więcej okazji z Fly4free.pl

LOT zapowiada rekordowy rok. Co trzecią złotówkę zarobi na swoim najważniejszym rynku

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock
– Około 30 procent przychodów w tym roku wypracujemy na rynku amerykańskim – mówi prezes LOT Rafał Milczarski, cytowany przez portal money.pl. Jednocześnie LOT zamierza w przyszłym roku mocno zwiększyć liczbę pasażerów i przekroczyć rekordowy poziom z 2019 roku. Pomoże mu w tym 6 Boeingów 737 MAX, które linia przejęła od rumuńskiego przewoźnika Blue Air.

Mimo kłopotów, związanych m.in. z wojną w Ukrainie i drastycznym zmniejszeniem oferowania na wschodzie, LOT radzi sobie w tym roku całkiem nieźle i zamierza przewieźć około 8 mln pasażerów. To dobry wynik, choć wciąż daleko mu do poziomów z 2019 roku, gdy linia obsłużyła ponad 10,8 mln podróżnych. Władze narodowego przewoźnika wydają się spokojne o to, że ten wynik uda się pobić już w przyszłym roku, w czym mają pomóc nowe samoloty, które trafiły lub lada moment trafią do floty narodowego przewoźnika. Chodzi tu o Boeingi 737 MAX od linii Blue Air oraz Embraery.

– Rok 2023 będzie rokiem pełnej odbudowy rynku oraz okresem naszej koncentracji na konsolidacji i stabilizacji siatki połączeń po pandemii. Kolejne maszyny Embraera (7 egzemplarzy) oraz Boeingi 737 MAX 8 (6 egzemplarzy), które zastąpią Bombardiery Q400, zapewnią Polskim Liniom Lotniczym dodatkowe możliwości, by osiągnąć poziomy przewozów przewyższające te z 2019 roku – mówi w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” Maciej Wilk, członek zarządu LOT ds. operacyjnych.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-11-12T21:57:00.926Z przez Wakacje.pl

Co z rentownością? Jak pisaliśmy na naszych łamach, w ubiegłym roku narodowy przewoźnik zaliczył aż 1,3 mld PLN straty netto. Czy za ten rok spółka wyjdzie na plus?

– Wracamy do naszego modus operandi, czyli działania w taki sposób, by generować nie tylko przychody, ale i zyski. Robiliśmy tak w latach 2015-2019 i zrobimy wszystko, by już ten rok zakończył się dla nas pozytywnym wynikiem. Czy to się uda nie wiem, bo początek był bardzo trudny – mówi Milczarski, cytowany przez Money.pl.

USA kluczowym rynkiem dla LOT

W ostatnich latach LOT nieco przemodelował swoją strategię, kładąc większy nacisk na loty czarterowe. Dla narodowego przewoźnika kluczowy pozostaje jednak rynek amerykański.

–  Około 30 proc. przychodów w tym roku wypracujemy na rynku amerykańskim. W sezonie letnim osiągnęliśmy rekordową liczbę 42 połączeń tygodniowo do USA. Średnie obłożenie naszych rejsów przekracza 90 proc. Jeśli chodzi o rynek amerykański, to mamy istotne plany na przyszłość, chcemy, żeby rejsów było więcej, ale do tego potrzebne są i samoloty, i przepustowość na lotniskach. Ten proces musi trochę potrwać  – mówi prezes LOT.

Money.pl przypomina, że kluczową zmianą dla LOT było zniesienie przez USA wymogu posiadania wiz dla Polaków. Narodowy przewoźnik planował wtedy znaczącą ekspansję, ogłaszając uruchomienie nowych tras do USA, m.in. Waszyngtonu i San Francisco, które jednak nie wystartowały z uwagi na wybuch pandemii koronawirusa.

W tym roku LOT spodziewa się obsłużyć łącznie ok. 665 tysięcy pasażerów na trasach między Polską i USA, z czego blisko połowa na rejsach z i do Nowego Jorku

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jeszcze jest w internecie ktoś, kto wierzy w obietnice biznesowe prezesów z nadania ✱✱✱? :-D
Tom Kręciel, 18 października 2022, 20:57 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »