Najsłynniejsza turystyczna polska marka po 105 latach znika na dobre! Tę nazwę kojarzy właściwie każdy
Trudno pewnie byłoby znaleźć dorosłą osobę, która nie kojarzyłaby nazwy Orbis z turystyką, zwłaszcza wśród bardziej wiekowych obywateli naszego kraju. W czasie PRL Orbis był bowiem synonimem podróży i oknem na świat. Firma specjalizowała się w wielu dziedzinach, m.in. wycieczkach zagranicznych, ale też zajmowała się sprowadzaniem turystów „dewizowych” do Polski z Europy Zachodniej. Najważniejszą częścią biznesu Orbisu była jednak działalność hotelarska – przez długi czas Orbis był monopolistą, jeśli chodzi o obsługę i prowadzenie hoteli o wysokim standardzie i obsługę zagranicznego, w tym polonijnego, ruchu turystycznego.
Hurghada od 2352 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Majorka od 2883 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Djerba od 2147 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
Dość powiedzieć, że w 1980 roku Orbis posiadał 60 procent wszystkich pokoi hotelowych w Polsce, w tym zarządzał najbardziej prestiżowymi placówkami w kraju jak Victoria czy Forum w Warszawie. Transformacja ustrojowa sprawiła, że w spółce doszło do zmian właścicielskich, a większościowym udziałowcem w spółce Orbis SA stała się francuska spółka Accor. Ostatecznie w 2020 roku AccorInvest nabył markę Orbis i rozpoczął proces transformacji, którego celem miało być wzmocnienie pozycji grupy na europejskim rynku.
Ostateczny efekt tej transformacji poznaliśmy kilka dni temu, gdy grupa Accorinvest ogłosiła, że zmienia nazwę na Essendi. Rebranding ten dotyczy też innych spółek będących w portfolio grupy, w tym także Orbis SA. Oznacza to, że słynna podróżnicza marka na dobre zniknie z polskiego rynku.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?