Luksusowy Hilton stworzy sieć “hosteli na sterydach”. Lokalizacje w centrum, niskie ceny i… piętrowe łóżka
Kojarząca się z luksusem sieć chce stworzyć własną markę… hosteli, by powalczyć o mniej zamożnych klientów, którzy zamiast hoteli wybierają Airbnb i tańsze miejsca na nocleg.
Nad koncepcją nowej, quasi-hostelowej marki Hilton pracował ponad rok. “Hostel na sterydach” – tak w zeszłym roku ten pomysł określił prezes sieci Christopher Nassetta.
– Jest wielu ludzi, którzy chcą nocować w centrach miast, ale nawet przy naszych najniższych cenach nie mogą sobie pozwolić na noclegi w takich lokalizacjach. Z tego powodu tracimy wielu potencjalnych klientów – mówił wtedy szef Hiltona.
Teraz przyszedł czas na więcej szczegółów na temat nowego projektu. Tania marka Hiltona będzie nazywać się Motto i ma łączyć w sobie najlepsze cechy hostelu i butikowego hotelu. Będzie też nakierowana bardziej na młodych ludzi podróżujących w grupach oraz rodziny. Ale choć nowa koncepcja odwołuje się do idei hostelu, w projekcie Hiltona nie będzie miejsca dla wielkich sal, które będziemy dzielić z obcymi ludźmi.
“Hilton dokładnie przestudiował model działania hosteli, by w pełni zrozumieć, jakie szanse niesie ze sobą model współdzielonych pokoi. Dokładne badanie pokazało nam jednak, że podróżnicy nocujący w hostelach nie lubią mieszkać z obcymi ludźmi, a zamiast tego chętnie rezerwują pokoje w większych grupach z rodziną lub przyjaciółmi” – czytamy w komunikacie Hiltona.

Jak będą wyglądały nowe pokoje?
Średnia powierzchnia ma wynosić 14 mkw., a wszystko ma być rozplanowane tak, by mimo wszystko pokój był przestronny. Łóżka będzie można w ciągu dnia składać tak, aby były wygodnymi sofami, do tego w pokojach mają się znaleźć rozkładane meble typu biurko, które będzie można złożyć, jeśli nie będziemy z nich korzystać. Pokoje będą dostępne w kilku konfiguracjach, które będzie można łatwo zmieniać: od pokoju pojedynczego do… pokoju z piętrowymi łóżkami. Aby usprawnić rezerwacje grupowe, Motto zakłada, że przynajmniej 1/3 pokoi musi być… połączona ze sobą, na przykład poprzez drzwi, tak aby znajomi czy członkowie rodzin mogli łatwo się przemieszczać między pokojami.
Motto umożliwi też swoim gościom możliwość podzielenia płatności na poszczególne osoby w czasie rezerwacji noclegu.

Pełne sterowanie ze smartfona
Motto ma też kusić zwolenników najbardziej zaawansowanych technologii. W każdym pokoju dostępna będzie hiltonowska koncepcja “Connected Rooms”, dzięki której hotelowi goście będą mogli sterować wszystkimi wskaźnikami w swoim pokoju z poziomu swojej aplikacji w smartfonie: przełączać kanały w telewizorze, regulować oświetlenie , temperaturę i wszystkie inne funkcje w pokoju.
Pierwszy hotel tego typu ma powstać w 2020 roku w Londynie w dzielnicy Marleybone. Wśród kolejnych lokalizacji przedstawiciele Hiltona wskazują na Dublin, Limę, Savannah, San Diego, Boston i Waszyngton.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?