Nieoficjalnie: Marka PolskiBus zniknie z polskich dróg! Zastąpi ją zielony gigant z Niemiec

To może być najważniejsze wydarzenie branży transportowej w ostatnim czasie. W poniedziałek PolskiBus.com i FlixBus zapraszają na konferencję prasową, podczas której zaprezentują „nową wizję strategicznej współpracy między FlixBusem a PolskiBus.com”.
„Rozszerzenie dotychczasowej kooperacji obu firm ma na celu rozbudowanie polskiej sieci połączeń FlixBus i zapewnienie polskim klientom najbardziej atrakcyjnej oferty przewozów autokarowych” – czytamy w zaproszeniu.
Z naszych informacji wynika, że na spotkaniu zostanie ogłoszone, że marka PolskiBus.com będzie stopniowo wygaszana w Polsce, a czerwone autokary przewoźnika będą się zmieniały w zielone, czyli takie, jakimi jeździ FlixBus. Ten jeden z największych przewoźników autokarowych w Europie, planuje też ogłosić nowe trasy i więcej autokarów jeżdżących w ramach nowego podmiotu. Jednak Souter Holdings Poland, czyli spółka zarządzająca „bocianem”, pozostanie na polskim rynku. Jak będzie wyglądała współpraca obu stron?
Z tego, co wiemy, autobusy PolskiegoBusa zostaną przemalowane na FilxBusa i wyposażone w nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów, nawigację dla kierowców oraz system monitorujący bezpieczeństwo jazdy zgodnie ze standardami FlixBusa. Nie wiemy, jak zmieni się siatka połączeń ani czy zostaną utrzymane słynne „bilety za złotówkę”.
„Integracja wzmocni naszą pozycję”
W mailu wysłanym w nocy przez zarząd Souter Holdings Poland do pracowników czytamy, że „po 6 latach dynamicznego rozwoju PolskiBus.com wkracza w nowy etap działalności, zostając wiodącym partnerem grupy FlixBus na polskim rynku”.
„Jesteśmy przekonani, że integracja dwóch niezwykle silnych przewoźników wzmocni naszą pozycję konkurencyjną na wymagającym i stale rozwijającym się rynku. Dzięki tej współpracy Polscy pasażerowie będą mieć więcej możliwości komfortowych podróży, zyskując jeszcze łatwiejszy i szerszy dostęp do największej siatki połączeń w Europie.
Nasza firma pozostaje niezależna i będzie kontynuować działalność operacyjną, zachowując najwyższe standardy świadczonych usług. Wierzymy, że współpraca pomiędzy PolskiBus.com i FlixBus przyniesie korzyści zarówno dla Pasażerów, jak i naszych Pracowników” – czytamy w wiadomości.
Kiedy marka PolskiBus zniknie z rynku?
Ostateczna decyzja w sprawie daty nie zapadła, ale można się spodziewać, że będziemy mieli powtórkę z zeszłego roku, gdy Flixbus przejął europejskie operacje Megabusa (także, jak PolskiBus, należące do holdingu sir Briana Soutera) i po kilku miesiącach usunął markę swojego konkurenta z rynku.
W branży huczy, że „bocian” ma zniknąć z polskich dróg do kwietnia 2018 roku, jednak proces ten może się przedłużyć.
– PolskiBus.com to bardzo znana i dobrze kojarzona marka, dlatego rozważamy w tej chwili różne scenariusze – mówi nam osoba zbliżona do tej transakcji.
Jak „bocian” podbił Polskę
Autokarowy przewoźnik pojawił się na polskim rynku w czerwcu 2011 roku. Należąca do szkockiego milionera sir Briana Soutera firma zrewolucjonizowała rynek przewozów autokarowych. Nowoczesne autokary z internetem na pokładzie, tanie bilety kupowane przez internet z cenami zaczynającymi się od 1 PLN sprawiły, że konkurenci przewoźnika musieli wznieść się na wyższy poziom i zaoferować swoim pasażerom podobne udogodnienia.
Z kolei FlixBus to niemiecka firma i jeden z największych przewoźników autokarowych w Europie, który przewozi łącznie ponad 40 mln pasażerów rocznie. Według informacji na stronie przewoźnika, dziennie oferuje on ponad 200 tys. połączeń międzymiastowych do 1400 destynacji w 26 krajach. Na swoim macierzystym rynku, czyli u naszych zachodnich sąsiadów, FlixBus ma aż 90 proc. udziałów w rynku.