REKLAMA

Miała być totalna klapa, jest… całkiem nieźle. Nowa trasa LOT może wypalić

Foto: LOT
Bilety na nowej trasie LOT z Warszawy do Szyman sprzedają się całkiem dobrze. Problemem jest jednak to, że znacznie więcej pasażerów leci na Mazury niż wraca z powrotem do Warszawy.

Kiedy ponad 2 tygodnie temu LOT ogłaszał, że od 2 lipca będzie latał z Warszawy na lotnisko w Szymanach, nie brakowało krytycznych głosów wytykających bezsensowność tego połączenia. Na pierwszy rzut oka trasa faktycznie mogła budzić zdziwienie – położone na pustkowiu lotnisko w Szymanach nie ma jeszcze nawet dobrej siatki połączeń autobusowych do mazurskich miejscowości. A na dodatek poważną konkurencją dla LOT jest choćby PKP Intercity, które po remoncie torów i wprowadzeniu nowoczesnych pociągów Pesa Dart, pokonuje trasę między Warszawą a Olsztynem w niespełna dwie i pół godziny. Pociąg jest też znacznie tańszy – bilet kosztuje 39,90 PLN w drugiej klasie, a na miejscu można przebierać w możliwościach dalszego transportu na Mazury.

Zresztą, o sukcesie PKP Intercity na tej trasie świadczy choćby fakt, że wkrótce po wprowadzeniu na tory nowoczesnych pociągów, trasę z Warszawy do Olsztyna zawiesił PolskiBus.com.

Tymczasem okazuje się, że przynajmniej na samym początku połączenie cieszy się całkiem sporym zainteresowaniem.

– Na kilka pierwszych rotacji LOT sprzedał średnio po ponad 90 biletów na trasie w obie strony – mówił nam kilka dni temu Leszek Krawczyk, prezes lotniska w Szymanach.

To oznacza obłożenie na poziomie ok. 60 proc. całkowitej pojemności samolotu (obsługujący tę trasę Bombardier Q400 dysponuje 78 miejscami na pokładzie).

A jak sprzedaż biletów widzi LOT?

– Na razie jest za wcześnie, by mówić o wynikach. Mamy bardzo dobrze obłożone rejsy, mocno powyżej połowy samolotów, ale są też takie, gdzie sprzedaż kształtuje się bardzo słabo – mówi Adrian Kubicki, rzecznik prasowy LOT.

Dodaje jednak, że do Szyman lata sporo pasażerów transferowych, głównie z Holandii i Niemiec, którzy przylatują do Warszawy i tu się przesiadają.

– Mamy na przykład sporo pasażerów z Hamburga – mówi Kubicki.

Z tym połączeniem jest na razie jeden problem – znacznie więcej pasażerów kupiło, póki co bilety do Szyman, mniej natomiast chce podróżować w drugą stronę – z Mazur do Warszawy.

– Chcemy przekonać pasażerów z regionu do tej trasy, bo godziny odlotów wynegocjowaliśmy tak, aby z Warszawy mogli się dogodnie przesiąść np. na dalekie trasy. Nasza sytuacja już teraz jest dość komfortowa, bo oprócz Warszawy, z Szyman można też dolecieć do innego dużego hubu, czyli Monachium – dodaje Krawczyk.

Pierwszy samolot z Warszawy do Szyman wyruszy w sobotę 2 lipca. Połączenie LOT jest sezonowe – loty odbywają się 3 razy w tygodniu i będą realizowane do początku października.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Skoro mogli Szymany, to ja oczywiście nie widzę przeszkód w otworzeniu połączeń do Łodzi i Bydgoszczy. Biznesowy i kulturalny potencjał miażdżąco wyższy. Łódź ze swoją filmówką, Piotrkowską, pofabrycznymi budynkami, gettem i cmentarzem żydowskim, Bydgoszcz z odziałami NATO, operą i zabudową nad Brdą.
Pilot, 2 lipca 2016, 9:43 | odpowiedz
Pociągi do Olsztyna jeżdżące to Flirt3.
zenon, 2 lipca 2016, 9:59 | odpowiedz
"wraca z powrotem" A da się inaczej?!?! Analfabetyzm wtórny się szerzy...
anedaw, 2 lipca 2016, 10:08 | odpowiedz
anedaw „wraca z powrotem” A da się inaczej?!?! Analfabetyzm wtórny się szerzy…
Nigdy nie piąłeś się do góry? Nie szedłeś pieszo? Nie cofałeś się do tyłu? Ja sam osobiście............
Polonista, 2 lipca 2016, 12:26 | odpowiedz
Polonista
anedaw „wraca z powrotem” A da się inaczej?!?! Analfabetyzm wtórny się szerzy…
Nigdy nie piąłeś się do góry? Nie szedłeś pieszo? Nie cofałeś się do tyłu? Ja sam osobiście…………
Pleonazmy i tautologie to bardzo częste błędy, niestety.
Bartosz, 2 lipca 2016, 12:41 | odpowiedz
Pilot Skoro mogli Szymany, to ja oczywiście nie widzę przeszkód w otworzeniu połączeń do Łodzi i Bydgoszczy. Biznesowy i kulturalny potencjał miażdżąco wyższy. Łódź ze swoją filmówką, Piotrkowską, pofabrycznymi budynkami, gettem i cmentarzem żydowskim, Bydgoszcz z odziałami NATO, operą i zabudową nad Brdą.
olsztyniak, 2 lipca 2016, 14:37 | odpowiedz
olsztyniak
Pilot Skoro mogli Szymany, to ja oczywiście nie widzę przeszkód w otworzeniu połączeń do Łodzi i Bydgoszczy. Biznesowy i kulturalny potencjał miażdżąco wyższy. Łódź ze swoją filmówką, Piotrkowską, pofabrycznymi budynkami, gettem i cmentarzem żydowskim, Bydgoszcz z odziałami NATO, operą i zabudową nad Brdą.
"kulturalny potencjal miazdzaco wyzszy"cha,cha,cha ale sie usmialem z ta cala Bydgoszcza
olsztyniak, 2 lipca 2016, 14:40 | odpowiedz
Jak można takie bzdury pisać? "Miała być totalna klapa, jest… całkiem nieźle". Gdyby linia nie widziała potencjału to by nie uruchamiała kierunku....
suc, 2 lipca 2016, 14:57 | odpowiedz
olsztyniak
olsztyniak
Pilot Skoro mogli Szymany, to ja oczywiście nie widzę przeszkód w otworzeniu połączeń do Łodzi i Bydgoszczy. Biznesowy i kulturalny potencjał miażdżąco wyższy. Łódź ze swoją filmówką, Piotrkowską, pofabrycznymi budynkami, gettem i cmentarzem żydowskim, Bydgoszcz z odziałami NATO, operą i zabudową nad Brdą.
„kulturalny potencjal miazdzaco wyzszy”cha,cha,cha ale sie usmialem z ta cala Bydgoszcza
Widać, że nigdy nie byłeś w Bydgoszczy (Teatr Polski ze swoim corocznym Festiwalem Prapremier, Filharmonia Pomorska, Opera Nova, Camerimage, czy Akademia Muzyczna, z której wyszedł Rafał Blechacz). Tylko, jak ktoś ogląda Trudne Sprawy codziennie to mało wie o świecie Panie "olsztyniak"? Trzeba nie chodzić do miejsc kultury w swoim miejscu by nie znać np. Opery Nova w Bydgoszczy. Ehh
Qwertyk, 2 lipca 2016, 16:38 | odpowiedz
Pasażerowie z Hamburga? Czyli składamy się na pokrywanie ogromnych strat LOTu, aby Niemcy mogli sobie polatać?
Ehhhhhhh, 3 lipca 2016, 7:54 | odpowiedz
Polonista
anedaw „wraca z powrotem” A da się inaczej?!?! Analfabetyzm wtórny się szerzy…
Nigdy nie piąłeś się do góry? Nie szedłeś pieszo? Nie cofałeś się do tyłu? Ja sam osobiście…………
Cofałeś się do tyłu?! a do przodu też? Nie jesteś polonistą
radek, 3 lipca 2016, 20:07 | odpowiedz

Do których krajów pojedziemy bez problemu? Wszystkie obostrzenia w jednym miejscu! »
REKLAMA
porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.