraz 10 z 10Następne
...a Radom jeszcze długo będzie notował straty
Choć wydaje się, że nowe połączenia SprintAir chwyciły i przewoźnik zostanie w Radomiu, to lotnisko jeszcze długo nie wyjdzie na prostą. Z zaprezentowanej w marcu strategii portu wynika, że w tym roku lotnisko w Radomiu zanotuje 19 mln zł straty, a w przyszłym roku będzie potrzebować 58 mln zł. To dużo, ale trzeba pamiętać, że duża część tych pieniędzy pójdzie na niezbędne wydatki inwestycyjne.
Oczywiście, otwarte jest pytanie czy warto – w przedstawionej w marcu „mapie drogowej” dla lotniska czytamy, że w 2025 roku powinno ono obsłużyć milion pasażerów. Tymczasem zanosi się na to, że Radom będzie miał problemy już z realizacją celu tegorocznego, czyli obsłużeniem 60 tys. ludzi do końca roku.
Fot. Port Lotniczy Radom
Choć wydaje się, że nowe połączenia SprintAir chwyciły i przewoźnik zostanie w Radomiu, to lotnisko jeszcze długo nie wyjdzie na prostą. Z zaprezentowanej w marcu strategii portu wynika, że w tym roku lotnisko w Radomiu zanotuje 19 mln zł straty, a w przyszłym roku będzie potrzebować 58 mln zł. To dużo, ale trzeba pamiętać, że duża część tych pieniędzy pójdzie na niezbędne wydatki inwestycyjne.
Oczywiście, otwarte jest pytanie czy warto – w przedstawionej w marcu „mapie drogowej” dla lotniska czytamy, że w 2025 roku powinno ono obsłużyć milion pasażerów. Tymczasem zanosi się na to, że Radom będzie miał problemy już z realizacją celu tegorocznego, czyli obsłużeniem 60 tys. ludzi do końca roku.
Fot. Port Lotniczy Radom
PoprzednieObraz 10 z 10Następne






