Fly4free.pl

Najbardziej wyizolowane lotnisko w Polsce negocjuje 3 nowe trasy krajowe! Namawia na nie m.in. Wizz Aira

photoshooter2015 / Shutterstock
Foto: photoshooter2015 / Shutterstock
Władze lotniska w Goleniowie rozmawiają z przewoźnikami w sprawie uruchomienia kolejnych połączeń krajowych. Na liście życzeń władz portu są trasy na południe Polski, a także… bezpośrednie loty na Mazury.

Położony na zachodnim krańcu Polski Szczecin i miejscowe lotnisko w Goleniowie od dawna zabiegają o więcej połączeń lotniczych, jednak w przeciwieństwie do innych lotnisk, bardzo dużą wagę przykładają także do nowych połączeń krajowych. Wszystko przez położenie i fakt, że choćby pociągiem podróże ze Szczecina do wielu większych miast w naszym kraju to duże wyzwanie.

Stąd właśnie starania przedstawicieli portu i miejscowych władz, często wieńczone sukcesem. Na naszych łamach pisaliśmy m.in. o ostrej rozmowie samorządowców z przedstawicielami LOT w sprawie wysokich cen biletów na połączenia narodowego przewoźnika do Warszawy i apelach o zwiększenie liczby połączeń ze stoicy na Pomorze Zachodnie. Przyniosły one skutek – w rozpoczętym sezonie letnim LOT zwiększył liczbę lotów z Warszawy do Szczecina z 12 do 19 połączeń tygodniowo. Do tego na trasie do Warszawy już wkrótce pojawi się tańsza alternatywa, bo od początku maja codzienne połączenie ze Szczecina do Modlina uruchomi Ryanair. A to nie koniec tras krajowych.

– Dzisiaj, żeby dojechać ze Szczecina do Krakowa trzeba spędzić w pociągu ponad dziesięć godzin, a samolot leci godzinę i dziesięć minut. Chcemy oczywiście więcej takich rejsów i zależy nam na oczekiwanej naturalnej konkurencji – mówi w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Maciej Dziadosz, prezes lotniska w Goleniowie.

Chodzi oczywiście o połączenie Ryanaira z Krakowa do Szczecina, które początkowo miało być dla portu w Goleniowie „nagrodą pocieszenia” – przewoźnik uruchomił tę trasę w zastępstwie zawieszonego wcześniej połączenia z Warszawy. Szybko okazało się jednak, że trasa się sprawdza i w efekcie – także od maja – liczba połączeń na niej zwiększy się z 2 do 3 tygodniowo.

– Myślimy o powrocie tras południowych, czyli tych odcinków, które są naprawdę długie w układzie drogowym lub kolejowym
– mówi Dziadosz. Jakie to trasy?

Rzeszów i Katowice. Wrocław już nie, bo jest znacznie lepsza dostępność drogowo-kolejowa. (…) Rzeszów jest takim naturalnym następnym odcinkiem, który może być interesujący i również z takich mniej typowych połączeń rozmawiamy o połączeniu do Szyman, bo choć wydaje się to dość nienaturalne, to jednak w przypadku Olsztyna jest dalej do Szczecina niż ze Szczecina do Warszawy mówi Dziadosz, cytowany przez „Rynek Lotniczy”.

Czy te trasy zostaną zrealizowane? Z pewnością pewne przetarcie już nastąpiło – w sezonach letnich w 2020 i 2021 roku LOT realizował już połączenia ze Szczecina do Rzeszowa. W ubiegłym roku trasa była realizowana 2 razy w tygodniu od połowy czerwca do 10 września i… chyba się nie sprawdziła, bo w tym roku LOT nie zdecydował się na kontynuowanie tego połączenia.

Dziadosz nie traci jednak nadziei i twierdzi, że w sprawie uruchomienia kolejnych krajówek rozmawia nie tylko z LOT i Ryanairem, ale także Wizz Airem.

– Cały czas namawiamy do tego trzeciego naturalnego partnera, którym jest Wizz Air.  On posiada bazy operacyjne w Polsce, które pozwalają na wykorzystanie samolotów na właśnie takich fajnych odcinkach. Dla tej klasy samolotów są to trasy do pokonania w granicach jednej godziny z krótką rotacją na zamknięcie siatki dziennej, więc mamy nadzieję, że to będzie funkcjonowało – mówi prezes goleniowskiego portu.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
A nie wiecie czasem czy Ryanair zamierza przywrócić połączenie Szczecin-Liverpool?
Kasia Lubarczyk, 1 kwietnia 2022, 12:57 | odpowiedz
Mniej niż 10 godzin
tupungato, 1 kwietnia 2022, 13:07 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »