Choć marka SprintAir dotychczas mogła kojarzyć się głównie z przewozami typu Cargo, od pewnego czasu przewoźnik świadczy także usługi przewozu pasażerskiego. Na dzisiaj są to wspomniane loty z Szyman do Krakowa i Berlina oraz trasa z Warszawy do Zielonej Góry.
Nowe lotniska powstają
Choć otwieraniu coraz to nowych lotnisk w naszym kraju towarzyszy nieszczędząca słów krytyki burzliwa debata oraz napięta atmosfera, to jednak 21 stycznia 2016 roku wystartował pierwszy samolot z portu lotniczego Olsztyn-Mazury do Berlina. Zdaniem przewoźnika liczba 200 przewiezionych pasażerów stanowi bardzo dobry wynik pierwszego tygodnia prowadzonych regularnych połączeń, a frekwencja na lotach jest dobra. Od czasu rozpoczęcia połączeń do Szyman przyleciał jeden pełny samolot (SprintAir realizuje swoje połączenia turbośmigłowymi samolotami typu Saab 340, mogącymi zabrać na pokład 33 pasażerów), natomiast docelowo przewoźnik zakłada utrzymanie wypełnienia swoich maszyn na poziomie 75-80%, stojąc na stanowisku, iż otwarte połączenia stanowią reakcję na realne zapotrzebowanie regionu.
Ambitne plany
Biorąc pod uwagę turystyczne oraz krajoznawcze walory województwa warmińsko-mazurskiego, trudno zaprzeczać istnieniu potencjału do stworzenia w regionie ruchu lotniczego, mającego charakter turystyczno-wypoczynkowy. Jeżeli dodamy do tego konkurencyjne ceny biletów lotniczych z Szyman oraz oszczędność czasową, jaką daje podróż samolotem (jako alternatywa dla samochodu lub kolei), powstanie ciekawa propozycja transportu na północny-wschód Polski.
Przewoźnik i lotnisko mają w swoich planach również obsługę ruchu biznesowego, poprzez stworzenie w Szymanach „okna na świat” dla mazurskich przedsiębiorców, co sprzyjałoby dalszemu rozwojowi lotniska.
Decyzje dopiero zapadną
Jednak umowa SprintAir z lotniskiem Olsztyn-Mazury podpisana została na razie jedynie do końca marca. Władze portu z pewnością będą zainteresowane jej przedłużeniem, jednak SprintAir bacznie będzie się przyglądał wypełnieniu swoich samolotów oraz dalszej ocenie potencjału lotniska i tendencji wzrostowych. Dopiero na tej podstawie podejmie on decyzję co do dalszej przyszłości prowadzonych operacji z podolsztyńskiego lotniska. Na teraz nie padły jeszcze żadne wiążące deklaracje w przedmiocie dalszego prowadzenia przez SprintAir operacji lotniczych z lotniska w Szymanach po marcu 2016 roku.
Źródło: rynekinfrastruktury.pl.