Ryanair ogłasza oficjalną siatkę na przyszłoroczne lato. 27 tras z 8 lotnisk
Na dzisiejszej konferencji prasowej w Katowicach, Ryanair ogłosił wszystkie plany na letni sezon w 2020 roku. Wśród rekordowego rozszerzenia siatki połączeń znalazły się nowe trasy z Krakowa, Katowic, Gdańska, Olsztyna, Poznania, Modlina, Wrocławia i Bydgoszczy. Wszystkie bilety będzie można kupić najpóźniej w październiku.
W przyszłym roku Ryanair zamierza zbazować w Polsce 11 dodatkowych samolotów. To oznacza, że irlandzka linia będzie miała już 35 maszyn w w naszym kraju. Łącznie z trasami, o których informowaliśmy już wcześniej – Ryanair uruchomi w sezonie lato 2020 aż 27 nowych tras, z czego 12 jest już w sprzedaży. Pozostałe trafią do systemu najpóźniej w październiku.
Z Bydgoszczy polecimy do Edynburga 2 razy w tygodniu, z Gdańska do Kopenhagi (7 razy w tygodniu), Goteborga (3 razy w tygodniu), Hamburga (3 razy w tygodniu), Odessy (2 razy w tygodniu). Z Krakowa polecimy do Brukseli (4 razy w tygodniu), Londynu (4 razy w tygodniu) i Palermo (2 razy w tygodniu). Lotnisko w Olsztynie zyskuje połączenie do Kolonii (2 razy w tygodniu). Z Poznania pojawi się Budapeszt, Charków, Odessa i Paryż – wszystkie 2 razy w tygodniu. Nowa w rozkładzie będzie też trasa z Modlina do Tel Awiwu (4 razy w tygodniu) i z Wrocławia do Odessy (2 razy w tygodniu).
W letnim sezonie pojawi się też 12 nowych tras z Katowic – raz w tygodniu polecimy do Pafos, a Bolonia, Brindisi, Katania, Göteborg i Cork będzie obsługiwana 2 razy w tygodniu, Manchester, Odessa, Oslo i Kolonia – 3 razy, Kijów – 4 razy, a Dortmund aż 10.
– Z radością ogłaszamy nasz największy w historii letni rozkład lotów w Polsce na lato 2020. Ryanair obsłuży rocznie 14 mln pasażerów na 12 polskich lotniskach – powiedział Michael O’Leary obecny w Katowicach. – Z okazji inauguracji nowego rozkładu, wprowadzamy do sprzedaży bilety od 39 PLN na podróże do listopada. Rezerwacji można dokonać jedynie do piątku, 6 września.
To nie jedyne dobre wieści dla pasażerów w tym tygodniu. We wtorek, 3 września Wizz Air również poinformował o rozszerzeniu siatki. W rozkładach pojawiło się aż 15 nowych połączeń – 10 z Krakowa, 4 z Warszawy i 1 z Gdańska. Większość z nich wystartuje od czerwca 2020 roku.
Widać więc wyraźnie, że stopniowo zaczyna się zacierać granica panowania obu linii. Do niedawna Katowice były bastionem Wizz Aira, podczas gdy Kraków należał przede wszystkim do Ryanaira. Wysyp nowych tras od obu przewoźników solidnie miesza w tym układzie. Szykuje się więc wojna o pasażera, a co za tym idzie także… wojna cenowa, która powinna ucieszyć wszystkich podróżników.