Kraków pokonał Warszawę, Gdańsk i kilka innych lotnisk w walce o nową inwestycję Ryanaira!
To kolejna duża inwestycja Ryanaira w Polsce, który w naszym kraju ma już m.in. centrum serwisowe samolotów oraz dedykowane centrum IT Ryanair Labs we Wrocławiu. Centrum treningowe to jednak inwestycja o bardzo dużej skali, bo irlandzka linia będzie w nim w stanie szkolić kilka tysięcy pilotów i członków załóg pokładowych.
Kemer od 1722 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Rzeszów)
Zakynthos od 2343 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Modlin)
Zarzis od 2499 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
Docelowo centrum treningowe ma kosztować 130 mln euro. Znajdzie się w nim 10 symulatorów lotu: 8 hydraulicznych i 2 stacjonarne, w tym pierwsze symulatory Boeing 737-8200 Gamechanger w Polsce. Znajdzie się w nim też mock-up, czyli model samolotu Ryanaira w pełnej skali do treningów dla obsługi pokładowej. Obiekt oznacza stworzenie 150 nowych miejsc pracy i da on możliwość szkolenia do 500 osób dziennie (oprócz pilotów i załóg będą stu też przygotowali się mechanicy lotniczy).
Kraków będzie siódmym miastem, w którym Ryanair zbuduje swoje centrum treningowe i przy okazji pierwszym w Europie Środkowej: irlandzka linia ma już swoje obiekty m.in. w Dublinie, Londynie Stansted, Bergamo, East Midlands i na lotnisku Frankfurt Hahn. Sam Michael O’Leary mówi, że to „najnowocześniejsze centrum tego typu w Europie”. W walce o budowę centrum treningowego krakowskie lotnisko pokonało m.in. Warszawę, Gdańsk i kilka lotnisk m.in. w Rumunii, Estonii i na Litwie, które także były zainteresowane budową takiego obiektu.

– Zdecydowaliśmy się na Kraków, bo to nasze najważniejsze lotnisko, a Polska jest dla nas kluczowym rynkiem. Poza tym świetnie układa nam się współpraca z lokalnymi władzami. Najlepszy dowód jest taki, że kupiliśmy ten teren pod budowę kilkanaście miesięcy temu i błyskawicznie udało nam się zrealizować wszystkie niezbędne formalności potrzebne do rozpoczęcia budowy – powiedział w rozmowie z Fly4free.pl Michael O’Leary, szef Ryanaira.
W tym roku Ryanair chce zwiększyć liczbę przewiezionych podróżnych na lotnisku w Krakowie z 4,5 do 6 mln pasażerów, czyli o 25 procent. Z kolei w Polsce przewoźnik chce zwiększyć liczbę pasażerów z 16,5 do 18,5 mln osób.