więcej okazji z Fly4free.pl

Które linie zapewniają najwięcej miejsca na nogi w swoich samolotach? Europa daleko w tyle

Legroom
Foto: Jaromir Chalabala / ShutterStock
Wygoda i wystarczająca przestrzeń na nogi to czynniki, które mogą mieć decydujące znaczenie dla wielu podróżujących klasą ekonomiczną. Którzy przewoźnicy mają najbardziej komfortowy legroom? Zła wiadomość jest taka, że najlepsza z europejskich tanich linii pod tym względem, czyli Ryanair traci do światowego lidera aż… 20 centymetrów przestrzeni.

Kiedy linie lotnicze podają odległość na nogi w swoich samolotach, tak naprawdę nie podają odległości od końca siedziska do kolejnego fotela. Zamiast tego informują o rozstawie siedzeń, czyli odległości, jaka dzieli oparcie fotela od kolejnego, znajdującego się w rzędzie z przodu lub z tyłu. Światowy standard wynosi 31 cali (niecałe 79 centymetrów), ale niektórzy przewoźnicy zapewniają podróżnym większą przestrzeń.

5. Japan Airlines – 86,3 cm (34 cale)

Japoński flagowy oferuje powiększony legroom w 28 swoich samolotach. Nieco ponad 86-centymetrową przestrzeń na nogi można znaleźć w sześciu z 43 Boeingów 737-800, dziesięciu z 27 Boeingów 737-300ER i wszystkich 12 Boeingach 777-300ER. Na początku października Japan Airlines ma przedstawić zmodernizowane wnętrze Airbusa A350-1000, których łącznie linia zamówiła 13. Znaleźć ma się w nich udoskonalony produkt Sky Wider Economy, oferujący jeszcze wygodniejsze miejsca w klasie ekonomicznej.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-09-24T15:57:01.127Z przez Wakacje.pl

4. All Nippon Airways – 86,3 cm (34 cale)

Drugi z japońskich przewoźników również oferuje sporą przestrzeń na nogi, ale dostępna jest ona w znacznie większej liczbie samolotów. Smukłe i komfortowe fotele w klasie ekonomicznej można znaleźć w trzech z 36 Boeingów 787-8, 32 z 40 Boeingów 737-9, trzech maszynach Boeing 787-10 i pięciu z 13 Boeingów 777-300ER.

3. Air Premia – 88,9 cm (35 cali)

Założona w 2017 roku budżetowa południowokoreańska linia przygotowała jeszcze większy legroom w pięciu swoich Boeingach 787-9. Są one wykorzystywane do obsługi tras zarówno regionalnych, jak i długodystansowych, w tym do Honolulu, Los Angeles, Newark, Dhaki, Oslo czy Barcelony.

2. Contour Airlines – 91,4 cm (36 cali)

To amerykańska linia czarterowa, która obsługuje loty regionalne w imieniu Contour Aviation, która może pochwalić się umową międzyliniową z American Airlines. Przewoźnik jest obecny na rynku na marca 2016 roku i realizuje loty do 28 miejsc docelowych w USA przy wykorzystaniu 22 samolotów. 16 z 20 Embraerów linii oferuje legroom o wymiarach niemal 91,5 cm. Chodzi o osiem Embraerów ERJ-135, sześć ERJ-140 i dwa ERJ-145. Oprócz wygodnych, skórzanych foteli, na pasażerów na pokładzie czekają także bezpłatne przekąski i napoje.

1. Hi Air Korea – 96,5 cm (38 cali)

Pierwsze miejsce pod względem wygody i sporej przestrzeni na nogi zajmuje południowokoreańska linia Hi Air Korea. Jej flota składa się z czterech ATR 72-500, samolotów wyprodukowanych przez francusko-włoskie konsorcjum Avions de Transport Regional. Rozstaw siedzeń w każdym z nich wynosi aż 96,5 cm, czyli tyle samo, ile w wielu kabinach klasy premium Economy na całym świecie, w tym w United Airlines i Virgin Atlantic.

A jak to wygląda w europejskich liniach?

Biorąc pod uwagę jedynie Europę, w przypadku większości przewoźników nie ma zbyt wielkich różnic, jeśli chodzi o legroom w kabinach ekonomicznych. Na wyróżnienie zasługuje jednak linia AirBaltic, która w swoim Airbusie A220 w układzie 2-3 przygotowała przestrzeń na nogi wynoszącą 81,2 cm (32 cale). Identyczny rozstaw siedzeń oferuje AirFrance we wszystkich wąskokadłubowych Airbusach, natomiast w przypadku Finnaira przestrzeń ta wynosi 78,7 cm (31 cali).

Rozstaw wynoszący 76,2 cm (30 cali) oferują m.in. linie KLM, British Airways (w niektórych samolotach, takich jak A321neto wartość ta spada do 73,6 cm), Austrian Airlines czy Brussels Airlines.

Tanie europejskie linie nie słyną ze zbyt dużego komfortu, co przekłada się na niższe ceny biletów. Najgorszy pod tym względem jest WizzAir, w przypadku którego rozstaw w samolotach A320 i A321 wynosi tylko 71,1 cm (28 cali). Nieco lepiej wypada easyJet, ze standardowym rozstawem wynoszącym 73,6 cm we wszystkich swoich Airbusach (ale także znacznie węższymi siedzeniami – 43,1 cm zamiast 45,7 cm). Największą przestrzeń oferuje natomiast Ryanair, w przypadku którego standardem jest 76,2 cm legroomu (30 cali).

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Czasem mam wrazenie, ze powinno sie tez mierzyc glebokosc fotela, bo co z tego, ze jest miejsce na umieszczenie plecaka w nogach, skoro siedzisko konczy mi sie w udach. Do tego oparcie na kat prosty tez daje inny komfort niz sama odleglosc do poprzedzajacego fotela. 
pawpos, 6 września 2023, 12:28 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »