Fly4free.pl

Potężna strata LOT. Narodowy przewoźnik z 1,3 mld zł na minusie!

Foto: Markus Mainka / Shutterstock
W 2021 roku LOT przewiózł niemal 4,2 mln pasażerów i zanotował 1,327 mld PLN straty netto na działalności podstawowej. Jednocześnie narodowy przewoźnik wyraża nadzieję w komunikacie, że był to ostatni tak trudny rok dla LOT.

O wynikach finansowych za ubiegły rok LOT poinformował w komunikacie PAP – wynika z niego, że strata na działalności podstawowej (czyli tylko przewozach lotniczych) wyniosła w ubiegłym roku 1 mld 327 mln PLN netto. Z kolei całkowita strata netto spółki wyniosła 917 mln PLN. To drugi tak trudny rok dla LOT spowodowany pandemią koronawirusa – PAP przypomina, że w 2020 roku LOT zanotował 1,041 mld PLN straty netto, a w 2019 roku miał 68,9 mln PLN zysku netto. Co jeszcze wiemy o wynikach LOT?

Przede wszystkim: w porównaniu do 2020 roku wzrosła liczba pasażerów, choć linii wciąż daleko do wyniku z 2019 roku. W ubiegłym roku narodowy przewoźnik przewiózł 4,2 mln pasażerów (o 1,1 mln osób więcej niż rok wcześniej), co stanowi spadek o 69 procent w stosunku do wyniku z 2019 roku. LOT szacuje, że w ubiegłym roku. Wykonał w sumie ponad 54 tysiące operacji lotniczych, latając na 151 trasach.

Nie był to łatwy rok dla przewoźnika, zwłaszcza pierwsze miesiące.

 „Dopiero od sezonu letniego sytuacja systematycznie zaczęła się poprawiać, a ruch pasażerski powoli powracał; jednak zauważono, że segment podróży biznesowych odradza się znacznie wolniej od pozostałych. Dlatego LOT – jak wskazano – szukając nowych możliwości, wykorzystał 2021 rok na rozszerzenie swojej działalności w segmencie podróży wakacyjnych – dzięki współpracy z biurami podróży przewoźnik zrealizował czterokrotnie więcej operacji czarterowych niż w roku 2020” – czytamy w depeszy PAP.

Lotnisko Chopina
Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

„To był ostatni tak zły rok dla LOT”

Ostatnie miesiące przyniosły w całej branży lotniczej znaczący wzrost popytu i wydaje się, że skorzysta na tym także LOT. W komunikacie narodowego przewoźnika czytamy, że „stopniowa odbudowa rynku daje nadzieję, że by to ostatni zły rok dla LOT”.

Narodowy przewoźnik szacuje, że w tym roku przewiezie ok. 8 mln pasażerów, a w kolejnych latach zbliży się do wyników sprzed pandemii – w 2019 roku przewoźnik obsłużył ok. 10,5 mln ludzi.

Narodowy przewoźnik podkreśla przy tym, że dużym problemem w planowaniu siatki połączeń była rosyjska agresja na Ukrainę, w związku z którym przewoźnik musiał zawiesić wszystkie połączenia do Rosji, Białorusi i Ukrainy. Jednocześnie jednak przewoźnikowi udało się uruchomić kilka nowych tras, m.in. do Baku, Prisztiny, Kairu czy Sarajewa.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
3,5 mln dziennie. Maja rozmach sku...........
yaacek, 13 sierpnia 2022, 10:07 | odpowiedz
Spróbuj zrobić takie wyliczenie dla innych największych linii.  
yaacek 3,5 mln dziennie. Maja rozmach sku...........
DMWpl, 13 sierpnia 2022, 14:11 | odpowiedz
Nic dziwnego, na Infolinię nie można się dodzwonić, problemy ze zwrotem pieniędzy za loty, oby upadły 
Rafał Filipowicz, 13 sierpnia 2022, 14:41 | odpowiedz
Super 
Rafał Filipowicz, 13 sierpnia 2022, 14:47 | odpowiedz
 Mamy zupełnie różne doświadczenia. Mi LOT zwrócił w miarę szybko należne pieniądze, natomiast z Lufthansą miałem ogromne problemy. Skończyło się w sądzie i dopiero wtedy Lufa oddała kasę. Czy też powinienem życzyć Lufthansie aby upadła..? Trochę to takie prostackie...
Rafał Filipowicz Nic dziwnego, na Infolinię nie można się dodzwonić, problemy ze zwrotem pieniędzy za loty, oby upadły 
DMWpl, 13 sierpnia 2022, 21:50 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »