Fly4free.pl

Nowa trasa z Wrocławia! Mógł na niej latać LOT, ale musi obejść się smakiem

Foto: canadastock / Shutterstock
Od 30 października linie Swiss polecą z Wrocławia do Zurychu. Trasa do Szwajcarii była długo na liście priorytetów portu z Dolnego Śląska, a wśród zainteresowanych nią był LOT.

Informację o starcie nowego połączenia jako pierwszy podał serwis pasazer.com, powołując się na dane z systemu OAG Schedule Analyser. Połączenie miałoby być realizowane trzy razy w tygodniu – w poniedziałki, środy i piątki.

Jak pisaliśmy na Fly4free.pl, otwarcie tej trasy było priorytetem dla władz lotniska we Wrocławiu, które próbowały zachęcić do Zurychu LOT.

– Otwarcie tej trasy byłoby świetną decyzją dla całego regionu, bo mamy tu wiele szwajcarskich firm i kilka tysięcy potencjalnych pasażerów. Rozmawiamy o tej trasie z LOT, ale LOT ma z tym połączeniem problem ideologiczny, bo uważa, że otwierając taką trasę zasilałby hub swojego konkurenta. Moim zdaniem to nie do końca prawda, bo dziś pasażer z Wrocławia lecący do Zurychu rozkłada się po równo między LOT i Lufthansę. Kto otworzy bezpośrednie połączenie, ma zagwarantowaną premię w postaci odebrania ruchu rywalowi – mówił w rozmowie z Fly4free.pl Dariusz Kuś, prezes lotniska we Wrocławiu.

LOT otwiera się na regiony, ale…

Narodowy przewoźnik, który kilka lat temu praktycznie wycofał się z portów regionalnych, teraz powoli wraca do innych lotnisk niż Warszawa. Świadczą o tym niedawno ogłoszone trasy z regionów do Tel Awiwu czy połączenie z Poznania do Lwowa. Z naszych informacji wynika, że LOT rozmawia o nowych trasach point-to-point do Europy z kilkoma lotniskami, m.in. Gdańskiem i Poznaniem. Władze tego ostatniego portu chciałyby, żeby LOT zaczął z Wielkopolski latać do dużych europejskich centrów biznesowych, przez co udałoby się zatrzymać odpływ pasażerów z regionu, którzy latają na tych trasach z Berlina.

Co na to LOT?

– Wiemy, że w regionach jest dużo połączeń z potencjałem i że są tam pieniądze do zarobienia. I jeśli tylko będzie okazja, to po te pieniądze się schylimy – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Rafał Milczarski, prezes LOT.

Zaraz jednak dodaje o kluczowej kwestii – mocniejsze wejście LOT do regionów będzie zależało od dostępności samolotów. I tu koło na razie się zamyka.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
LOT nie musi obejść się smakiem, LOT może odetchnąć z ulogą.
krawat, 22 maja 2017, 11:34 | odpowiedz
no to spadna ceny z WRO do Szwajcarii via WAW :D łącza te wszystkie BPO/Szerd serwizy ze swoimi helweckimi nadzorcami...
tom971, 22 maja 2017, 11:36 | odpowiedz
Władze LOT oraz Ławicy powinny się przejechać pod Shonefeld i Tegel i zobaczyć ile samochodów z rejestracja Poznańska parkuje na parkingach ... wtedy zobaczyliby ilu klientów oddają Niemieckim portom. Nie tylko na dalekich trasach ale również europejskich. W zeszłym roku leciałem 2 razy do Malagi , Amsterdamu i Barcelony - większość ludzi w samolotach to Polacy ....
Krzysztof, 22 maja 2017, 12:00 | odpowiedz
LOT ma z tym połączeniem problem ideologiczny, bo uważa, że otwierając taką trasę zasilałby hub swojego konkurenta. Hahaha... bzdura.
Cf, 22 maja 2017, 12:06 | odpowiedz
tom971 no to spadna ceny z WRO do Szwajcarii via WAW ?łącza te wszystkie BPO/Szerd serwizy ze swoimi helweckimi nadzorcami…
Ja wolę non stop niż via.
Non stop, 22 maja 2017, 12:08 | odpowiedz
LOT już dawno przestał być "narodowym przewoźnikiem", a stał się agresywną firmą, której zależy wyłącznie na kasie. Niby to zrozumiałe ale niech w takim razie zrezygnuje z państwowych dotacji i spróbuje sam na siebie zarobić. Podczas gdy najpopularniejsze kierunki turystyczne wiodą na południe Europy (Włochy, Hiszpania, Portugalia, Grecja), LOT z uporem maniaka próbuje nas namówić na wakacje w Kaliningradzie, Kazachstanie, Połądze i tym podobnych "atrakcyjnych wakacyjnych destynacjach". Nóż się w kieszeni otwiera. Jak można likwidować połączenie do Aten, skoro do Grecji jeździ na wakacje cała rzesza ludzi? Ale powód do dumy jest, bo można wygodnie podróżować do LA w biznes klasie.
balbina, 22 maja 2017, 12:10 | odpowiedz
Ciekawe w jakiej cenie ?
Andre, 22 maja 2017, 12:40 | odpowiedz
Wiadomo od kiedy będzie można dokonywać rezerwacji?
jam, 22 maja 2017, 12:53 | odpowiedz
balbina LOT już dawno przestał być „narodowym przewoźnikiem”, a stał się agresywną firmą, której zależy wyłącznie na kasie. Niby to zrozumiałe ale niech w takim razie zrezygnuje z państwowych dotacji i spróbuje sam na siebie zarobić. Podczas gdy najpopularniejsze kierunki turystyczne wiodą na południe Europy (Włochy, Hiszpania, Portugalia, Grecja), LOT z uporem maniaka próbuje nas namówić na wakacje w Kaliningradzie, Kazachstanie, Połądze i tym podobnych „atrakcyjnych wakacyjnych destynacjach”. Nóż się w kieszeni otwiera. Jak można likwidować połączenie do Aten, skoro do Grecji jeździ na wakacje cała rzesza ludzi? Ale powód do dumy jest, bo można wygodnie podróżować do LA w biznes klasie.
Po pierwsze nie wiem czemu piszesz z pogardą o Kazachstanie i innych wshodnich kierunkach. Ja do np. Kazachstanu chętnie polecę. Po drugie to lot lata do Kaliningradu czy Połągi by sobie dowozić stamtąd pasażerów na przesiadki w WAW na LOTowskie połączenia dalekie, np. do Tokio. Latanie to nie tylko modne kurorty południa Europy.
Juventino, 22 maja 2017, 12:56 | odpowiedz
Jestem z Poznania ostatni raz lecialem z Ławicy w 2011 roku, latam 3 razy w roku i zawsze z Berlina Schoeneled lub Tegel. Poznańska Ławica dla mnie nie istenieje, wszystkie loty są droższe czy to tanie czy tradycyjne linie, oplaca mi sie wsiasc w auto/polskiego busa pojechac do Berlina i stamtad leciec i zaoszczedzic kilkadziesiat czy nawet kikaset złotowek.
Poznaniak, 22 maja 2017, 14:28 | odpowiedz
Krzysztof Władze LOT oraz Ławicy powinny się przejechać pod Shonefeld i Tegel i zobaczyć ile samochodów z rejestracja Poznańska parkuje na parkingach … wtedy zobaczyliby ilu klientów oddają Niemieckim portom. Nie tylko na dalekich trasach ale również europejskich. W zeszłym roku leciałem 2 razy do Malagi , Amsterdamu i Barcelony – większość ludzi w samolotach to Polacy ….
Poznan powinien powalczyć o Norwegian , Easy Jet w końcu oraz o 2 dodatkowe samoloty Ryanaira ( uruchomić Majorkę , Malage , Lizbonę , Barcelonę BCN , Frankfurt ( pod Bazę Ryanaira ) , dodatkowa maszynę Wizz oraz połączenia w końcu z kolejnymi HUBami np AMS, CDG, BRU
Wojciech, 22 maja 2017, 15:14 | odpowiedz
Poznaniak Jestem z Poznania ostatni raz lecialem z Ławicy w 2011 roku, latam 3 razy w roku i zawsze z Berlina Schoeneled lub Tegel. Poznańska Ławica dla mnie nie istenieje, wszystkie loty są droższe czy to tanie czy tradycyjne linie, oplaca mi sie wsiasc w auto/polskiego busa pojechac do Berlina i stamtad leciec i zaoszczedzic kilkadziesiat czy nawet kikaset złotowek.
Jest wiele osób które chętnie zapłacą pare złotych więcej by nie musiały jechać 3h do Berlina i płacić 100 euro za parking a mogły lecieć z Poznania .... wygodniej i szybciej
Marek K., 22 maja 2017, 15:18 | odpowiedz
Jest wiele osób którechętnie zapłacą pare złotych więcej by nie musiały jechać 3h do Berlina i płacić 100 euro za parking a mogły lecieć z Poznania …. wygodniej i szybciej Ja już tyle jeżdze ze parking mam niemalże za darmo w sensie 5 euro na tydzień mnie kosztuje :)
Poznaniak, 22 maja 2017, 15:49 | odpowiedz
Nareszcie jakaś trasa z WRO dobrze że LX będzie latał do ZRH
karol, 22 maja 2017, 15:58 | odpowiedz
Czy to tak ciezko zrozumiec ze latanie z regionow dla LOT finnansowo jest nie oplacalne. Jezeli LOT sie rozrosnie to w przyszlosci widze drugi hub dla LOTu w Gdansku lub w Krakowie, ale to przyszlosc.
rich69, 22 maja 2017, 16:13 | odpowiedz
Poznaniak Jest wiele osób którechętnie zapłacą pare złotych więcej by nie musiały jechać 3h do Berlina i płacić 100 euro za parking a mogły lecieć z Poznania …. wygodniej i szybciejJa już tyle jeżdze ze parking mam niemalże za darmo w sensie 5 euro na tydzień mnie kosztuje ?
Chyba pod drzewem u Hansa ten parking. Ostatnio mocno parkingi podrozaly...
Hikka, 22 maja 2017, 18:49 | odpowiedz
Poznaniak Jest wiele osób którechętnie zapłacą pare złotych więcej by nie musiały jechać 3h do Berlina i płacić 100 euro za parking a mogły lecieć z Poznania …. wygodniej i szybciejJa już tyle jeżdze ze parking mam niemalże za darmo w sensie 5 euro na tydzień mnie kosztuje ?
Jasne :) koszt parkingu na shonefeld to 119 euro na tydzień :) no chyba ze parkujesz pod biedronka w swiecku i dalej jedziesz stopem ;) co nie zmienia faktu ze pozdróz z Berlina to 3h jazdy , koszta dodatkowe itd. Po za tym płacisz podatki w Niemczech. Do tego samo doświadczenie kiepskie bo lotnisko w Berlinie jest straszne i zatłoczone :( władze Ławicy wejście sie w końcu za robotę bo 1 samolot Ryanair to jeszcze nic wielkiego i można zrobić więcej ...,
Mateusz, 22 maja 2017, 19:42 | odpowiedz
Ja mieszkam we WRO, ale z WRO nie latam, bo gdzieś dalej to tylko LH, która np. do Azji jest średnio 800-1000 zł. droższa na bilecie... Nie dość, że płacisz jak "za zboże", to potem jeszcze pobyt w MUC lub FRA 7 lub 8 godz. (w tym czasie czyli 4-5h dojadę do PRG, aby polecieć w jakiejś normalnej cenie). Często leciałem z PRG, czasem z SXF, raz z LEJ, a ostatnio nawet z WAW (choć nie lubię, bo to jednak dalej niż do PRG, czy BER). Z tego co czytam POZ też drogi skoro wszyscy walą do Berlina... Jak to możliwe, że ze stolic typu BER czy PRG jest taniej niż z WRO, czy z POZ ? Proste: ze stolic jest większa konkurencja, więc są promocje. A z WRO tylko LH i LO - nie wiadomo, który droższy (różnie na różnych trasach). Jak by wszedł KLM, AF i inne dowożące do swoich hubów, to LH zmiękłaby rura...
iggy, 23 maja 2017, 2:32 | odpowiedz
iggy Ja mieszkam we WRO, ale z WRO nie latam, bo gdzieś dalej to tylko LH, która np. do Azji jest średnio 800-1000 zł. droższa na bilecie… Nie dość, że płacisz jak „za zboże”, to potem jeszcze pobyt w MUC lub FRA 7 lub 8 godz. (w tym czasie czyli 4-5h dojadę do PRG, aby polecieć w jakiejś normalnej cenie). Często leciałem z PRG, czasem z SXF, raz z LEJ, a ostatnio nawet z WAW (choć nie lubię, bo to jednak dalej niż do PRG, czy BER). Z tego co czytam POZ też drogi skoro wszyscy walą do Berlina… Jak to możliwe, że ze stolic typu BER czy PRG jest taniej niż z WRO, czy z POZ ? Proste: ze stolic jest większa konkurencja, więc są promocje. A z WRO tylko LH i LO – nie wiadomo, który droższy (różnie na różnych trasach). Jak by wszedł KLM, AF i inne dowożące do swoich hubów, to LH zmiękłaby rura…
Dokładnie . Poczekaj chwile. Ryanair odpala HUB w FRA. Mam nadzieje ze połączą i POZ i WRO . Wtedy lufa w końcu będzie miała normalne ceny. Chociaż takie jak z WAW....
Roman, 23 maja 2017, 6:59 | odpowiedz
Jak nie będzie jakiś większych promocji to wtopa na całej lini
Haha, 26 maja 2017, 6:16 | odpowiedz
Krzysztof Władze LOT oraz Ławicy powinny się przejechać pod Shonefeld i Tegel i zobaczyć ile samochodów z rejestracja Poznańska parkuje na parkingach … wtedy zobaczyliby ilu klientów oddają Niemieckim portom. Nie tylko na dalekich trasach ale również europejskich. W zeszłym roku leciałem 2 razy do Malagi , Amsterdamu i Barcelony – większość ludzi w samolotach to Polacy ….
Ławica powinna być dotowana tak jak inne lotniska a nie Kraków Wrocław Katowice Gdańsk Warszawa w latach 2007-2013 3 razy więcej kasy na rozwój dostaly
Haha, 26 maja 2017, 6:18 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »