więcej okazji z Fly4free.pl

LOT poleci z Warszawy do Los Angeles? Nowa trasa już w przyszłym roku

Foto: Shutterstock, LOT
Narodowy przewoźnik przymierza się do uruchomienia w przyszłym roku bezpośredniego połączenia do Kalifornii – wynika z naszych nieoficjalnych informacji. LOT na razie ich nie potwierdza, ale dodaje, że Zachodnie Wybrzeże USA jak najbardziej jest w kręgu jego zainteresowań.

W tej sprawie nie zapadły jeszcze żadne wiążące decyzje, ale z pewnego źródła wiemy, że LOT prowadzi zaawansowane rozmowy z lotniskiem LAX w sprawie uruchomienia tam bezpośrednich lotów z warszawskiego portu Chopina. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że LOT chciałby włączyć to połączenie relatywnie niedługo, bo w rozmowach pada nawet data kwiecień 2017 roku.

Narodowy przewoźnik nie potwierdza naszych informacji.

– Nie potwierdzam tych informacji, bo w sprawie nowych połączeń nie zapadły jeszcze żadne decyzje. Natomiast loty transatlantyckie do USA oraz Azja są jak najbardziej w polu naszych zainteresowań, jeśli chodzi o nowe dalekie trasy z Warszawy. Także Zachodnie Wybrzeże – mówi Adrian Kubicki, rzecznik prasowy LOT.

Ambitne plany LOT

To, że LOT szuka nowych dalekich tras nie jest wielką niespodzianką – w przyszłym roku przewoźnik otrzyma dwa nowe Dreamlinery, co znacznie rozszerzy jego możliwości latania na dalekich dystansach.

Los Angeles nie jest zresztą jedyną destynacją do jakiej przymierza się LOT. Kilka dni temu pisaliśmy, że narodowy przewoźnik chciałby w przyszłym roku zacząć latać na lotnisko Newark w stanie New Jersey, rozważa też pomysł przywrócenia lotów z Rzeszowa do Nowego Jorku.

LOT chciałby też zwiększyć liczbę tras do Azji – w październiku zacznie latać do Seulu, ale apetyty są znacznie większe. Na razie LOT ma na celowniku zwiększenie częstotliwości rejsów do Pekinu oraz loty na przynajmniej jeszcze jedno lotnisko w Chinach. Nieoficjalnie mówi się o Shenzen.

Na razie narodowy przewoźnik zawiesił zaś plany uruchomienia wcześniej zapowiadanej trasy do Bangkoku, choć jeszcze ostatecznie z niej nie zrezygnował.

Rozwój dalekich tras cieszy, jednak w tej chwili największym problemem LOT jest mała flota samolotów krótkiego i średniego zasięgu. LOT prowadzi rozmowy w sprawie zakupu (najpewniej w formie leasingu) kilku maszyn, które zwiększą jego elastyczność i poprawią sytuację flotową, bo zwłaszcza w obecnym sezonie letnim mocno eksploatowane samoloty psują się, a na trasach do Europy, LOT często notuje duże opóźnienia.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Wow, to by zmiazdzylo system! :D
Maciek, 9 sierpnia 2016, 15:26 | odpowiedz
Aby otworzyć połączenie do LAX trzeba równocześnie otworzyć inny "krótki longhaul" tak aby podwójna rotacja dopięła się w 48h, w innym wypadku ta trasa nie będzie miała sensu z punktu widzenia optymalnego wykorzystania floty.
krawat, 9 sierpnia 2016, 15:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
krawat Aby otworzyć połączenie do LAX trzeba równocześnie otworzyć inny „krótki longhaul” tak aby podwójna rotacja dopięła się w 48h, w innym wypadku ta trasa nie będzie miała sensu z punktu widzenia optymalnego wykorzystania floty.
Szukali prezesa zgłoś się szybko. Może uratujesz LOT
rafgrzeg, 9 sierpnia 2016, 15:34 | odpowiedz
Bangkok (BKK) byłby lepszy.
maipet, 9 sierpnia 2016, 15:34 | odpowiedz
maipet Bangkok (BKK) byłby lepszy.
Nie byłby, bo ma za mały ruch biznesowy.
eLo, 9 sierpnia 2016, 15:36 | odpowiedz
krawat Aby otworzyć połączenie do LAX trzeba równocześnie otworzyć inny „krótki longhaul” tak aby podwójna rotacja dopięła się w 48h, w innym wypadku ta trasa nie będzie miała sensu z punktu widzenia optymalnego wykorzystania floty.
Dlatego mają latać WAW-LAX-WAW-RDO-WAW-LAX-WAW
pracownik, 9 sierpnia 2016, 15:37 | odpowiedz
słowa krótki longhaul są tak pìekne:D jaka trasa może być traktowana jako krótki lot długodystansowy?:D
Ganc, 9 sierpnia 2016, 16:16 | odpowiedz
Ganc słowa krótki longhaul są tak pìekne:D jaka trasa może być traktowana jako krótki lot długodystansowy?:D
Z punktu widzenia WAW będą to np. Inde, choć nie sądzę żeby LOT akurat w ten rynek celował.
krawat, 9 sierpnia 2016, 16:36 | odpowiedz
żenujący poziom komentarzy. Widać, że artykuły wykraczające poza HIT i SUPERMEGAHIT są nieakceptowalne przez większość użytkowników. Dla redakcji to znak, że nie warto publikować na głównej info biznesowych, a zainteresowani i tak wiedzą z innych branżowych stron.
far, 9 sierpnia 2016, 16:56 | odpowiedz
Ja bym widział Kanton jako kolejną trasę do Azji. Obecnie trzeba latać przez Paryż lub Amsterdam.
arno, 9 sierpnia 2016, 17:07 | odpowiedz
A co z Teheranem?
hmm, 9 sierpnia 2016, 22:00 | odpowiedz
Rewelacja !!!! Jeszcze codeshare na okoliczne miasta np . San Diego i Vegas i jest rewelacja !!! W końcu !!!! Jeszcze do pełni szczęścia SFO !
Tomazz, 9 sierpnia 2016, 22:17 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »