Przynajmniej do 15 listopada na części dalekich tras narodowego przewoźnika loty będzie obsługiwał czterosilnikowy Airbus A340 od linii HiFly Malta. Będzie latał m.in. na trasach do Toronto, Pekinu, Tokio i Newark. Na kanwie problemów z silnikami Rolls-Royce’a LOT przejmuje samolot… z bardzo ciekawą historią i pierwszą klasą na pokładzie.
O sprawie pierwszy napisał “Rynek Lotniczy”. W ramach umowy ACMI czterosilnikowy A340 linii HiFly Malta będzie woził pasażerów przynajmniej do 15 listopada.
– Skierujemy A340 na trasy do Newark z Warszawy i Rzeszowa, z Warszawy do Toronto, a sporadycznie także do Pekinu i Tokio-Narity – mówi Konrad Majszyk z biura prasowego LOT.
Leasing Airbusa A340 to efekt problemów z silnikami Rolls-Royce’a w Dreamlinerach, które z powodu prac serwisowych muszą być wyłączane z siatki. Tak jest też w przypadku LOT – obecnie uziemione są aż 3 Boeingi 787 należące do narodowego przewoźnika.
A340 to kolejny samolot, który leasinguje LOT. Obecnie trasy z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago są obsługiwane przez Boeinga 767-300 linii EuroAtlantic Airways, a umowa obowiązuje przynajmniej do końca roku.
Jak pisaliśmy na łamach Fly4free.pl, takie problemy ma wielu przewoźników na całym świecie.
Wróćmy jednak do A340 LOT-u, bo wszystko wskazuje na to, że trafiła nam się bardzo ciekawa maszyna. Jak czytamy w “Rynku Lotniczym”, Airbus A340 ma 12 foteli w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes oraz 213 w klasie ekonomicznej.
Brzmi dobrze, ale z drugiej strony LOT wskazuje na to, że klasa pierwsza poziomem przypomina klasę biznes oferowaną przez LOT w Dreamliner, a klasa biznes jest zbliżona do LOT-owskiej premium economy.





