Fly4free.pl

Polecimy nowymi Airbusami. A210 i A230? Czas zapamiętać oznaczenie modelu

Airbus Bombardier C-Series
Foto: Dmitry Birin / Shutterstock

Czy to nowe samoloty? Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo A210 i A230 to w rzeczywistości… nowoczesne Bombardiery serii C, którym Airbus chce zmienić nazwę.

Nowe modele prosto od producenta m.in. popularnego modelu A320 oraz dwupokładowego olbrzyma A380? Czy raczej sprytny zabieg, mający na celu zwiększenie sprzedaży? Po przejęciu programu CSeries przez europejskie konsorcjum, nastąpi również rebranding modeli  tej serii.

W jego efekcie Bombardier CS100 zmieni się w Airbusa A210, a model CS300 stanie się Airbusem A230.

Biznes

Skąd takie zmiany? W ubiegłym roku francuska firma nabyła większościowy pakiet udziałów w programie CSeries kanadyjskiego Bombardiera.

Chcąc zachęcić potencjalnych klientów do składania zamówień na te samolotu, Airbus zdecydował się na zmianę ich nazwy i włączenie tych modeli do większej „rodziny” europejskiego producenta.

Bombardier CS300
Foto: StockPhotosLV, shutterstock

Sprytny ruch?

Czy ten ruch to dobry pomysł? Nie ulega wątpliwości, że nowe nazewnictwo może pomóc Airbusowi w sprzedaży (obecnej) CSeries jako swoich własnych samolotów.

Jak podaje Bloomberg, po ogłoszeniu tej decyzji odnotowano zwiększone zainteresowanie ze strony nabywców, przygotowujących się do ewentualnego zakupu.

Nie są to jedyne kroki, które planuje podjąć Airbus. Chcąc sprzedawać jak najwięcej sztuk A210 i A230, już teraz sprawdzane są możliwości poczynienia oszczędności – czyli zmniejszenie kosztów produkcji tych samolotów.

– Nie jest tajemnicą, że obecnie program nie przynosi zysków. Samolot ten jest za drogi – mówi Klaus Richter z Airbusa. – Będziemy dyskutować z dostawcami, gdyż to, czy mamy ich 300 czy 1,5 tys. stanowi ogromną różnicę – dodaje szef zamówień grupy, cytowany m.in. przez serwis pasazer.com

Pisząc o samolotach, reprezentujących CSeries, nie należy zapominać o parametrach Bombardiera CS100 (Airbusa A210) oraz CS300 (Airbusa A230). Oba typy maszyn doskonale wpisują się w potrzeby Airbusa – konsorcjum brakuje samolotów o takiej wielkości w swoim portfolio.

Zabierający na pokład od 108 do 133 pasażerów Airbus A210 – w przypadku A230 te wartości rosną do poziomu 130-160 pasażerów – będzie w stanie operować na większości tras krótko i średniodystansowych: maksymalny zasięg to 5700-6100 km.

Dokładnie z tego samego powodu największy rywal Airbusa, czyli Boeing, chciałby wejść w kooperację z brazylijskim Embraerem – trzecim co do wielkości producentem samolotów na świecie. Na naszych łamach opisywaliśmy szczegóły związane z ewentualnym przejęciem lub współpracą na linii Boeing – Embraer.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »