Fly4free.pl

Nie zarażą się COVID, nie muszą trzymać odstępów. Obsługą gości hotelowych zajęły się roboty

sky hotel
Foto: Hotel Sky / Booking

Hotel Sky w Johannesburgu jest pierwszym obiektem w całej Afryce, który do obsługi gości wykorzystuje roboty. Zajmują się m.in. udzielaniem informacji o podróży, pozwalają na zameldowanie i wymeldowanie, a nawet noszą za nas bagaże!

Do hotelowego personelu dołączyli Lexi, Micah i Ariel. I choć ich imiona brzmią zupełnie ludzko, to ich wygląd nie pozostawia już wątpliwości. Cała trójka to roboty, które – szczególnie w czasie pandemii koronawirusa – mają ułatwić życie hotelowym gościom i pomóc utrzymać reżim sanitarny. Maszyny mają bowiem sporą przewagę – nie muszą utrzymywać dystansu społecznego i nie zarażą się koronawirusem. Dodatkowo regularnie dezynfekowane nie będą też stanowić żadnego zagrożenia dla korzystających z nich gości.

Spełniają też wiele funkcji na raz – wykonują bowiem działania, które normalnie obsługują bagażowi, recepcjoniści, obsługa pokoi czy informacja. Mogą również analizować mimikę twarzy gości, aby ocenić, czy są oni zadowoleni z usług.

Co istotne, każdy gość hotelu może wybrać, czy woli kontakt z robotem czy z żywym człowiekiem.

Oczywiście Hotel Sky nie jest pierwszym obiektem na świecie, który do obsługi gości zatrudnił maszyny. W tym przypadku sprawa wywołuje jednak spore kontrowersje, bowiem jest to pierwsze takie miejsce zarówno w RPA jak i w Afryce. Przeciwnicy zwracają jednak uwagę na fakt, że przy tak wysokiej stopie bezrobocia – sięgającej momentami 30 proc. – wymienianie ludzi na maszyny wzbudza uzasadnione obawy.

– Roboty nie zastąpią ludzi, ale zmienią nieco przestrzeń naszego hotelu – zapewnił Paull Kelley, dyrektor zarządzający, cytowany przez Agencję Reuters.

Dodatkowo pocieszeniem może być jednak fakt, że nawet słynny hotel Henn na w Tokio, początkowo obsługiwany niemal wyłącznie przez roboty, po 3 latach działalności w końcu przyznał, że musi zatrudnić także ludzi.

– Okazało się, że maszyny nie wytrzymują dużej ilości pracy i nie są w stanie obsłużyć gości tak, jak oni tego oczekują – pisaliśmy na łamach Fly4free.pl już dwa lata temu. – W związku z tym zmieniono strategię i aż połowę pracowników mają stanowić ludzie. Będą oni meldować gości, służyć radą i pomocą, a także nosić bagaże. Do ludzkiego personelu dołączy też konsjerż. Maszyny zajmą się natomiast przechowalnią bagażu, restauracją i innymi miejscami w hotelu, które pozwalają na 100-procentową automatyzację.

Henn na był pierwszym obiektem hotelowym świata, który zdecydował, że 243 maszyny całkowicie zastąpią „ludzki” personel. Oczywiście roboty – wraz z obniżeniem wydajności – można byłoby zaktualizować czy wymienić na nowe, ale koszt takiej operacji okazał się być niewspółmierny do potencjalnych zysków.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Należy jak najszybciej zastąpić ludzi robotami. Nie będzie pandemii, pseudo pandemii, niszczenia Ziemi, polityków, pseudo expertów i piszących komentarze.
Pre3, 17 lutego 2021, 13:00 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »