Leo Express pojedzie z Polski na lotnisko we Frankfurcie. Nowa trasa to gigant, a bilet kupisz już za 48 zł!
Co wiemy o nowej trasie Leo Express do Frankfurtu?
– Leo Express wprowadza nowe, pełnowartościowe transeuropejskie połączenie, które łączy ważne centra administracyjne, finansowe i przemysłowe, takie jak Frankfurt, jedno z największych lotnisk w Europie, a także metropolie kulturalne, na przykład Kraków, Pragę czy Weimar. Przy długości trasy przekraczającej 1300 kilometrów będzie to jedno z najdłuższych bezpośrednich połączeń kolejowych w Europie. Leo Express przełamuje tym samym na kolei symboliczną barierę między Europą Wschodnią a Zachodnią oraz połączy kluczowe europejskie centra z bramą wjazdową na Ukrainę bezpośrednią trasą, której dotąd brakowało – mówi Peter Köhler, prezes Leo Express.
Jak zachwala przewoźnik, rozkład jazdy został stworzony tak, by do Frankfurtu pasażerowie docierali chwilę po 8 rano, mieli możliwość wygodnego dostania się na lotnisko i dostęp do jego bogatej siatki połączeń.
Hammamet od 2007 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Marsa Alam od 2625 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
Marsa Alam od 2601 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Jak wygląda rozkład jazdy?
Z komunikatu prasowego wynika, że pociąg wyruszy z Przemyśla o godzinie 13:31 i dotrze do stacji docelowej na lotnisku we Frankfurcie następnego dnia o 7:53. Po drodze zatrzyma się m.in. w Rzeszowie (o 14.48), Krakowie Głównym (o 16.40), Katowicach (17.47), Pradze (23:23), Dreźnie (1:38), Lipsku (2:54) i Weimarze (4:07)
Kurs powrotny wyjedzie ze stacji przy lotnisku we Frankfurcie o 8:27 i przyjedzie do Przemyśla o 2:23. Pierwsze połączenie zostanie uruchomione 25 czerwca 2026 roku. Na trasie kursować będą pociągi Leo Express, wyposażone w Wi-Fi, gniazdka elektryczne, klimatyzację, ofertę gastronomiczną oraz innymi usługami. Cena biletu pomiędzy stacjami końcowymi zaczyna się od 48 zł.
Szczegółowy rozkład jazdy znajdziecie na stronie Leo Express.
Jednocześnie rozkład w początkowej fazie będzie dość rwany. Czeski przewoźnik informuje, że „w związku z tymczasowymi pracami budowlanymi na terenie Niemiec pociąg będzie wyruszał z Frankfurtu w poniedziałki o cztery godziny później, czyli o 12:27. Z powodu regularnych prac utrzymaniowych we wtorki i środy linia będzie kursować wyłącznie na odcinku Lotnisko Frankfurt – Bogumin, natomiast w środy i czwartki wyłącznie na odcinku Bogumin – Lotnisko Frankfurt”.
Obecnie połączenia są sprzedawane bez rezerwacji miejsc, jednak już w styczniu przewoźnik zaoferuje w pełni miejscówkowy wariant oraz klasę Business, zapewniającą jeszcze wyższy komfort podróży. Przedstawi także kolejne usługi, z których będą mogli korzystać pasażerowie tej linii. Klienci, którzy zakupili bilet bez rezerwacji miejsca, po wprowadzeniu zmian zostaną usadzeni na wybranym przez siebie miejscu.
Na jakich innych trasach z Polski pojedzie Leo Express?
Leo Express ekspansję w naszym kraju zaczął już 14 grudnia, gdy zwiększył częstotliwość połączeń między Krakowem i Pragą, które wykonuje obecnie codziennie (z dodatkowymi rotacjami w weekendy). Od 1 marca przewoźnik uruchomi z kolei połączenie z Warszawy do Pragi przez Kraków. Połączenie to będzie realizowane 2 razy dziennie, co oznacza, że z Krakowa do Pragi będziemy mogli wybierać w sumie między aż 4 pociągami na dobę.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?