więcej okazji z Fly4free.pl

Air China chce kupić LOT?! A LOT… obiecuje nowe dalekie trasy (w tym do USA)

Foto: LOT
Chińczycy chcą kupić 49 proc. akcji naszego narodowego przewoźnika – za kilka dni będą o tym rozmawiali z resortem skarbu – czytamy w „Rzeczpospolitej”. A LOT zapowiada nowe dalekie trasy, by wykorzystać dwa nowe Dreamlinery, które trafią do firmy w przyszłym roku. Na celowniku jest m.in. połączenie do Newark

LOT od dawna szuka inwestora branżowego, więc informacja o zainteresowaniu Chińczyków nie jest zaskoczeniem. Tym bardziej, że Air China jest gotowa by wejść na polski rynek. Kilka dni temu pisaliśmy, że chińska linia chce uruchomić bezpośrednie loty z Warszawy do Pekinu. Rejsy miałyby być realizowane 4 razy w tygodniu i jest bardzo prawdopodobne, że połączenie wystartuje już we wrześniu.

W „Rzeczpospolitej” czytamy, że zainteresowanie LOT może być częścią większej transakcji, bo Chińczycy są także zainteresowani udziałem w budowie Centralnego Portu Lotniczego. Ten temat pozostaje na razie wielką niewiadomą, bo jak pisaliśmy wczoraj, poparcie w rządzie dla budowy CPL maleje. A zamiast nowego lotniska rząd skłania się w stronę dużej rozbudowy portu w Modlinie, który w przyszłości miałby zostać faktycznie portem centralnym.

Chińczycy mogliby przejąć maksymalnie 49 proc. udziałów, bo na więcej nie pozwalają im unijne przepisy. Ile są warte te akcje? „Rz” podaje, że może chodzić o kwotę ok. 100 mln USD plus spłatę zadłużenia spółki, czyli trochę mniej niż koszt jednego nowego samolotu.

Air China jest 10. największą linią lotniczą na świecie – w 2015 roku przewiozła ponad 58 mln pasażerów.

Transakcja ma sens o tyle, że LOT chce rozwijać swoją siatkę dalekich połączeń i latać na nowe lotniska, także w Azji. W październiku rusza nowe połączenie z Warszawy do Seulu, ale LOT ma na celowniku też inne miasta, np. chińskie Shenzen. Ale to nie koniec planów.

Cel: Newark

LOT szuka nowych dalekich tras, bo w przyszłym roku otrzyma dwa kolejne Boeingi 787 Dreamliner, dzięki czemu będzie miał już 8 takich maszyn. Dokąd polecą? Jak czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”,  LOT chce zwiększyć częstotliwość rejsów do Pekinu, ale planuje też nową trasę do USA. Konkretnie do Newark, czyli na drugie pod względem znaczenia po JFK lotnisko obsługujące Nowy Jork. Jak czytamy w „DGP”, taką wstępną deklarację prezes LOT, Rafał Milczarski złożył podczas spotkania z amerykańską Polonią w Rzeszowie.

Nowa trasa, która ma wystartować w przyszłym roku może się cieszyć dużym powodzeniem, bo port w New Jersey znajduje się bliżej nowojorskich skupisk Polonii niż JFK.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Co to za bzdura z tą bliskością Newark i skupisk polonijnych? Gdzie Rzym a gdzie Krym. JFK rzut beretem od Greenpointu.
Felek, 3 sierpnia 2016, 12:52 | odpowiedz
Felek Co to za bzdura z tą bliskością Newark i skupisk polonijnych? Gdzie Rzym a gdzie Krym. JFK rzut beretem od Greenpointu.
Najwięcej skupisk polonijnych jest w stanie New Jersey, a nie w samym NYC czy na Long Island.
polonus, 3 sierpnia 2016, 13:38 | odpowiedz
O czym mówisz, chyba nie znasz sprawy, na greenpoincie jest coraz mniej Polaków! New Jersey ma dużo Polaków bo jest taniej! I jal najbardziej ten lot będzie miał wzięcie bo cena będzie niższa niż na JFK
Twój stary, 3 sierpnia 2016, 13:41 | odpowiedz
LOT ,,nie podejmuje'' rozsadnych decyzji poniewaz ...inne linie lotnicze uprzejmie ,,prosza'' o nie latanie w miejsca oblrgane przez turystow,np, Bangkok ,Miami...
wes, 3 sierpnia 2016, 14:07 | odpowiedz
Twój stary O czym mówisz, chyba nie znasz sprawy, na greenpoincie jest coraz mniej Polaków! New Jersey ma dużo Polaków bo jest taniej! I jal najbardziej ten lot będzie miał wzięcie bo cena będzie niższa niż na JFK
Z JFK do New Jersey jest 10km ,kolego , do Newark 50km.To iDIOTYZM .
wes, 3 sierpnia 2016, 14:13 | odpowiedz
To jest paranoja, żeby sprzedać prawie połowę narodowego przewoźnika za cenę jednego Boeinga 737 ! Czy u nas wszystko trzeba wyprzedać ?!
hubson, 3 sierpnia 2016, 14:14 | odpowiedz
polonus
Felek Co to za bzdura z tą bliskością Newark i skupisk polonijnych? Gdzie Rzym a gdzie Krym. JFK rzut beretem od Greenpointu.
Najwięcej skupisk polonijnych jest w stanie New Jersey, a nie w samym NYC czy na Long Island.
Najwiekszym skupiskiem Polonii na wschodnim wybrzezy jest New York City ,a dytans z JFK do miasteczk w New Jersey gdzie mieszka sporo Polakow to godzinka jazdy. Ten pomysl to lekki sabotaz.
wes, 3 sierpnia 2016, 14:16 | odpowiedz
hubson To jest paranoja, żeby sprzedać prawie połowę narodowego przewoźnika za cenę jednego Boeinga 737 ! Czy u nas wszystko trzeba wyprzedać ?!
Tak trzeba wysprzedac wszystko !Inaczej co rok bedziemy sie skladac na ,,STRATY'', Lot, Poczty,Koleji,Bankow-,,w polskich'' rekach.To co jest w rekach Polakow =przynosi straty,poniewaz prawdziwi Polacy lupia swojich wspolziomkow.
wes, 3 sierpnia 2016, 14:20 | odpowiedz
Twój stary O czym mówisz, chyba nie znasz sprawy, na greenpoincie jest coraz mniej Polaków! New Jersey ma dużo Polaków bo jest taniej! I jal najbardziej ten lot będzie miał wzięcie bo cena będzie niższa niż na JFK
zapominasz o Queens, bo tam się przenoszą Polacy, a to już praktycznie JFK
zzzz, 3 sierpnia 2016, 14:48 | odpowiedz
wes
Twój stary O czym mówisz, chyba nie znasz sprawy, na greenpoincie jest coraz mniej Polaków! New Jersey ma dużo Polaków bo jest taniej! I jal najbardziej ten lot będzie miał wzięcie bo cena będzie niższa niż na JFK
Z JFK do New Jersey jest 10km ,kolego , do Newark 50km.To iDIOTYZM .
Granica NJ może i jest 10km od JFK, ale Polacy mieszkają w całym stanie NJ i dalej. Dla przykładu procent Polaków/ludzi polskiego pochodzenia w stanie NJ to 6.9%,a w miastach blisko lotniska w Newark (z Wikipedii oczywiście): Wallington (45.5%) Manville (23.1%) Garfield (22.9%) South Amboy (20.6%) Bayonne (17.9%) Plus pamiętaj, że dla Polaków z dalszych części NJ i nie tylko, lotnisko w Newarku ma zdecydowanie lepszy dojazd niż JFK.
Qwertyk, 3 sierpnia 2016, 15:18 | odpowiedz
China in your hand.
Ka Sia Chi Cho Pek, 3 sierpnia 2016, 15:23 | odpowiedz
hubson To jest paranoja, żeby sprzedać prawie połowę narodowego przewoźnika za cenę jednego Boeinga 737 ! Czy u nas wszystko trzeba wyprzedać ?!
czytaj ze zrozumieniem kolego bo nie masz racji w tym co piszesz
hjh, 3 sierpnia 2016, 15:36 | odpowiedz
wes LOT ,,nie podejmuje” rozsadnych decyzji poniewaz …inne linie lotnicze uprzejmie ,,prosza” o nie latanie w miejsca oblrgane przez turystow,np, Bangkok ,Miami…
Greenpoint to malutkie osiedel ,istotnie Polacy przenosza sie na Ridgewood,Maspeth...jednak dalej najwiecej mieszka w New York City, Tyle.
wes, 3 sierpnia 2016, 15:52 | odpowiedz
Qwertyk
wes
Twój stary O czym mówisz, chyba nie znasz sprawy, na greenpoincie jest coraz mniej Polaków! New Jersey ma dużo Polaków bo jest taniej! I jal najbardziej ten lot będzie miał wzięcie bo cena będzie niższa niż na JFK
Z JFK do New Jersey jest 10km ,kolego , do Newark 50km.To iDIOTYZM .
Granica NJ może i jest 10km od JFK, ale Polacy mieszkają w całym stanie NJ i dalej. Dla przykładu procent Polaków/ludzi polskiego pochodzenia w stanie NJ to 6.9%,a w miastach blisko lotniska w Newark (z Wikipedii oczywiście):Wallington (45.5%)Manville (23.1%)Garfield (22.9%)South Amboy (20.6%)Bayonne (17.9%)Plus pamiętaj, że dla Polaków z dalszych części NJ i nie tylko, lotnisko w Newarku ma zdecydowanie lepszy dojazd niż JFK.
Istotnie , mieszkalem w Passaic-szybciej dojade na JFK niz kolesie z Bronxu.Te statystyki sa OK ,jednak w NYC mieszka najwiecej Polakow,a poza tym Lotem lataja Nie tylko Polacy,zdecydowanie JFK jest najlepszym lotniskiem.Jesli Lot chcialby latac wiecej do Usa to Boston,Miami;po co latac na lotnisko Newark oddalone od glownego Jfk o 50 km...?
wes, 3 sierpnia 2016, 15:59 | odpowiedz
Może do Miami?
a, 3 sierpnia 2016, 16:11 | odpowiedz
wes
wes LOT ,,nie podejmuje” rozsadnych decyzji poniewaz …inne linie lotnicze uprzejmie ,,prosza” o nie latanie w miejsca oblrgane przez turystow,np, Bangkok ,Miami…
Greenpoint to malutkie osiedel ,istotnie Polacy przenosza sie na Ridgewood,Maspeth…jednak dalej najwiecej mieszka w New York City, Tyle.
LOT nie rezygnuje z JFK. Czy wy potraficie czytac? Newark wraca do siatki LOT. Polaczenia beda dodatkiem do JFK !!!! I jest to sluszne, bo w N.J. mieszka ogromna polonia.
jacek6619, 3 sierpnia 2016, 16:33 | odpowiedz
Hmm lotnisko newark to moze byc wyzwanie dla Lotu poniewaz lot mial pretensje do obslugii w newark i ta sytuacja ze swoim 737 ktory ladowak awaryjnie na Chopinie. Nie wiem czy osoby decyzyjne beda chcialby rozmawiac z Lotem.
loko, 3 sierpnia 2016, 16:35 | odpowiedz
loko Hmm lotnisko newark to moze byc wyzwanie dla Lotu poniewaz lot mial pretensje do obslugii w newark i ta sytuacja ze swoim 737 ktory ladowak awaryjnie na Chopinie. Nie wiem czy osoby decyzyjne beda chcialby rozmawiac z Lotem.
loko, 3 sierpnia 2016, 16:37 | odpowiedz
Oczywiscie 767
loko, 3 sierpnia 2016, 16:38 | odpowiedz
hubson To jest paranoja, żeby sprzedać prawie połowę narodowego przewoźnika za cenę jednego Boeinga 737 ! Czy u nas wszystko trzeba wyprzedać ?!
Raczej paranoja jest to, ze wlasnie tak niewiele jest warty LOT przez lata zaniedban. Nikt sztucznie nie zaniza ceny. Im szybciej linia znajdzie inwestora, tym lepiej.
pepe, 3 sierpnia 2016, 17:29 | odpowiedz
Ale Newark jest dużo lepiej zorganizowane na JFK można jako znieść w kolejce do kontroli lepsze tańsze połączenie na manhattan
PasAer, 3 sierpnia 2016, 17:32 | odpowiedz
A może by tak np. LA czy HK albo Singapur?
ker, 3 sierpnia 2016, 18:33 | odpowiedz
A ja uważam ze bez sensu jest kolejne połączenie de facto do tego samego miasta przy braku jakiegokolwiek połączenia z zachodnim wybrzeżem z polski. I na tym zarabia lufthansa czy norwegian.
Winetou, 3 sierpnia 2016, 18:47 | odpowiedz
Nie ma większego sensu budować siatki połączeń LOT z myślą o Polonii amerykańskiej, bo w większość jest to grupa bardzo wrażliwa na ceny, która kupi jedynie najtańsze bilety, w dodatku znana z problemów z zachowaniem się w samolotach. Ważniejsze jest pozyskanie klientów biznesowych którzy mogą zapewnić rentowność połączenia.
Gierek, 3 sierpnia 2016, 20:16 | odpowiedz
Faktycznie jest sens latać do tego samego miejsca... z jfk do newark jeżdżą busy w godzinę co pół h. Może united zacznie latać na Chopina i do Modlina?
Arr, 3 sierpnia 2016, 20:42 | odpowiedz
Ta cała polonia to dojeżdża busem do JFK lub lata z przesiadką i tyle. Jest tyle lepszych kierunków niż dublowanie Nowego Jorku: Waszyngton, Miami, Boston a z azjatyckich Singapur, Hong Kong, Bangkok.
Znawca, 3 sierpnia 2016, 20:58 | odpowiedz
Gierek Nie ma większego sensu budować siatki połączeń LOT z myślą o Polonii amerykańskiej, bo w większość jest to grupa bardzo wrażliwa na ceny, która kupi jedynie najtańsze bilety, w dodatku znana z problemów z zachowaniem się w samolotach. Ważniejsze jest pozyskanie klientów biznesowych którzy mogą zapewnić rentowność połączenia.
ale lotem wlasnie lata beton polonijny i janusze do roboty co jezyka nie znaja
pasazer, 4 sierpnia 2016, 0:41 | odpowiedz
Przecież jest JFK! To niech zmienia na Newark i dodadza LA lub SFO !
Tomazz, 4 sierpnia 2016, 8:50 | odpowiedz
LOTowski PR pełną gębą: nowe dalekie połączenia do USA, czyli EWR gdzie lot latał przez lata. Potem dodał w niektóre dni w sezonie drugi JFK zamiast EWR, tłumacząc że konsolidacja, lepsze połączenia (B6) itp. Nowe trasy - to byłby IAD, MIA czy LAX. Poza tym więcej PEK - chyba CA : )
Miki, 4 sierpnia 2016, 10:27 | odpowiedz
hubson To jest paranoja, żeby sprzedać prawie połowę narodowego przewoźnika za cenę jednego Boeinga 737 ! Czy u nas wszystko trzeba wyprzedać ?!
Pewnie nie wszystko i pewnie można za drożej, tylko, że nikt LOT'u nie chce... więc albo doprowadzimy do jej upadku, albo pogodzimy się z tym co rynek proponuje.
Tomasz, 8 sierpnia 2016, 19:14 | odpowiedz
Newark, nareszcie. Warto dodać, że otwierają się możliwości współpracy w United, czyli dogodne połączenia w głąb USA. Latam do Miami, czy Waszyngtonu i nie ma go nawet na stronie LOT.. Co zrobić?
asdasdasdaassad@as;d.pl, 9 września 2016, 23:29 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »