Jest to największe pojedyncze zamówienie dla samolotu 787-9s wśród europejskich linii lotniczych o wartości 5 miliardów dolarów. Obejmuje również opcję dostawy kolejnych dziesięciu 787-9s Dreamliner. Nowe samoloty to nowe kierunki z wielu baz przewoźnika. Wśród wymienianych są m.in. São Paulo, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Delhi, Bombaj, Kapsztad czy Durban.
Norwegian wykorzystuje obecnie osiem Boeingów w wersji 787-8s, a niebawem dołączy do nich kolejne jedenaście w wersji 787-9s. Z dzisiejszym zamówieniem nowoczesna flota Norwegian składająca się z jednego z najnowszych liniowców, zwiększy się do prawie 40 samolotów.
„Zakup kolejnych 19 nowych samolotów to krok milowy, który pozwoli zaoferować wiele nowych tras” – powiedział Bjørn Kjos, dyrektor generalny Norwegian. Jak dodał po dwóch latach oferowania tanich długodystansowych lotów z Europy, popyt na tego typu usługi rośnie. W jego ocenie przyszły wzrost gospodarczy i konkurencyjność w lotach długodystansowych zależeć będzie od zużycia paliwa. Ma im sprostać właśnie Boeing 787 Dreamliner.
Model 787-9 wykorzystuje wizjonerski projekt swojego poprzednika 787-8, oferując pasażerowi wiele przyjaznych rozwiązań jak np. większe okna, nowoczesne oświetlenie LED, czy wyższe ciśnienie w kabinie poprawiające komfort przy długich podróżach.
Norwegian lata obecnie do 130 miejsc w Europie, Afryce Północnej, na Bliskim Wschodzie, USA i Azji Południowo-Wschodniej. W 2014 roku przewiózł prawie 24 mln pasażerów i zdobył wiele nagród, w tym nagrodę SkyTrax dla „Najlepszego niskokosztowego przewoźnika długodystansowych lotów”.