Które polskie lotniska zyskają nowe trasy Ryanaira kosztem Modlina? 3 porty wykluczone, możliwa nowa baza
Ryanair przestaje się patyczkować z Modlinem. Jak pisaliśmy przed chwilą na łamach Fly4free.pl, irlandzka linia zamierza zmniejszyć swoją bazę w Modlinie o co najmniej 1 samolot i zawiesić kolejne połączenia. Jednocześnie przedstawiciele Ryanaira spotkają się w najbliższych 2 dniach z przedstawicielami wszystkich polskich lotnisk w sprawie zwiększenia swojej oferty lotów kosztem lotniska w Modlinie. Kto otrzyma nowe trasy i potencjalnie nowy samolot do bazy? To okaże się wkrótce. Oczywiście, musimy pamiętać o tym, że takie szantaże za pośrednictwem mediów to typowa negocjacyjna strategia Ryanaira. Ale słuchając przedstawicieli irlandzkiej linii, wygląda na to, że cięcia w Modlinie są już pewne.
– Na ile oceniam szanse, że jeszcze się porozumiemy z Modlinem i zostawimy nasze oferowanie na obecnym poziomie? Przy obecnym zarządzie lotniska w Modlinie oceniam je na 0 procent – mówi w rozmowie z Fly4free Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanaira.
I choć Ryanair sam nie wie, które lotniska zyskają, to wskazuje już lotniska, na których na pewno się nie pojawi się tego lata.
Costa Blanca od 2806 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Marsa Alam od 2319 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Alanya od 2164 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
– Na sto procent nie pojawimy się tego lata na lotnisku w Radomiu. A w dalszej perspektywie czasowej? Nie możemy niczego wykluczyć – mówi Ray Kelliher, dyrektor ds. rozwoju siatki połączeń w Ryanairze.
Dwa kolejne lotniska, które nie mogą liczyć na nowości ze strony Ryanaira to Zielona Góra (ze względu na ograniczenia infrastrukturalne w porcie) oraz Lotnisko Chopina. W tym ostatnim przypadku problemem jest oczywiście brak slotów – z tego powodu Ryanair przywrócił do modlińskiej siatki połączeń trasy do Bolonii, Liverpooli i Neapolu, które w styczniu… przeniósł z Modlina do Warszawy.
– Jedyny powód, dla którego to zrobiliśmy, to fakt, że nie dostaliśmy slotów na loty na tych trasach na sezon letni – mówi Kelliher.
Co ciekawe, cięcia w Modlinie mogą oznaczać znaczące przyspieszenie planów dotyczących nowej bazy Ryanaira w Polsce. Jak pisaliśmy na naszych łamach, na krótkiej liście irlandzkiej linii jeśli chodzi o bazę znalazły się lotniska w Łodzi i Rzeszowie. Czy możliwe jest zbazowanie tam samolotu jeszcze tej wiosny?
– Potencjalnie tak i nie wykluczamy tego. Ale musimy pamiętać o tym, że zazwyczaj planujemy nowe bazy z większym wyprzedzeniem, a do startu letniego rozkładu lotów pozostało już niewiele czasu – mówi McGuinness.