Na tych 3 lotniskach w Polsce Ryanair będzie rósł najszybciej. Co z pozostałymi? Znamy oficjalne plany
18,3 mln pasażerów, a może nawet trochę więcej – tylu podróżnych na trasach z i do Polski chce w tym roku obsłużyć Ryanair. Jedynym lotniskiem, na którym irlandzka linia zaplanowała cięcia – i to dość duże – jest port lotniczy w Modlinie. Co z pozostałymi lotniskami? Na wtorkowej konferencji prasowej Ryanair zaprezentował grafikę z planowaną liczbą pasażerów na ten rok na poszczególnych lotniskach. Ponieważ wzrosty nie będą tak imponujące jak w ubiegłym roku, irlandzka linia porównała prognozy na 2025 rok z wynikami z 2019 roku. Procenty i cyferki wyglądają tu bardzo imponująco, jednak nic nie mówią o skali rozwoju irlandzkiej linii w krótkim terminie. Dlatego porównaliśmy dzisiejsze prognozy do tych sprzed roku, gdy Ryanair zaprezentował podobne zestawienie.
Sharm El Sheikh od 1600 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Łódź)
Djerba od 2761 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Marsa Alam od 2733 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Zielona Góra)
Gdzie największe wzrosty? Kraków i Wrocław wybijają się na czoło
Z zestawienia Ryanaira wynika, że w tym roku największych przyrostów liczby pasażerów (a co za tym idzie – największego wzrostu oferowania i nowych tras) irlandzka linia spodziewa się w Krakowie, gdzie planuje odprawić nawet 6,5 miliona pasażerów, czyli nawet o 800 tysięcy podróżnych więcej od prognoz na 2024 rok. Drugim lotniskiem z największymi wzrostami jest port we Wrocławiu, gdzie szacowana na ten rok liczba pasażerów ma zwiększyć się o 300 tysięcy podróżnych – z 2,3 do 2,6 mln ludzi. Co ciekawe, musimy przy tym pamiętać, że od końca października do początku grudnia wrocławskie lotnisko będzie zamknięte na czas remontu pasa startowego, a loty z i do Wrocławia będą przekierowywane na inne lotniska.

Trzecim lotniskiem, gdzie oferowanie wzrośnie może nie imponująco w liczbach bezwzględnych, ale na pewno procentowo, jest Lotnisko Chopina. Ryanair zakłada, że w tym roku na największym polskim lotnisku obsłuży nawet pół miliona pasażerów (o 100 tysięcy więcej niż rok temu), czyli najwięcej co najmniej od 2017 roku, gdy irlandzka linia obsługiwała z Okęcia loty krajowe. W sumie siatka połączeń z Chopina będzie od końca marca liczyła 9 tras, gdy Ryanair uruchomi nowe połączenia do Pizy, Malagi i Tirany.
Co z pozostałymi portami?
W przypadku pozostałych portów wzrosty są raczej skromne (przynajmniej jak na rozmach Irlandczyków). Lotniska w Katowicach i Poznaniu powinny zaliczyć wzrost o ok. 100 tysięcy pasażerów w skali roku (Pyrzowice z 1,2 do 1,3 mln pasażerów, Poznań z 1,8 do 1,9 mln podróżnych). Prognoza pasażerska dla lotniska w Gdańsku pozostaje względnie niezmieniona od ubiegłego roku i w 2025 roku wciąż wynosi 2,5 mln pasażerów. Podobnie symboliczne wzrosty planowane są na lotniskach w Łodzi i Rzeszowie, gdzie Ryanair planuje obsłużyć po ponad 400 tysięcy pasażerów w każdym z tych portów. Na pozostałych lotniskach Ryanair zakłada, że w sumie przewiezie w tym roku ok. 700 tysięcy pasażerów.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?