REKLAMA

Słynny hotel obsługiwany przez roboty zatrudni ludzi. Bo maszyny… nie wytrzymały tempa

hotel z robotami
Foto: Henn Na Hotel Booking

Słynny hotel Henn na, w którym do tej pory pracowały niemal wyłącznie roboty, musiał zmienić swoją strategię i zatrudniać ludzi. Po ponad 3 latach działalności okazało się, że maszyny nie wytrzymują dużej ilości pracy i nie są w stanie obsłużyć gości tak, jak oni tego oczekują.

Otwarcie hotelu Henn na w Tokio wywołało w 2015 roku spore poruszenie w branży. Obiekt był pierwszym na świecie, który niemal zupełnie zrezygnował z ludzi jako pracowników, a na ich miejscu postawił dokładnie 243 maszyny. Roboty zajmują się tu wszystkim – od meldowania gości przez sprzątanie czy doradzanie, aż po odpowiadanie na szczegółowe pytania gości.

I o ile sama obecność tak dużej liczby wysoko interaktywnych maszyn była ciekawostką, która przyciągała turystów do hotelu, o tyle to właśnie szczegółowe pytania klientów, stały się gwoździem do trumny całego pomysłu.

Zgodnie z założeniem docelowo 90 proc. personelu miało być maszynami – od zaskakująco realistycznej kobiety w recepcji przygotowanej do obsługi japońskich gości, przez dinozaury, które meldowały obcokrajowców, aż po osobistego konsjerża i kelnera w restauracji. Dodatkowo wejść do pokoju można było dzięki systemowi rozpoznawania twarzy, a niewielki, choć uroczy robot na wyposażeniu pokoju pomagał sterować każdym jego elementem – światłem, wodą, telewizją itd.

Jednak w ciągu kilku lat postęp technologiczny sprawił, że roboty stały się nieco przestarzałe, a przede wszystkim nie są w stanie pomóc gościom nawet w połowie tak dobrze jak smartfon, którego niemal każdy z nich ma w kieszeni. Tymczasem koszt aktualizacji oprogramowania okazał się być bardzo wysoki. Właściciel zauważył też, że maszyny mają problem z podstawowymi czynnościami – skanowaniem paszportu, wskazywaniem drogi czy polecaniem restauracji czy innych miejsc.

W związku z tym zmieniono strategię i aż połowę pracowników mają stanowić ludzie. Będą oni meldować gości, służyć radą i pomocą, a także nosić bagaże. Do ludzkiego personelu dołączy też konsjerż. Maszyny zajmą się natomiast przechowalnią bagażu, restauracją i innymi miejscami w hotelu, które pozwalają na 100-procentową automatyzację.

Z jednej strony hotel traci więc swoją najbardziej charakterystyczną cechę, ale z drugiej irytacja gości, którzy nie mogli się sprawnie zameldować, mogła przysporzyć biznesowi o wiele więcej kłopotów.

REKLAMA
Komentarze

na konto Fly4free, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?

Bangkok panorama miasta
Najlepsza oferta

Loty do Tajlandii za jedyne 1377 PLN

Paweł Iwanczenko | 2019-03-25 13:28
REKLAMA
Akceptuję Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Czytaj więcej ›Technologię tę w ramach Fly4free.pl wykorzystują również nasi partnerzy, których listę znajdziesz tutaj.

Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub zakończyć korzystanie z Fly4free.pl. Pozostawienie komunikatu, dalsze przeglądanie Fly4free.pl lub kliknięcie w przycisk „Akceptuję” oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookies.
porównaj loty, hotele, lot+hotel