Fly4free.pl

Które lotniska w Polsce najlepiej oceniają pasażerowie? Jest dwóch liderów, a kilka portów ma dużo do poprawy!

Wrocław
Foto: jjmtphotography / ShutterStock
Lotniska we Wrocławiu i Rzeszowie z najwyższymi ocenami wśród wszystkich polskich lotnisk – tak wygląda zestawienie na podstawie średniej ocen z Google'a. Pod lupę wzięliśmy opinie dotyczące każdego polskiego lotniska. Wniosek? Nie jest źle, natomiast jest też kilka portów lotniczych, które mają bardzo dużo do poprawienia.

Trudno jest obiektywnie ocenić, które lotnisko jest najlepsze, bo na czas spędzony przez pasażera wpływa wiele zmiennych, także niezależnych od lotniska, jak na przykład punktualny wylot samolotu, na który czekamy. Z drugiej strony są pewne narzędzia, które pozwalają choćby podjąć próbę takiej klasyfikacji. Postawiliśmy na opinie zostawiane w Google i wzięliśmy pod lupę wszystkie porty lotnicze w Polsce. jako podstawę biorąc średnią ocen, ale także opinie i komentarze. Wnioski? Każdy z portów ma coś na plus i minus, ale u niektórych przeważają te mniej pozytywne recenzje.

Lotnisko we Wrocławiu: 4,4 (8,9 tys. opinii)

Najlepsze opinie w Google w zestawieniu do ich liczby ma obecnie lotnisko we Wrocławiu. Łącznie swoim zdaniem na jego temat podzieliło się niemal 8,9 tys. internautów. a lotnisko uzyskało 4,4 gwiazdki. Przeglądając recenzje zadowolonych podróżnych, uwagę przykuwają przede wszystkim takie opisy, jak „dobrze oznakowane”, „czyste„, „dobrze zorganizowane„, nawet pomimo „niewielkiego rozmiaru„. Czego się jeszcze możemy dowiedzieć z opinii, które wystawiono lotnisku w ostatnich miesiącach?

– Jest tu wszystko co trzeba; kawa, knajpki, a nawet taras widokowy. Moim zdaniem najładniesze lotnisko w Polsce!
– Komfortowy dojazd. Port lotniczy nie jest wielkim obiektem co daje poczucie doskonałej orientacji i komfortu. Szybka, sprawna obsługa przy bagażu i odprawie. Strefa sklepików i barów bardzo przyjemna.
– Bardzo dobre miejsce do latania. Bliskość miasta. Ładne. Kompaktowe – nie trzeba gonić 45 minut z jednego końca na drugi.
– Zdecydowanie najlepsze lotnisko, z którego zdarza mi się latać. Sprawna i grzeczna obsługa, naprawdę krótki czas oczekiwania (jeśli w ogóle). Niedrogi parking przy samym terminalu i darmowy transfer melexem pod drzwi terminala – nic więcej nie trzeba. Do tego duży wybór gastronomii, sklepów. Wiele większych portów mogłoby się od nich uczyć.


Tak duża liczba ocen sprawia, że rzecz jasna znajdą się również te mniej przychylne. Część z negatywnych komentarzy dotyczyła poziomu obsługi czy wprost „niegrzecznych czy aroganckich” pracowników. Na co jeszcze narzekają korzystający z usług wrocławskiego lotniska?

– Gzie mają usiąść podróżni czekający ponad 90 minut na bagaż? Dwie ławeczki na 4 taśmy bagażowe to chyba jednak żart… A gdy bagaż się pojawia, to nie wiadomo skąd (monitory nie działają, na tablicy brak informacji), a nikt z obsługi lotniska nie wie skąd ten bagaż.
– Dwie godziny oczekiwania na bagaż, bo pracownicy akurat kończą zmianę. Dno i dwa metry mułu, lotnisko chwali się liczbą obsłużonych pasażerów, a standardy obsługi ma jak w trzecim świecie.
– Po 23:00 z lotniska bardzo ciężko się wydostać. Taksówkarze na postoju odmawiają normalnej jazdy na licznik, tylko proponują „indywidualną usługę” za wielokrotność maksymalnej taryfy miejskiej. Do tego lotnisko ogranicza możliwość wjazdu konkurencji.
– Budynek bardzo ładny. Zdecydowanie za mało toalet po przejściu kontroli bezpieczeństwa. Kolejki do żeńskich toalet bywają strasznie długie, co jest bardzo frustrujące, kiedy śpieszysz się na lot. Finalnie po zejściu na dół, czekając aż samolot opróżni się z poprzednich podróżujących, staliśmy w pomieszczeniu, gdzie temperatura spokojnie dochodziła do 40 stopni. Nigdzie nie ma żadnej wentylacji.


Na duży plus zdecydowanie trzeba oddać fakt, że zarządzający profilem lotniska w Google odpisują praktycznie na każdą z opinii – zarówno pozytywną, jak i negatywną. A to daje poczucie, że nawet jeśli podróżnym coś nie pasowało przy okazji lotu, to przynajmniej podejmowane są próby naprawy sytuacji lub rozwiązania problemu. To dość istotny szczegół, ale na pewno działa na korzyść wrocławskiego portu.

Lotnisko w Rzeszowie: 4,4 (2,9 tys. opinii)

Drugim polskim lotniskiem z oceną 4,4 w Google’u jest port w Rzeszowie, jednak złożyła się na nią mniejsza liczba opinii (2,9 tys.), co jest zrozumiałe z uwagi na liczbę obsługiwanych pasażerów. Jak można było się spodziewać, w sporej liczbie komentarzy podróżni zwracali uwagę na jego niewielki rozmiar, ale w wielu przypadkach stanowiło to zaletę podkarpackiego portu.

– Port lotniczy zasługuje na pochwałę. Dojazd z trasy S19 bardzo sprawny. Istnieje możliwość pozostawienia pojazdu na parkingu przy terminalu. Wewnątrz budynku czysto i przejrzyście.
– Lotnisko pracuje bez zastrzeżeń. Jak wybierasz się w swój pierwszy lot, to nie miej obaw. Wszystko przebiega bardzo sprawnie. Parking długoterminowy do 8 dni to 99 zł.
– Bardzo fajne, małe lotnisko, bez nadmiaru ludzi. Obsługa lotniska bardzo miła i pomocna. Można coś zjeść, wypożyczyć samochód. Wszystko spoko i łatwy dojazd, do tego spory parking. Ogólnie wolę małe fajne lotniska niż te potężne. Rzeszowskie jest naprawdę dobre!
– Niewielkie, kameralne lotnisko. Z powodu małej liczby odlotów, na lotnisku nie ma kolejek, a odprawa przebiega w sprawny sposób. Nie mogę nic złego powiedzieć o obsłudze, nie spotkałem się z wrogością lub znużeniem. Łatwy dojazd z Rzeszowa.


A co najbardziej przeszkadza podróżującym z rzeszowskiego lotniska? Nie sposób nie odnieść wrażenia, że części z nich nie pasują czynniki stricte związane z ofertą lotów – pojawiały się też niekorzystne opinie na temat „złej obsługi”.

– Mega wysokie ceny oraz strasznie mała ilość wylotów i odlotów, bo zaledwie 3-7 na dzień. Jeżeli nie chce się aż tyle płacić to warto znaleźć jakiś lot z Krakowa, do którego można się dostać pociągiem.
– Taśmy bagażowe nie działają. Trzeba czekać wieczność z małymi dziećmi bo nikt się nie ruszy, żeby ogarnąć te bagaże. W Afryce mają lepszy serwis. Za takie pieniądze zapłacone za bilety to porażka.
– Lotnisko sugeruje, że jest przyjazne dla rodzin z dziećmi, niestety wielkie rozczarowanie. Obsługa przy odprawie widząc płaczące dziecko znieczulona całkowicie. Przypominam o tym, że jest 11 przykazanie – nie bądź obojętny!
– Masakra, kolejni pasażerowie ponad godzinę czekają na bagaż. Rodzice z płaczącymi, małymi dziećmi koczują w pomieszczeniu bez miejsca do siedzenia. Nie tędy droga do standardów europejskich.

Lotnisko w Gdańsku: 4,3 (10,0 tys. opinii)

Krajowe podium najlepiej ocenianych w wyszukiwarce Google lotnisk zajął port w Gdańsku. Przy jego podstronie zostawiono łącznie nieco ponad 10 tys. komentarzy, a średnia gwiazdek to 4,3. Na uwagę zasługuje fakt, że praktycznie każdego dnia pojawiają się tam nowe recenzje od podróżujących, choć nie wszystkie zawierają opisy czy zdjęcia. Sortując opinie po tych najbardziej pozytywnych, najczęściej wybijają się takie aspekty jak „czystość” i „dobra komunikacja„.

– Bardzo dobrze skomunikowane, przestronne, duże poczekalnie, nowoczesny port lotniczy, brawo. Najniższe ceny w Polsce za parking przy lotnisku, dużo miejsca, zero problemów z zaparkowaniem auta.
– Lotnisko wygląda ciekawie i atrakcyjnie, łatwo do niego dojechać autobusem lub pociągiem. Można podładować telefon na miejscu. Jak kogoś przerażają wysokie ceny w sklepach lotniskowych to za bramkami jest McDonald’s, który ma standardowe ceny jak w całej Polsce.
– Fajne lotnisko, krótkie kolejki, bardzo czysto.
– Bardzo przyjazne lotnisko! Świetna infrastruktura, wszędzie czysto, miła i pomocna obsługa, loty punktualne, wszystko logicznie zaplanowane. Bardzo blisko autobusy, taksówki – świetne oznakowanie. Wewnątrz działa McDonald’s oraz inne kawiarnie i restauracje oraz sklepy, polecam to lotnisko zdecydowanie!


Aby jednak nie było tak kolorowo, pojawiło się też dość sporo aktualnych opinii, w których podróżujący dzielili się swoimi nieprzyjemnymi doświadczeniami. Przeglądając ich treść, nie trudno nie odnieść wrażenia, że większość z nich dotyczy indywidualnych przypadków niedogodności, z jakimi pasażerowie spotkali się przy okazji swojego lotu.

– Sobota krótko przed 14.00 powrót do Polski. Pasażerowie po przejściu rękawa byli skierowani korytarzem na ruchome schody piętro niżej. Niestety przejście było zamknięte. Kolejne osoby zjeżdżające schodami tworzyły tłok. Ostatni krzyczeli, by osoby z początku przesuwały się. Organizacja przemieszczania tragiczna. Trochę PRL – ścisnąć ludzi jak bydło i czekać na efekty. Czar urlopu w tropikach prysł w chwilę. Sto razy zastanowię się zanim wybiorę znów to lotnisko.
– Wystarczy kilka centymetrów śniegu i lekki mróz, by lotnisko było kompletnie sparaliżowane. Pracownicy robią negatywne wrażenie, i nie jestem w stanie zrozumieć jak można dopuścić do sytuacji gdzie nie jest się gotowym na zmianę warunków atmosferycznych.


Szkoda, że zarządzający profilem gdańskiego lotniska nie biorą przykładu z Wrocławia i nie odpisują użytkownikom na zostawiane przez nich komentarze. Z naszej analizy wynika, że to trzecie pod względem liczby komentarzy w Google’u lotnisko w kraju (po Lotnisku Chopina i Katowicach), dlatego znacznie lepiej by to wyglądało, gdyby podróżni dostawali odpowiedzi na swoje recenzje, zwłaszcza te mniej przychylne.

Lotnisko Chopina: 4,2 (28,8 tys. opinii)

Największe polskie lotnisko – i tu nie ma zaskoczenia – zgromadziło zdecydowanie najwięcej opinii wśród internautów. Ponad 28,8 tys. osób oceniło jego działanie na średnią ocenę 4,2, co w sumie należy potraktować jako naprawdę dobry wynik (dla porównania, inne stołeczne europejskie porty: Berlin – 3,1 przy 32,3 tys. opinii, Heathrow – 4,0 przy 50,3 tys. opinii, Madryt-Barajas – 4,0 przy 24,4 tys. opinii, Lizbona – 3,8 przy 46,4 tys. opinii). W zestawieniu przeróżnych recenzji pojawiło się mnóstwo, nazwijmy to, neutralnych komentarzy, gdzie podróżni za pewne aspekty chwalili lotnisko, a za inne krytykowali. Patrząc na pozytywy, o czym najczęściej wspominali pasażerowie?

