Fly4free.pl

Bezdeszczowa pogoda albo zwrot kosztów za pobyt. Nowojorski hotel wprowadza „ubezpieczenie od deszczu”

Nowy Jork
Foto: Life In Pixels / ShutterStock
Przygotowując się do wyjazdu do dowolnego miejsca, jesteśmy w stanie zaplanować niemal każdy szczegół, z wyjątkiem jednego – pogody. Goście hotelu Renwick w Nowym Jorku nie muszą się obawiać popsutego wyjazdu przez opady deszczu, bowiem otrzymają zwrot całości kosztów, jeśli warunki nie będą sprzyjające.

Zwrot pieniędzy za pobyt w hotelu w przypadku złej pogody działa na zasadzie „ubezpieczenia na deszczową pogodę”. Hotel Renwick na środkowym Manhattanie nawiązał współpracę z firmą technologiczną Sensible Weather, dzięki czemu wszyscy, których wizyta zostanie „zepsuta” przez deszczową pogodę, dostaną z powrotem pieniądze za wynajem pokoju. A taka aura nie jest czymś rzadkim – średnio w Nowym Jorku spada ponad 1100 mm deszczu rocznie.

Nick Cavanaugh, założyciel i dyrektor generalny Sensible Weather w wywiadzie dla Travel+ Leisure wyjaśnił, że zwrot zostanie zrealizowany w sytuacji, gdy między 9:00 a 19:00 będzie padać przez co najmniej dwie godziny. Co najciekawsze, nawet gdy przez resztę dnia będzie słonecznie, pieniądze i tak wrócą do gościa hotelu. Nie będzie jednak możliwe anulowanie pobytu ze względu na prognozę – zwrot obejmuje tylko tych, którzy faktycznie przebywali w obiekcie.

A jak zwrot ma wyglądać w praktyce? Goście otrzymają powiadomienie na smartfona o złej pogodzie i planowanym zwrocie pieniędzy w wysokości 100 proc. za rezerwację. Wypłata jest dokonywana automatycznie przez wybraną platformę i nie wymaga składania wniosku od klienta.

To nie pierwsza tego typu inicjatywa. Już w 2019 roku na wyspie Elba u wybrzeży Toskanii zainicjowana została akcja „Elba No Rain”, w ramach której goście hotelowi otrzymają zwrot kosztów za nocleg, jeśli w danym dniu będzie padać dłużej niż dwie godziny. Tam jednak sytuacja jest nieco inna od tej w Nowym Jorku – średnio tylko przez maksymalnie siedem dni w miesiącu liczba opadów przekracza 1 mm.

Od 2009 roku z kolei Aon Insurance, francuska firma ubezpieczeniowa oferuje pakiet „La Garantie Soleil”, w którym pod uwagę brany jest wskaźnik nasłonecznienia w godzinach 10:00 – 18:00. Jeśli okaże się, że podczas wyjazdu wakacyjnego było zbyt mało słońca w określonych destynacjach turystycznych, turyści mogą się kwalifikować do zwrotu części kosztów.

Sensible Weather, startup zajmujący się technologiami klimatycznymi i ubezpieczeniami współpracuje obecnie z niewielką liczbą firm turystycznych i rekreacyjnych, od kurortów po parki rozrywki, oferując gwarancję pogody jako dodatek do rezerwacji. Koszt waha się od 8 do 12 proc. całkowitej ceny rezerwacji.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »