Kolejne linie lotnicze wprowadzają „strefy bez dzieci”. Zakaz dla pasażerów poniżej 12 roku życia
W myśl nowej polityki przewoźnika miejsca w rzędach 1-4 i 11-14 w samolotach IndiGo zostały określone jako „strefy ciszy”, co oznacza, że nie mają do nich dostępu dzieci. Wskazane rzędy to klasa premium economy: oferują więcej miejsca na nogi i wygodniejsze fotele.
Opinie na temat pomysłu linii są oczywiście mieszane – niektórzy uważają, że to dyskryminacja, jednak część pasażerów zdecydowanie popiera „strefy ciszy”.
Tym bardziej, że jak pisaliśmy już na Fly4free.pl, szlak w tej sprawie przecierały już inne linie lotnicze.
I tak, zakaz podróżowania pierwszą klasą w 2011 r. wprowadziły linie Malaysia Airlines, a w 2013 r. strefy bez dzieci wprowadziły linie Air Asia X oraz singapurski przewoźnik Scoot Airlines.
Na razie jest to, więc pomysł rozwijany tylko w Azji. Europejskie linie nie palą się do wprowadzania takiego zakazu, choć nie znaczy to, że nie chcą go pasażerowie – z przeprowadzonego 2 lata temu sondażu wynika, że ponad 70 proc. brytyjskich pasażerów jest za wprowadzeniem tego typu rozwiązań w liniach lotniczych i jest gotowa zapłacić nawet 50 GBP, gdyby linie lotnicze dały im możliwość wyboru.
Według niedawnego raportu określającego zachowania, które najbardziej irytują innych pasażerów, w ścisłej czołówce znaleźli się rodzice, którzy nie potrafią zapanować nad swoimi wrzeszczącymi pociechami.
Sprawdź, które zachowania pasażerów są dla innych najbardziej irytujące.
Znacie to? Niezdecydowany pasażer wchodzi na pokład samolotu z wielką walizą i wkłada ją gdziekolwiek, w pierwszy wolny schowek. A zastanawialiście się kiedyś, czemu to zawsze musi być akurat wasz schowek? To zachowanie irytuje 32 proc. ankietowanych pasażerów.
Fot. Shutterstock