więcej okazji z Fly4free.pl

Jakie nowe trasy może otworzyć LOT? Widać zmianę w doborze kierunków, ale… są też niespodzianki

Foto: Aleksander Gwiazda / Shutterstock
– Nasza oferta będzie ewoluowała w stronę dużych miast, zwłaszcza europejskich, ale z większym potencjałem turystycznym – mówi Dorota Dmuchowska, członek zarządu LOT ds. operacyjnych. W rozmowie z Fly4free.pl uchyliła rąbka tajemnicy, jakim nowym kierunkom przygląda się teraz narodowy przewoźnik.

Zapchane Lotnisko Chopina sprawia, że LOT będzie musiał zmodyfikować swoją strategię i mocniej rozwijać się w portach regionalnych, o czym pisaliśmy wczoraj na naszych łamach. Na jakie trasy mogą liczyć pasażerowie? Pytanie jest o tyle zasadne, że w ostatnim czasie LOT nieco zmienił swój klucz doboru nowych kierunków, mocniej wchodząc w trasy bardziej turystyczne, do tej pory realizowane głównie przez tanie linie lotnicze jak Teneryfa, Malta, Lizbona czy islandzki Keflavik. Czy ten trend będzie kontynuowany?

– Nie nazwałabym tego trendem, tylko raczej równoważeniem naszej siatki połączeń. Jesteśmy już obecni w prawie wszystkich europejskich stolicach, co nie oznacza,  że wyczerpaliśmy tu już możliwości ekspansji, ale chcemy poszerzać naszą siatkę połączeń. Nasza oferta będzie więc ewoluowała w stronę dużych miast,  zwłaszcza europejskich, ale z większym potencjałem turystycznym – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Dorota Dmuchowska.

Pytana o konkretne kierunki z portów regionalnych wskazuje m.in. niemieckie lotniska oraz duże huby takie jak… Stambuł. Czy to oznacza, że polsko-turecka umowa lotnicza zostanie renegocjowana?

– Myślę, że znajdziemy lokalizacje, które zadowolą obie strony. Z regionów możemy np. więcej latać do portów w Europie Zachodniej, ale też do takich hubów jak Stambuł, który już jest obecny w naszej siatce – widać tu jeszcze duży potencjał i potrzebę do dalszego rozwoju. Przy czym chcę jeszcze raz podkreślić, że LOT nie będzie „przerabiany” na linie turystyczne, ale biznesowe połączenia już mamy i chcemy szukać takich kierunków, które połączą te dwa elementy – dodaje członkini zarządu LOT ds. operacyjnych.
A co z dalekimi trasami? Tu wszystko zależy od zwiększenia liczby samolotów szerokokadłubowych. Nie ulega jednak wątpliwości, że Ameryka Północna pozostanie priorytetem dla LOT.

– Pracujemy nad zwiększeniem obecności w Azji, choć jest to trudny rynek.  Do tego dochodzi jeszcze kwestia umów bilateralnych i reglamentowanej liczby połączeń tygodniowo. Pekin jest w tej chwili zawieszony, ale na pewno zależy nam na obecności LOT w Państwie Środka.  Patrzymy też jednak na inne lotniska w Chinach, równie biznesowo uzasadnione. Zależy nam na tym, aby tam być. Natomiast poza tymi formalnymi ograniczeniami bardzo mocno ogranicza nas ponownie liczebność naszej floty. To też ma kluczowe znaczenie przy wyborze, w jaki sposób rozkładamy siły na naszej mapie połączeń – mówi Dmuchowska.

Misją Fly4free.pl jest przedstawienie Ci najlepszych zdaniem naszej redakcji okazji na podróże. Opisujemy oferty znalezione przez nas w internecie i wskazujemy adresy internetowe, pod którymi samodzielnie możesz wykupić podróż lub elementy podróży. Ceny w artykułach są aktualne w chwili publikacji. Możemy otrzymywać wynagrodzenie od partnerów handlowych, do których Cię przekierowujemy.
Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »