więcej okazji z Fly4free.pl

To ma być najwyższy podatek lotniczy na świecie. Bilet w klasie ekonomicznej zdrożeje o 266 zł!

Foto: 1000 Words / Shutterstock

Francja pracuje nad nowymi stawkami ekologicznego podatku pasażerskiego. Problem w tym, że tak wysokich stawek nie ma nigdzie. Branża lotnicza już alarmuje, że jeśli szalony pomysł wejdzie w życie, będzie on oznaczał śmierć dla wielu regionalnych lotnisk i linii lotniczych.

O pracach nad nowymi stawkami ekologicznego podatku od biletów lotniczych poinformował francuski dziennik “Les Echos”. Konsultacje w tej sprawie prowadzi Ministerstwo Transformacji Ekologicznej, które planuje pod koniec września przekazać projekt nowych przepisów do parlamentu. A jak czytamy w branżowym portalu One Mile At A Time, nowe stawki zdaje się popierać prezydent Francji Emmanuel Macron. Przejdźmy jednak do najciekawszego, czyli propozycji stawek. Trzeba przyznać, że są one dość szokujące.

Ile wynoszą?

  • dla lotów poniżej 2000 kilometrów w klasie ekonomicznej stawka podatku wyniosłaby 30 EUR (133 PLN);
  • dla lotów powyżej 2000 kilometrów w klasie ekonomicznej – 60 EUR (266 PLN);
  • dla lotów poniżej 2000 km w klasie biznes – 180 EUR (800 PLN);
  • dla lotów powyżej. 2000 km w klasie biznes – 400 EUR (1780 PLN).

Najprawdopodobniej stawki będą dotyczyć jedynie lotów wylatujących z Francji, a jeszcze więcej zapłacą właściciele prywatnych odrzutowców (w artykule jest mowa o kwocie rzędu 2400 EUR za lot w jedną stronę!)

Dla porównania: funkcjonujący od niedawna “podatek ekologiczny” dodawany do ceny biletu lotniczego wynosi obecnie we Francji od 1,5 do 18 EUR!

Foto: Air France

Po co taki podatek?

Oficjalnie: by walczyć z zanieczyszczeniem środowiska, którą powodują szkodliwe substancje  emitowane przez samoloty. Jednym z pomysłów ma być zniechęcenie ludzi do latania i zapewne się to uda: francuska DGCA, czyli odpowiednik naszego ULC szacuje, że liczba pasażerów spadnie o 14-19 procent. Oczywiście , ważną przyczyną są z pewnością finanse – Francuzi szacują, że dzięki nowym taksom, wpływy z takich środowiskowych podatków wzrosną z 60 mln EUR do 1,2 mld EUR rocznie.

Choć oczywiście dalekosiężne skutki mogą być bardzo negatywne – jeśli ten podatek wejdzie w życie, z pewnością zmaleje rola paryskiego lotnisk CDG jako ważnego hubu przesiadkowego, poważne problemy może mieć też Air France, a także regionalne lotniska.

– Przyjęcie tych propozycji oznacza śmierć wielu linii lotniczych i lotnisk we Francji, które już teraz przechodzą przez najbardziej brutalny szok w swojej historii – mówi Thomas Juin, przewodniczący unii zrzeszającej francuskie lotniska.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Całkowicie jestem za tym aby francja, niemcy, anglia, wprowadziły taki podatek. Oczywiście liczę że na Cargo również go wprowadzą, w końcu zatruwa środowisko tak samo jak samoloty pasażerskie Do tego podatek od kontenerowców i nagle Polska stanie się centrum logistycznym wszystkich transportów na europe a gdański port największym portem w europie.Do tego niech francja wprowadzi zakaz wjazdu i wyjazdu z kraju (praktycznie już wprowadziła). Zamknąć wszystkie punkty usługowe oraz szkoły i za 5 lat byłe kolonie afrykańskie francji dogonią ją w rozwoju gospodarczym i nagle imigranci będą pontonami wracać przez może śródziemne z powrotem do afryki.Nie powiem jest to pewien sposób na rozwiązanie kryzysu migracyjnego i poprawienie samopoczucia francuzów poprzez zatarcie poczucia winy francuzów co do posiadania koloni w przeszłosci.
Alvaro_morales, 13 września 2020, 10:58 | odpowiedz
Jak Macron będzie na rowerze jeździł do Brukseli, to ok... a jak nie, to niech wszyscy co wymyślają te bzdety odejdą z polityki czym prędzej, bo wiarygodność sięga metra mułu.
wit123, 13 września 2020, 11:44 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »