Lux Express Special kursują od niedawna Polski. Do tej pory jeździły m.in. na Litwie, Łotwie czy w Estonii i Rosji. Autobus odjeżdża z tego samego stanowiska dworca autobusowego w Wilnie co znana Wam już linia Simple Express.
Odjazd w kierunku Warszawy to godzina 6.40 czasu litewskiego.
Podczas gdy jeden z kierowców zajmuje się pakowaniem do luku bagaży, drugi sprawdza rezerwacje i zaprasza pasażerów do zajmowania miejsc w autobusie.
Na pierwszy rzut oka z zewnątrz autobus niczym nie różni się do tych, które obsługują m.in. krajowe połączenia z Warszawy do Kielc, Krakowa, Rzeszowa czy Tarnowa. Identyczne malowanie oraz logo identyfikujące przewoźnika.
W Wilnie autokar ma dwa przystanki. Na dworcu autobusowym oraz przy centrum handlowym Panorama. Przy tym ostatnim zlokalizowany jest tzw. punkt przesiadkowy. Tutaj pasażerowie podróżujący do oraz z Rygi, Tallinna czy Moskwy mają możliwość zmiany autokaru. Połączenia są skomunikowane.
Do Warszawy wyruszamy w pełnym składzie. Wszystkie miejsca są zajęte. Każdy z pasażerów otrzymał butelkę wody. W pojeździe dostępna jest darmowa kawa, herbata czy czekolada.
Autokar jest wyposażony m.in. w pojedyncze i podwójne odchylana skórzane fotele. 36 miejsc sprawia, że wnętrze jest bardzo przestronne, pasażer otrzymuje sporą przestrzeń dla wygody podróżowania. Bardzo dużo miejsca m.in. na nogi docenią m.n. osoby wyższego wzrostu.
Za kierowcą znajdują się wyłącznie pojedyncze miejsca. Z drugiej strony przejścia jest rząd z podwójnymi fotelami.
Fotele są komfortowe. Obite miękką i przyjemną w dotyku skórą. Podobnie jest podłokietniki oraz rozkładany podnóżek. Nie znajdziemy tutaj plastikowych elementów, które przy dłuższych podróżach stają się mniej komfortowe.
W poprzedzające fotele zostały wbudowane rozkładane stoliki, na których możemy ustawić np. laptopa i pracować podróżując.
Negatywnie oceniamy brak systemu rozrywki pokładowej znany np. z Lux Express obsługujący trasy krajowe w Polsce. Nie każdy zabiera ze sobą laptopa lub tablet. Gdyby pojazd był wyposażony w dotykowe tablety, podróż można sobie umilić np. oglądając film, słuchając muzyki czy surfując w internecie. Tutaj tego nie zrobimy. Liczymy, że przy kolejnej wymianie floty ten element zostanie uzupełniony.
Naszym zdaniem niektórzy z pasażerów mogą mieć problem z bagażem podręcznym, który zabierają ze sobą do autobusu. Dotyczy to tych, którzy zarezerwują pojedyncze miejsca. Nad nimi nie ma półek, na których takich bagaż można umieścić. Te znajdują się wyłącznie pod sufitem nad rzędami z podwójnymi fotelami. Bagażu podręcznego nie umieścimy też pod fotelem, znajduje się podnóżek. Mając więc większy bagaż podręczny (plecak, torba itp.) warto przed podróżą oddać go do luku bagażowego.
Oparcie każdego z foteli można rozłożyć. Odchyla się prawie do pozycji leżącej. Jednocześnie osoba siedząca z tyłu nie odczuwa z tego tytułu dyskomfortu. Fotele, że na tyle daleko od siebie odsunięte, że bez problemu potrzeby zarówno pasażera chcącego zdrzemnąć się jak i tego, który chce pracować zostają w naszej ocenie zachowane.
Kapitalną sprawą są podnóżki. Wyposażone są w nie wszystkie fotele. Ich zastosowanie docenią ci, którzy podróżując chcą spać. Po rozłożeniu oparć foteli mamy możliwość rozłożenia podnóżka. Jego wysokość możemy indywidualnie regulować. Nie musimy martwić się o zgięte nogi. Można je wyprostować bez obawy, że braknie miejsca lub, że będziemy przeszkadzać pasażerowi siedzącemu przed nami.
Przy każdym z foteli znajduje się gniazdko elektryczne oraz panel radiowy z zaprogramowanymi ośmioma stacjami.
W autokarze dostępne jest bezpłatne WiFi. Prędkość może nie powala, ale pozwalała na swobodne przeglądanie stron, sprawdzenie poczty itp. Co trzeba podkreślić internet był przez całą drogę od Wilna do Warszawy z dwoma małymi przerwami już na terenie Polski (las).
W trakcie podróży bezpłatnie korzystamy również z automatu z kawą, herbatą czy czekoladą. Znajduje się przy środkowych drzwiach. Obowiązuje samoobsługa. Opis obsługi urządzenia dostępny jest m.in. w języku polskim. Tuż obok automatu, jeżeli ktoś ma ochotę dostępna jest prasa (język litewski) oraz magazyn pokładowy (język polski).
Przy środkowych drzwiach znajduje się też toaleta. Nie jest dużych rozmiarów, niemniej na potrzeby podróży jest w naszej ocenie wystarczająca. Nawet osoba o wyższym wzroście może z niej swobodnie korzystać. Mankamentem jest wejście do toalety i prowadzące do niej strome schody. Na minus oceniamy również brak automatycznego włącznika światła. Czujnik ruchu byłby zdecydowanie lepszy. Może będzie, że się „czepiamy”, niemniej jeżeli ktoś zapomni wyłączyć światło to system wizualnej informacji pokazuje status „zajęte” co dla wszystkich jest mylące.
U kierowcy za dodatkową opłatą można kupić np. słuchawki (8 PLN) lub poduszkę (15 PLN). Można to zrobić przed podróżą lub w trakcie.
Standardowa cena przejazdu w jedną stronę to 105 PLN. Cenę można obniżyć korzystając np. z promocyjnych kodów. aktualnie działa kod „special„. Używając go kupicie bilety na podróże Lux Express Special za 40 PLN w jedną stronę. Terminy podróży od dziś do końca wakacji!
Bilety kupicie na stronie internetowej przewoźnika lub korzystając z udostępnionego poniżej widgetu Lux Express.
Mamy dla Was prezent od Lux Express. Darmowe przejazdy jeszcze podczas tegorocznych wakacji autokarem Lux Express Special Warszawa – Wilno – Warszawa lub Wilno – Warszawa – Wilno. Bilety (dla dwóch osób) otrzymają ci, którzy poprawnie odpowiedzią na pytanie.
O której godzinie Lux Express Special odjeżdża w kierunku Wilna z przystanku Warszawa Dworzec Centralny. Odpowiedź wpiszcie w tytule maila, który wyślijcie na adres bilety@fly4free.pl. Nagrodzimy osoby, których maile dotrą do nas w kolejności jako 100 oraz 200. Prawidłowa odpowiedź 15.30. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Z laureatami skontaktujemy się mailowo.