Kolejne linie lotnicze wprowadzają „strefy bez dzieci”. Zakaz dla pasażerów poniżej 12 roku życia
W myśl nowej polityki przewoźnika miejsca w rzędach 1-4 i 11-14 w samolotach IndiGo zostały określone jako „strefy ciszy”, co oznacza, że nie mają do nich dostępu dzieci. Wskazane rzędy to klasa premium economy: oferują więcej miejsca na nogi i wygodniejsze fotele.
Opinie na temat pomysłu linii są oczywiście mieszane – niektórzy uważają, że to dyskryminacja, jednak część pasażerów zdecydowanie popiera „strefy ciszy”.
Tym bardziej, że jak pisaliśmy już na Fly4free.pl, szlak w tej sprawie przecierały już inne linie lotnicze.
I tak, zakaz podróżowania pierwszą klasą w 2011 r. wprowadziły linie Malaysia Airlines, a w 2013 r. strefy bez dzieci wprowadziły linie Air Asia X oraz singapurski przewoźnik Scoot Airlines.
Na razie jest to, więc pomysł rozwijany tylko w Azji. Europejskie linie nie palą się do wprowadzania takiego zakazu, choć nie znaczy to, że nie chcą go pasażerowie – z przeprowadzonego 2 lata temu sondażu wynika, że ponad 70 proc. brytyjskich pasażerów jest za wprowadzeniem tego typu rozwiązań w liniach lotniczych i jest gotowa zapłacić nawet 50 GBP, gdyby linie lotnicze dały im możliwość wyboru.
Według niedawnego raportu określającego zachowania, które najbardziej irytują innych pasażerów, w ścisłej czołówce znaleźli się rodzice, którzy nie potrafią zapanować nad swoimi wrzeszczącymi pociechami.
Sprawdź, które zachowania pasażerów są dla innych najbardziej irytujące.
Każdy to zna, prawda? Gość przed nami rozkłada swój fotel prawie do pozycji leżącej i rozkłada się wygodnie, w nosie mając to, że miażdży ci nogi. Dla 30 proc. pasażerów to najbardziej irytujące zachowanie.
Fot. Shutterstock