– Bardzo dobre duże lotnisko, prawie zawsze wszystko idzie sprawnie, dużo restauracji oraz sklepów. Obsługa lotniska miła.
– Lotnisko usytuowane jest w mieście, stąd łatwo i szybko można tu dojechać, również komunikacją publiczną. Szybka kontrola bezpieczeństwa. Port lotniczy nie jest wielki, do najdalszej bramki dojdziesz w kilka minut.


Ale czym byłoby największe lotnisko w kraju bez szeregu negatywnych opinii? I spokojnie – dotyczy to nie tylko Polski, ale właściwie każdego innego kraju i największego portu. Choć w Google’u nie ma licznika w danych kategoriach recenzji, to możemy zgadywać, że jest ich najwięcej spośród wszystkich polskich lotnisk, nie tylko z powodu popularności, ale także żarliwych dyskusji chociażby na temat CPK. Ale skupiając się stricte na samym porcie Chopina – na co głównie podróżni narzekają?

– Toalety w opłakanym stanie. Byłam w 3 różnych, w kilku kabinach. Brudno, pełno śmieci, brak papieru, w jednej nie działa zamknięcie, w innej jest taka szpara między drzwiami a kabiną że spokojnie widać osobę korzystającą.
– Byliśmy dwie godziny przed odlotem na lotnisku. Ponad godzinę (od 5:20 do 6:30) czekaliśmy w gigantycznej kolejce do odprawy bezpieczeństwa, nie było nikogo, kogo można by poprosić o pomoc w momencie, gdy zaczął się boarding i chciałyśmy o coś zapytać. Zapowiedzi last call są absolutnie niesłyszalne w kolejce. Obsługa niesympatyczna i nieużywająca form grzecznościowych, raczej wydająca rozkazy.
– Pracownicy odprawy bezpieczeństwa psują reputację lotniska, wstyd i żenada. Angielski marny, a jak ktoś ich nie rozumie, to traktują ludzi z pogardą i arogancją. Coś w rodzaju: jestem ważny bo mam uniform, macie się dostosować, przy czym ci pracownicy nie mają jakiejkolwiek kultury osobistej.
– Bardzo słabe lotnisko. Stoisz w kolejce do kontroli godzinę i jak już przychodzi twoja kolej to nagle zamykają stanowisko i każą iść do innej kolejki. Po czym pan z obsługi mówi, że trzeba było 3 godziny wcześniej przyjść. Nie polecam.


Tak jak w innych przypadkach, w recenzjach jak na dłoni widać dominację opisów indywidualnych przypadków, gdy podróżni nie byli zadowoleni z obsługi czy sposobu i czasu trwania odprawy. Czy to powinno determinować ogólną opinię na temat stołecznego lotniska? Pewnie nie, ale w pewnym sensie działa tu zasada skali – im więcej obsługiwanych pasażerów, tym więcej podobnych komentarzy. I właściwie jest to całkiem normalne.

Lotnisko w Radomiu: 4,2 (623 opinie)

Najmłodszy przedstawiciel na polskiej mapie komercyjnych lotnisk oficjalnie wystartował 28 kwietnia 2023 roku, kiedy to pierwszy samolot LOT-u wyruszył do Rzymu. Od tamtego momentu w Google’u jego działanie skomentowało ponad 600 internautów, którzy wystawili mu łączną ocenę 4,2. Czego pozytywnego możemy się dowiedzieć z wciąż niewielkiej liczby komentarzy, z których część utrzymana jest w humorystycznym tonie?

– Bardzo fajne lotnisko. Przemili ludzie na nim pracują. Wszystko sprawnie i z uśmiechem. Czysto od łazienek po miejsca oczekiwania przy bramkach!
– Lotnisko schludne, czyste. Nie ma takiego ścisku jak w Modlinie. Można normalnie usiąść, zjeść, nikt cię nie pogania przy kontroli.
– Lotnisko godne polecenia jako atrakcja turystyczna, bo np. tylko tu znalazłem magnesy radomskie. A co do lotów, to tylko tu w warunkach wciąż odczuwanej nowości budynku można luksusowo i bez ludzi poczekać na swój niemożliwy do pomylenia lot dnia i w międzyczasie np. pojeździć po hali na rolkach.


W ciemno można było obstawiać, że wśród negatywnych opinii nie znajdzie się zbyt wiele takich, które będą dotyczyć samego budynku lotniska – na to trudno byłoby narzekać. Są jednak recenzje odnoszące się do nieprzyjemnych wspomnień związanych z obsługą lotu czy innymi „okołolotowymi” aspektami.

– Dziś przylecieliśmy z Antalyi, gdzie nad Radomiem było oberwanie chmury. I co nam zapewnił port Warszawa-Radom? Wycieczkę pieszą po płycie lotniska do odprawy celnej w pełnym deszczu. Pytam, gdzie był autobus, bo lotnisko w tym czasie obsługiwało tylko nasz samolot? Porażka!
– Trudno ocenić funkcjonalność lotniska, jeśli odbywają się tam góra 3 loty dziennie. Brak słów, jakim marnotrawstwem jest powstanie i bieżąca obsługa tego lotniska. Te klika lotów z powodzeniem mogłoby się odbywać z Warszawy albo z Modlina. Niezrozumiałe jest dla mnie przeniesienie z Warszawy do Radomia połączenia LOT do Rzymu.
– Wylądowaliśmy w środku ulewy, nikt nie podstawił autobusu. W drugą stronę, kiedy lecieliśmy do Antalyi, samolot wylądował i pasażerowie byli transportowani autobusem, mimo pięknej pogody. Nas przegonili przez całą płytę. Wszystko mokre łącznie z bagażami.
– Kontrola bezpieczeństwa strasznie powolna. W porównaniu do europejskich lotnisk to dramat i czas chyba wymienić obsługę. W Bydgoszczy idzie to sprawniej przy jednym locie dziennie. Nigdy nie doświadczyłem aż takich utrudnień.


Choć kilkumiesięczny okres funkcjonowania lotniska jest wystarczającym czasem na to, aby móc wyrobić sobie opinie, to nie da się ukryć, że lotnisko w Radomiu, stosując nomenklaturę bukmacherską, powinno dostać pewnego rodzaju handicap. Z jednej strony chodzi o wciąż niezbyt dużą liczbę recenzji, z drugiej o młody „wiek”, a z trzeciej o zbieranie doświadczenia. Oczywiście, obiektywne niedogodności szczerze należy oceniać, jednak w długofalowej perspektywie, najmłodszy polski port ma szansę na naprawę tych problemów.

Lotniska w Zielonej Górze: 4,2 (356 opinii), Lublinie (1,6 tys. opinii) i Olsztynie (750 opinii): 4,1

Na liście polskich lotnisk znalazły się trzy, które w Google’u uzyskały średnią ocenę na poziomie 4,1. Pierwsze z nich to Zielona Góra (4,2), które jednocześnie jest portem z najmniejszą liczbą recenzji wśród podróżnych (tylko 356). Czego się z nich dowiemy? Że „pracuje tam bardzo miła obsługa„, a operacje wykonywane są „szybko i sprawnie„. A co nie podoba się podróżnym? „Poczekalnia w formie namiotu, w których nagrzewnice wiały zimnym powietrzem„, a także „kontrola osobista, podczas której zabrakło kultury i empatii ze strony pracowników„.

Na ocenę 4,1 według internautów zasłużyło lotnisko w Lublinie, któremu wystawiono ponad 1,6 tys. recenzji. Z najnowszych opinii podróżujących dowiadujemy się, że ich zdaniem plusami są takie aspekty, jak „mały i kameralny rozmiar„, „dobra komunikacja” czy „szybka odprawa„. Na minus z kolei niektórzy oceniali „działanie parkingu„, „słabą siatkę połączeń” czy „ochronę, która zachowuje się jak policja„.

Średniej ocen powyżej 4,0 doczekał się także port Olsztyn-Mazury – na łączną notę 4,1 złożyły się recenzje od 750 podróżnych. Dla niektórych jest to nawet „jedno z najładniejszych lotnisk w Europie„, a wśród komentarzy dominowały takie stwierdzenia, jak „małe, schludne, przyjemne i bez kolejek„. Na duży plus w wielu opiniach oceniono także „obsługę i dużą liczbę miejsc siedzących„. Wśród negatywów, chyba najczęściej wskazywano na kwestię niezbyt dobrego dojazdu i brak odpowiedniego skomunikowania lotniska.

Lotnisko w Krakowie: 4,0 (8,7 tys. opinii)

Ostatnim polskim lotniskiem z „czwórką” z przodu w Google’u jest port w Krakowie. Na łączną notę 4,0 złożyły się recenzje łącznie od niemal 8,7 tys. internautów. Miejsce w czołówce polskich lotnisk pod względem liczby obsłużonych osób uzasadnia, dlaczego nowe recenzje pojawiają się praktycznie co kilka godzin. Jakie aspekty jego działania są oceniane najbardziej pozytywnie?

– Toalety są czyste, kontrola bezpieczeństwa nawet w sezonie turystycznym wyjątkowo szybka. Na duży plus miejsce do napełnienia butelki wodą i wyraźne komunikaty. Jeszcze warto wspomnieć o punktualnych autobusach i eleganckich przystankach przed lotniskiem.
– Pięć gwiazdek za wielki postęp, jaki to lotnisko zrobiło przez ostatnie lata. Mimo że jest jeszcze wiele rzeczy, jakie można ulepszyć (lepsze kierunkowskazy i informacje, np. którędy dotrzeć do Szybkiej Kolejki Aglomeracyjnej albo miejskich autobusów, jakość wi-fi) to ogólnie jest dobrze.
– Dobrze oznaczone, obsługa chętna do pomocy w razie potrzeby, czysto, łatwo poruszać się po lotnisku.


Wśród negatywnych komentarzy, całkiem spora liczba dotyczyła bezpośredniej obsługi danego lotu, ale także czynników, które dla innych podróżnych działały na korzyść portu.

– Lotnisko JPII x Ryanair = 11h czekania, zero konkretnych informacji, przepędzanie ludzi z i do samolotu niczym trzody chlewnej. Nikt nic nie wie, ani na infolinii lotniska, ani konsultant Ryanair. Po czym jednak okazuje się, że nie potrafią odśnieżyć lotniska, ani odlodzić samolotu. W zimie absolutnie odradzam!
– Wylądowaliśmy z Dubaju. Na płycie lotniska kolejka ludzi stojących na zewnątrz. W środku 2 karuzele puste, a my wciąż czekamy na swoje bagaże, ponieważ przydzielona nam karuzela nie została opróżniona przez poprzedni lot. Pasażerowie z poprzedniego lotu utkwili w gigantycznym korku przy kontroli paszportowej.
– Lotnisko bardzo ładne z zewnątrz jednak odbiór lotniska niszczy regulamin zostawiania pasażerów na kiss and ride. Kolejka do wyjazdu, jeden szlaban zamknięty, więc trzeba pędzić do drugiego wyjazdu na złamanie karku.

Bydgoszcz, Łódź i Szczecin z podobnym wynikiem, Poznań zawodzi

Spośród pozostałych portów, najbliżej oceny 4,0 był port w Bydgoszczy – na łączną ocenę 3,9 złożyło się ponad 1,1 tys. opinii internautów. Spora liczba podróżujących dostrzegła zaletę w jego niewielkim rozmiarze – dzięki niemu „unika się poszukiwań, krążenia po gate’ach i stanowiskach check-in„. Sam terminal został oceniony jako „ładny i nowoczesny„. Na minus z kolei w opinii niektórych komentujących zaliczono takie czynniki, jak „oblężenie i nieefektywna obsługa w kontroli paszportowej” czy też „niemiła obsługa„.

Podobną liczbą opinii, ale nieco niższą łączną ocenę może się pochwalić lotnisko w Łodzi – 1,2 tys. internautów wystawiło mu notę 3,8. W jego przypadku również zwrócono uwagę na niewielki rozmiar. „Małe lotnisko ale kontrola biletowa i bagażowa przebiegła bardzo sprawnie i szybko. Z domu na lotnisko jechałem autem 15 minut. W przyszłości jeśli będzie tylko możliwość będę zawsze korzystał z łódzkiego lotniska” – napisał jeden z internautów. Niektórzy z kolei mieli problem z jednoznaczną oceną. „Z jednej strony fajne, dość duże i przestronne lotnisko. Z drugiej strony nie ma zbyt bogatej oferty” – napisał inny. To właśnie kwestia niespecjalnie atrakcyjnej siatki połączeń była prawdopodobnie najczęściej wymienianym minusem portu w Łodzi.

3,7 to z kolei łączna ocena, jaką dostało lotnisko w Poznaniu. To dość rozczarowujący wynik, biorąc pod uwagę fakt, że komentarzem na temat swoich odczuć podzieliło się ponad 6,8 tys. internautów. W kategorii „najlepsze” chyba najczęściej pojawiającym się zwrotem było „dobrze zorganizowane” – sporo podróżnych chwaliło port za odpowiednie oznakowanie i informowanie, gdzie należy iść w celu np. dokonania odprawy. Tak niska ocena sprawia jednak, że więcej było tych mniej przychylnych komentarzy. „Jeden samolot dzisiaj rano, a kolejka do odprawy paszportowej na 40 minut czekania. Jeśli nie dłużej. Żenada„.
Lotnisko jest ciemne, światła są powyłączane nawet w zimie, co sprawia wrażenie że to miejsce jest przygnębiające. Nie ma też warunków do czytania w trakcie oczekiwania na lot, ponieważ jest za ciemno a światło dzienne nie dociera do miejsc siedzących” – brzmią niektóre z komentarzy.

Lotnisko w Szczecinie z kolei otrzymało ocenę 3,6, a złożyło się na nią niemal 1,3 tys. opinii. Co podróżnym podoba się w nim najbardziej? „Bardzo fajne lotnisko. Miła, wręcz rodzinna atmosfera. Faktycznie brakuje unowocześnienia terminala ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni” – to tylko niektóre z pozytywnych opinii. Tych przeciwnych jest jednak całkiem sporo. „Od lat latam z tego lotniska, niestety nic a nic się przez ten czas nie zmieniło. Mam wrażenie, że w obiekcie zatrzymał się czas i kadra zarządzająca kompletnie nie ma pomysłu, jak wydobyć jego potencjał. Obsługa nie rozmawia po angielsku i stresuje pasażerów” – brzmi jedna z opinii.

Najgorsze Katowice i Modlin

Przedostatnie miejsce na liście najgorzej ocenianych polskich lotnisk w Google’u zajmuje port w Katowicach. W wyszukiwarce otrzymało łączną ocenę 3,5, na którą złożyło się prawie 12,3 tys. recenzji. Pod względem ich liczby ustępuje jedynie Lotnisku Chopina, dlatego wniosek nasuwa się sam. Co prawda podróżni chwalą jego „nowoczesność„, „dobrą organizację” czy „dobry dojazd z aglomeracji śląskiej„, ale tak niska średnia ocena skłania ku wnioskowi, że dominują jednak mniej pozytywne komentarze. Przeglądając ich treść, można się natknąć na narzekania na tak naprawdę każdy możliwy aspekt – od długich kolejek przy bramkach, po niemiłą obsługę czy brudne toalety. Coś niedobrego dzieje się z lotniskiem w Katowicach. Latam od ponad 15 lat i nigdy czegoś takiego nie było” – w taki sposób swoją dość obszerną opinię rozpoczęła jedna z pasażerek, która opublikowała ją w listopadzie 2023 roku.

Na szarym końcu zestawienia lotnisk pod kątem oceny w Google znalazł się natomiast Modlin. Jego działanie w wyszukiwarce oceniło ponad 9,8 tys. osób, a łączna ocena to zaledwie 3,0. Mnóstwo osób zwracało uwagę na jego wygląd. „Leciałem z tego lotniska zimą w lutym br. i to był mój pierwszy i mam nadzieję ostatni raz, kiedy korzystałem z tego lotniska. Jak dla nas lotnisko straszna porażka, taki mały hangar na polu. Ale najgorsza w tym wszystkim była liczba miejsc do siedzenia w budynku lotniska, których jest dosłownie kilka i można je policzyć na palcach obu rąk” – napisał jeden z użytkowników. Doszukując się pozytywnych recenzji, niektórzy dobrze oceniali „jakość obsługi i ochronę” oraz „duży parking„. Kwestia obsługi wydawała się być jednak najczęściej krytykowana – o ile zawsze jest to subiektywna opinia, to jednak takie nagromadzenie w przypadku Modlina może wskazywać na to, że problem jest większy.

Foto: Fly4free.pl
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Szkoda, ze przy tym.poerwszym miejscu Wroclawia nie zauważono brak używania rękawów przy wejściu do samolotu. Ludzie można na deszczu, bo wchodA z płyty lotniska! Ogolnoe dziadostwo!
cristobal1976, 10 stycznia 2024, 6:39 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »