Fly4free.pl

Płacisz gotówką, masz wywieszkę „nie przeszkadzać” i robisz notatki? Obsługa hotelu sprawdzi twój pokój

nie przeszkadzać
Foto: Africa Studio/Shutterstock
Przynajmniej raz na dobę obsługa hotelu ma obowiązek wejść do każdego pokoju w obiekcie. I sprawdzić, czy wszystko w porządku oraz czy… nie zachowujesz się dziwnie.

Nowe zasady wprowadzają kolejne sieci hotelowe. Jako pierwsi aktualizację swoich polityk ogłosiły Hilton i Walt Disney World. We wszystkich obiektach Disneya wywieszki „nie przeszkadzać” zostaną wymienione na „pokój zajęty”, w Hiltonach pozostaną bez zmian.

Jednak w obu przypadkach nie ma już możliwości, żeby obsługa nie wchodziła do pokoju. Do tej pory wielu turystów wystawiało zawieszki na początku wyjazdu i pracownicy hotelu nie zaglądali do nich przez cały pobyt.

Impulsem do wprowadzenia zmian była strzelanina w Las Vegas, w trakcie której napastnik otworzył ogień z okna hotelu Mandalay Bay. 64-latek zaatakował ludzi bawiących się na festiwalu Route 91 Harvest. W ataku zginęło 58 osób, a około 500 zostało rannych i była to najbardziej krwawa strzelanina we współczesnej historii Stanów Zjednoczonych. Uznano, że planowanie zamachu było w dużej mierze ułatwione, dzięki dotychczasowym zasadom hotelowym, wedle których nie przeszkadzano gościom, którzy sobie tego nie życzą.

Po tej sytuacji część hoteli zdecydowała się bardziej ingerować w życie swoich gości i sprawdzać, co właściwie dzieje się w pokojach oznaczonych jako „nie przeszkadzać”.

– Hotel i jego personel zastrzegają sobie prawo do wejścia do pokoju w dowolnych celach, m.in. konserwacji, napraw, a także sprawdzenia bezpieczeństwa gości i mienia. – informują hotele Disneya. – Rozumiemy i szanujemy twoją potrzebę prywatności. Jednak hotel zastrzega sobie prawo do wizualnej kontroli pokoi co 24 godziny, aby zapewnić dobre samopoczucie naszych gości i sprawdzić stan pokoju – czytamy w komunikacie Hiltona.

Tajemnicze „dobre samopoczucie gości i ich bezpieczeństwo” wydaje się być dosyć szerokim polem do popisu. Chodzi jednak o to, by obsługa wyłapała nietypowe lub niepokojące zachowanie gości. Lista spraw, które mają przyciągać uwagę budzi jednak nieco kontrowersji.

Znalazły się na niej m.in. takie zachowania, jak: płacenie gotówką, odmawianie sprzątania pokoju przez dłuższy czas czy robienie zdjęć i notatek. Obsługa ma też zainteresować się, jeśli gość przez dłuższy czas nie opuszcza pokoju lub przeciwnie – opuszcza go na zbyt długo. W spisie „dziwnego zachowania” jest też żądanie konkretnego pokoju lub jego kilkukrotna zmiana.

Personel ma zgłaszać sytuacje, w której wywieszka „nie przeszkadzać” wisi na drzwiach dłużej niż dobę. Wtedy ochrona lub kierownik zmiany jest zobowiązany do sprawdzenia takiego pokoju. Oczywiście obsługa będzie wcześniej pukać i głośno informować, że wchodzi do pokoju.

Nowe zasady nie dotyczą jednak przedstawicieli organów ścigania i pracowników linii lotniczych. Zostali oni bowiem określeni jako goście niskiego ryzyka.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
To tajny agent El Al bez problemu dokona zamachu !!!
Biko, 29 grudnia 2017, 18:36 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tylko czekam, aż jakiś terrorysta pogryzie recepcjonistę. Przy zameldowaniu zaczną gościom wybijać zęby.
adamuto, 29 grudnia 2017, 19:19 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »