REKLAMA

Polskie Linie Lotnicze LOT już na plusie!

Po 8 miesiącach tego roku Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że już są na plusie, czyli osiągnęły dodatni wynik na działalności podstawowej. Jest to zgodne z założeniami Planu Restrukturyzacji.

Przypomnijmy, że LOT skutecznie dąży do osiągnięcia trwałej rentowności. Na koniec sierpnia przekroczył w ujęciu narastającym próg rentowności. Oznacza to, że po latach strat spółka zarabia na działalności podstawowej, czyli na lataniu.

„W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku osiągnęliśmy wynik o około 100 milionów złotych lepszy. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia i podtrzymujemy roczną prognozę finansową. Zgodnie z Planem Restrukturyzacji, który zaakceptowała Komisja Europejska, mamy osiągnąć w 2014 roku zysk na działalności podstawowej na poziomie mniej więcej 70 milionów złotych. Firma ponosi kolosalny wysiłek, aby skutecznie się zrestrukturyzować. Poprawa naszej efektywności jest widoczna w każdym elemencie działalności, co doceniają zarówno nasi pasażerowie jak i partnerzy biznesowi. Osiągnięcie progu rentowności to wyłącznie działania spółki. W tym roku nie pomagają nam żadne czynniki rynkowe – typu ceny paliwa lotniczego czy kursy walutowe, co w niewielkim stopniu miało miejsce w roku ubiegłym” – mówi Prezes Zarządu PLL LOT, Sebastian Mikosz.

Już w 2013 roku LOT poprawił swoje wyniki finansowe. Zakończył ubiegły rok niewielką stratą na działalności podstawowej – w wysokości zaledwie ok. 4 milionów złotych. Był to wynik i tak o 138 milionów złotych lepszy od zakładanego w Planie Restrukturyzacji. 2013 rok był też pierwszym od lat, w którym LOT odnotował zysk netto. Wyniósł on 26 milionów złotych.

Komisja Europejska zatwierdziła pomoc publiczną dla LOT-u! >>

W związku z poprawiającą się sytuacją LOT w dalszym ciągu finansuje trudny proces restrukturyzacji wyłącznie z własnych środków. Co najmniej do końca września nie wystąpi więc o drugą transzę pomocy publicznej, mimo, że zgodnie z Planem powinien to zrobić w sierpniu ubiegłego roku. Wiadomo również, że wysokość drugiej transzy będzie ostatecznie niższa od zakładanej.

Pod koniec lipca tego roku Komisja Europejska podjęła pozytywną decyzję w sprawie LOT-u. Zaakceptowała Plan Restrukturyzacji i uznała, że pomoc publiczna została udzielona zgodnie z prawem. Proces restrukturyzacji spółki kończy się formalnie pod koniec 2015 roku. Do tego czasu LOT nie może otwierać nowych połączeń. Pierwsze z nich – zwłaszcza długodystansowe – zamierza jednak ogłosić już na początku przyszłego roku. Obecnie dopracowywana jest długoterminowa strategia firmy.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Niech podziękuje AFT za tegoroczną promocję :)
Mateusz099, 3 września 2014, 13:26 | odpowiedz
no to jeszcze tylko pytanie za 100 pkt: jaki jest wynik netto po 8 miesiącach 2014 r.? ;-)
Grzegorz40, 3 września 2014, 13:29 | odpowiedz
Prezesie Mikosz: Bangkok, Singapur lub Kuala Lumpur. To czego brakuje od dawien, dawna. Bezpośrednio z Polski Dreamlinerem za 1999 PLN. Będą komplety.
rafi, 3 września 2014, 13:31 | odpowiedz
(LOT) obudzili się :P ze zwiększeniem połączeń transferowych phi a wcześniej to co? byle się nachapać, wziąć jak największą odprawę albo i premie. Zobaczymy jak ta radość długo potrwa. Póki co LOT ma opóźnienia z zarówno przylotami jak i odlotami. Najgorzej mają pasażerowie transferowi, którzy mają mało czasu na przesiadkę (spowodowaną jakością i czasem obsługi) tym samym wybierając niemieckiego przewoźnika jakim jest Lufthansa. LOT mi się kojarzy z naszymi kolejami PKP. Znajduję więcej zbieżności aniżeli różnic.
Bocian, 3 września 2014, 13:31 | odpowiedz
Gorzej z podatnikami ci sa na minusie. A z drugiej strony co to za sztuka być rentownym jak wszyscy z Polski dopłacaja ja też tak bym chciał do swojego biznesu dopłaty
Ferdek, 3 września 2014, 13:34 | odpowiedz
To CUD, że monopolista wspierany przez państwo zysk
miki, 3 września 2014, 13:47 | odpowiedz
Poprosimy o Katmandu!
leemc, 3 września 2014, 13:55 | odpowiedz
Czy Skarb Państwa może mnie dofinansować? Też nie za bardzo mi wychodzi zarządzanie moją firmą, ale bardzo chciałbym być na plusie jeszcze w tym roku! Nie musi być aż 600 mln
mar, 3 września 2014, 14:01 | odpowiedz
szkoda :( moglby wykazac strate - podnioslby sie lament w mediach i na forum - sprzedac natychmiast trupa za pół darmo, a tak zrobil sie klopot
correos, 3 września 2014, 14:08 | odpowiedz
Jaki zysk, nic nie wypracowali tylko dostali nie wydali i teraz mówią ze zyskali. Jeśli masz oczy to wystarczy skorzystać z Tor i za kilka bitcoinów dostaniesz materiały z pierwszej reki prosto z biurka prezesa i wtedy zrozumiesz o czym mówię. Pozdrawiam ślepo wierzących w to co Lot pisze i mówi
Anonymous, 3 września 2014, 14:09 | odpowiedz
Tam gdzie mogę latam LOTem.
jaca, 3 września 2014, 14:42 | odpowiedz
rafiPrezesie Mikosz: Bangkok, Singapur lub Kuala Lumpur. To czego brakuje od dawien, dawna. Bezpośrednio z Polski Dreamlinerem za 1999 PLN. Będą komplety.
Podbijam stawke: Katmandu, Manila i Bali Concordem za 199 PLN z regionow. Czy wy jestescie powazni? Niech LOT na poczatek poprawi standard tych polaczen, ktore ma. Nastepnie mozna myslec o nowych polaczeniach, ale to raczej bedzie EWR, IAD, MIA lub YUL.
Wilq, 3 września 2014, 14:49 | odpowiedz
na razie pojawiła się plota, że od lata 2015 wraca EWR
wi999, 3 września 2014, 15:00 | odpowiedz
To dzięki naszym lotom z bebe się tak odbili. A jeszcze robią problemy by usunąć dodatkowy bagaż z biletu :)
Iwan-82, 3 września 2014, 15:19 | odpowiedz
rafiPrezesie Mikosz: Bangkok, Singapur lub Kuala Lumpur. To czego brakuje od dawien, dawna. Bezpośrednio z Polski Dreamlinerem za 1999 PLN. Będą komplety.
Widzę, że ekspert i wybitny specjalista się pojawił. Może napiszesz ile w biznesie ma kosztować bilet, żeby tłumy się do samolotu pchały i ile LOT zarobi (straci) na takich tłumach po 1999PLN?
Kołczak, 3 września 2014, 15:32 | odpowiedz
CUD !!! zapomnieli wspomniec o ponad miliardzie wpakowanym przez ostatnie lata (to sie nazywa ksiegowosc) :) :)
J23, 3 września 2014, 15:42 | odpowiedz
Grzegorz40no to jeszcze tylko pytanie za 100 pkt: jaki jest wynik netto po 8 miesiącach 2014 r.?
Tylko co ten wynik netto ma Ci pokazać...? Koszty finansowania, zdarzenia jednorazowe? Przecież o kondycji firmy zawsze najwięcej mówi wynik operacyjny lub właśnie na działalności podstawowej.
alex, 3 września 2014, 16:31 | odpowiedz
J23CUD !!! zapomnieli wspomniec o ponad miliardzie wpakowanym przez ostatnie lata (to sie nazywa ksiegowosc)
przecież mowa jest o działalności podstawowej a nie ogólnym bilansie
wi999, 3 września 2014, 16:31 | odpowiedz
Przy 500 mln PLN dofinansowania same zabiegi księgowe umożliwiają w średnim okresie być na plusie. Prawdziwy obraz kondycji firmy to powiększanie floty i nowe zakupy, dopóki ich nie będzie to jakiekolwiek sygnały o pozytywnych tendencjach są nieprawdziwe.
ole, 3 września 2014, 17:09 | odpowiedz
olePrzy 500 mln PLN dofinansowania same zabiegi księgowe umożliwiają w średnim okresie być na plusie. Prawdziwy obraz kondycji firmy to powiększanie floty i nowe zakupy, dopóki ich nie będzie to jakiekolwiek sygnały o pozytywnych tendencjach są nieprawdziwe.
a dreamlinery to nie rozwój floty?
mk, 4 września 2014, 8:41 | odpowiedz
To na pewno przez wycofanie darmowych napojów i kanapek!
Yo, 5 września 2014, 17:33 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.