Fly4free.pl

Turyści zdradzili, co każe im natychmiast zrezygnować z noclegu. Te rzeczy nie przejdą za nic!

sprzątanie pokoju
Foto: Rawpixel.com / Shutterstock

Przede wszystkim brudna pościel czy po prostu brudny pokój – to rzeczy, które sprawiają, że większość gości hotelowych jest gotowa w tym samym momencie opuścić chwilę wcześniej wynajęty pokój. Ale lista zaniedbań i istotnych elementów jest zdecydowanie dłuższa. I nie zawsze dotyczy porządku.

Najnowsze badania nastrojów gości hotelowych zleciła firma brytyjska firma P&G Professional. Okazuje się, że nic nie działa na nas tak źle jak nieporządek w pokoju, w którym zamierzamy nocować. A w zależności od miejsca czy przedmiotu dot. nasze niezadowolenie może znacząco wzrastać.

Badanie wykazało, że najmocniej działa na nas brudne prześcieradło. Takie odkrycie, u 75 proc. badanych oznacza natychmiastowe opuszczenie hotelu. Podobnie podchodzimy do brudnej łazienki, choć tutaj zrezygnowałoby 71 proc. z ankietowanych.

W sumie dziesięć największych przewinień to kolejno wspomniane już brudne prześcieradła, brudna łazienka, wszelki smród i inne nieprzyjemne zapachy, niegrzeczny personel, okropne jedzenie, poplamione dywany, hałasy, brudna recepcja i brak widocznych oznak sprzątania.

Wielu liczy też, że w pokoju będą kosmetyki oraz pięknie pachnąca pościel. I te rzeczy okazały się być nawet istotniejsze niż stosunek jakości do ceny, wielkość pokoju czy widok z okna.

Co ciekawe, nowy raport pokazuje ciekawą zmianę w kontekście podróży w trakcie pandemii koronawirusa. W poprzedniej wersji badania (z 2019 roku) tylko 40 proc. ludzi wskazywało, że istotne są dla nich opinie innych klientów dot. czystości. Obecnie aż 70 proc. przyznało, że zamierza poszukiwać takich informacji zwrotnych od poprzednich gości. Dodatkowo 35 proc. z badanych zapewniła, że opuściłaby hotel, gdyby „nie było wyraźnych śladów sprzątania”. Nie brakuje też bardziej skrajnych zachowań. Nawet co piąty z badanych przyznał, że zabiera ze sobą swoje środki czystości. Co trzeci jest gotowy płacić więcej za nocleg, pod warunkiem, że będzie czuł się pewnie w kontekście zachowanych tam standardów sprzątania.

– Po ostatnim roku higiena stała się dla nas wszystkich ogromnym priorytetem — zwłaszcza, gdy jesteśmy z dala od własnych domów – tłumaczy Berat Onur z firmy P&G Professional w rozmowie z brytyjską gazetą The Sun. – Wszyscy naprawdę nie możemy się doczekać powrotu do wakacji i wypadów z domu, ale też wszyscy chcemy mieć pewność, że będziemy bezpieczni i zamieszkamy w czystym miejscu – dodał.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »