Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 94  Następna
Autor Wiadomość
#581 PostWysłany: 26 Lut 2019 17:00 

Rejestracja: 16 Mar 2018
Posty: 34
Problem techniczny:
Mnie dotknęła zmiana lotu KTW-CTN z 25.05 na 24.05. Niestety "nie da się" zaakceptować zmiany. Po kliknięciu Akceptuj zmieniony lot, wybieram miejsca i zatwierdzam, a po powrocie ciągle ten sam komunikat, żeby zaakceptować.. Miał ktoś podobną sytuację? Znajomy, z którym lecę ma ten sam problem. W ogóle za każdym razem, gdy wybieram te miejsca to wszystkie są dostępne.. więc wychodzi na to, że nikt nie może tej zmiany zaakceptować. Macie jakiś pomysł?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍 Zimowy weekend w Wenecji 🇮🇹🌉 Przedświąteczny city break za 629 PLN 😍
Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨ Piękna Apulia w pięknej cenie 🇮🇹 Loty do Bari od 152 PLN 😍✨
#582 PostWysłany: 26 Lut 2019 17:14 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12429
Loty: 570
Kilometry: 871 996
Odczekać jeden dzień i spróbować jutro (dzisiaj znowu grzebią w rozkładach). Jeśli problem nie zniknie, to tanio dzwonić na infolinię sposobem maltańskim.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#583 PostWysłany: 01 Mar 2019 12:36 

Rejestracja: 16 Mar 2018
Posty: 34
Problem utrzymywał się kilka dni, więc zadzwoniłem na ten warszawski numer alarmowy. Pani zaakceptowała zmiany "po ich stronie". Trochę dziwna sprawa, chyba problemem była zmiana kursującego samolotu, może miejsca się nie zgadzały;p
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Zmiana lotu Wizzair
#584 PostWysłany: 09 Mar 2019 18:19 

Rejestracja: 09 Mar 2019
Posty: 3
Witam, mam pytanie w związku z zmiana lotu z winy Wizzair. A mianowicie, jeżeli akceptuje zmianę to mogę wybrać -14/+30 dni od daty mojego lotu za darmo, oczywiście jeżeli są dostępne miejsca, tak? Ponieważ tak tez zrobiłam w przypadku mojej zmiany ale dzień był ten sam tylko inna godz. obok była cena 0.00 Żadna kwota mi sie nie wyswietlała a po zatwierdzeniu wszystkiego wyskoczyła mi kwota do zapłaty i status rezerwacji wyświetla mi sie teraz, że oczekuje na płatność. Dzwoniłam do telecentrum i Pani mi powiedziała, że nic nie moze zrobic bo wybrałam opcje płatna i jest ona nie niedokończona. Za bardzo nie rozumiem za co niby mam im teraz płacić skoro to przez nich musze zmieniać lot i ani bagażu ani miejsca itp nie wybierałam. Podobno jedynym dniem który mogłam wybrać był dzień wcześniejszym niestety u mnie był on wyświetlony na szaro tzn zablokowany. Napisałam tez skargę ale oni mogą mi odpisać do 30 dni a ja nie mam tyle czasu do wylotu? Co możecie mi doradzić w takiej sytuacji? Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#585 PostWysłany: 09 Mar 2019 18:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@anna0811Post pewnie zostanie przeniesiony do właściwego działu.Tymczasem ty zapoznaj się z naszym tematem zmiana-terminu-lotu-wizzair,225,66694?start=580 może znajdziesz odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn uważa post za pomocny.
 
      
#586 PostWysłany: 10 Mar 2019 02:36 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12429
Loty: 570
Kilometry: 871 996
@anna0811 nie do końca rozumiem - jeśli zmieniły się tylko godziny twojego lotu (a nie data), a nowe wciąż ci odpowiadały to miałaś opcję "Akceptuj zmieniony lot". I jaką masz kwotę do zapłaty? Może jednak gdzieś kliknęłaś np. priotytet
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#587 PostWysłany: 10 Mar 2019 23:45 

Rejestracja: 09 Mar 2019
Posty: 3
Lot powrotny mam 27.04 pierwotnie godz. 10:00. Przyszła mi informacja o zmianach godz lotu, mialam do wyboru akceptacje lub rezygnację. Wybrałam akceptuje, pokazał mi się kalendarz z datami pierwszy dzień mialam 26.04 ale był on na szaro bez możliwości kliknięcia wiec przeszłam na dzień następny czyli takze 27.04 godz 22:20 przy tej godz mialam kwotę 0.00£ wiec wybrałam ja, przekierowwalo mnie dalej tzn wybór miejsc,bagaz itp nic nie wybrałam w podsumowaniu rezerwacji tez niema dodatkowych usług a mam status rezerwacji oczekuje na płatność 81 £.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#588 PostWysłany: 11 Mar 2019 11:11 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
anna0811 napisał(a):
A mianowicie, jeżeli akceptuje zmianę to mogę wybrać -14/+30 dni od daty mojego lotu za darmo, oczywiście jeżeli są dostępne miejsca, tak?..... Napisałam tez skargę ale oni mogą mi odpisać do 30 dni a ja nie mam tyle czasu do wylotu? Co możecie mi doradzić w takiej sytuacji? Pozdrawiam

Źle zrozumiałaś,akceptacja to dokładnie to co oni ci zaproponowali/zmienili i nie ma odwrotu.Miałaś kliknąć zmiana rezerwacji(powinna być jako druga opcja) i wtedy jest możliwość tak jak piszesz -14/+30 dni.Z tego co piszesz lot dopiero w kwietniu więc odpowiedź na reklamację powinna dotrzeć tylko niestety nie musi być dla ciebie pozytywna,gdyż zamieszanie powstało ze złego zrozumienia z twojej strony.Trudno tu coś poradzić,aby ci pomóc.Zostaje liczyć na empatię i dobrą wolę po ich stronie inaczej zostanie ci dopłata lub zakup nowego bilety jeśli znajdziesz taniej.Możesz też poprosić o przywrócenie bez dopłaty tego co zaakceptowałaś ,czyli tak jak oni zaproponowali pierwotnie po zmianie godziny,może na to przystaną.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#589 PostWysłany: 11 Mar 2019 13:51 

Rejestracja: 09 Mar 2019
Posty: 3
Dzwoniłam, dzisiaj 2 raz wszystko załatwione Pani przepraszała za zaistniałą sytuacje poniewaz wystąpił błąd systemu. Mam teraz lot tez 27.04 o godz 22:20. za darmo. Moim zdaniem czy uda nam sie cos załatwić czy nie zależy od osoby po drugiej stronie. Z pierwszą Pani która rozmawiałam mam wrażenie teraz, że pracuje tam za karę w ogóle żadnej pomocy od niej nie uzyskałam. Może piła kawkę i jej przeszkodziłam :-D
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#590 PostWysłany: 11 Mar 2019 13:56 

Za darmo to konsultantka zmieniła
Wychodzi, że zmiany nie zaakceptowałaś i dlatego w ogóle chcieli rozmawiać
Góra
 PM off  
      
#591 PostWysłany: 14 Mar 2019 19:30 

Rejestracja: 14 Mar 2019
Posty: 1
Zmieniono mi w Wizz... godzinę i dzień wylotu (lot jest w czerwcu) muszę zaakceptować proponowaną,wybrać inną lub zażądać zwrotu pieniędzy.
Ile czasu mam na np.akceptacje lub żądanie zwrotu kosztów? Nigdzie nie mogłam znaleźć tej konkretnie informacji a to dla mnie ważne. Ktoś coś wie może :?:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#592 PostWysłany: 14 Mar 2019 19:32 

Do 3 godzin przed lotem :!: było wielokrotnie
Góra
 PM off  
      
#593 PostWysłany: 26 Mar 2019 13:42 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
Takie szybkie pytanie - przesunięto mi lot standardowo zaproponowano trzy opcje (zwrot, alternatywna trasa, powiększony zwrot na konto Wizz) - wybrałem zwrot środków na konto Wizz (powiększony o 20%).
Pierwotny lot miałem z dokupioną usługą anonimowego drugiego pasażera czyli 88 zł w obie strony.
To normalne, że przy anulowaniu Wizz zwraca na konto w systemie nie całość pierwotnej transakcji powiększonej o 20% ale wartość transakcji bez tej usługi?
Bo wychodzi mi, że wartość pierwotnej transakcji została najpierw pomniejszona o wartość usługi i dopiero powiększona o te 20%, po czym trafiła na konto Wizz :/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#594 PostWysłany: 26 Mar 2019 13:44 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3473
srebrny
Normalne to nie jest, ale Wizz tak robi, kilka osób na forum już bezskutecznie składało reklamację w tej sprawie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#595 PostWysłany: 26 Mar 2019 13:50 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
Kojarzysz wątek albo czy ktoś coś ugrał przez reklamację? Rozumiem, że to standardowa sytuacja, w sensie Wizz zawsze tak robi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#596 PostWysłany: 26 Mar 2019 13:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@baja Jednak jako kolejna osoba złóż reklamację bo uważam,że jest to rozbój w biały dzień.Co innego WDC,które faktycznie zostaje przez rok mimo zwrotu biletów, a co innego anonimowy pasażer przy rezygnacji z powodu zmiany w planie podróży z ich winy.Może za którymś razem w końcu dotrze do nich,że jest to nie fer.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
      
#597 PostWysłany: 26 Mar 2019 14:08 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
@miriam pisałaś do nich reklamację w tej sprawie? Też uważam, że to przegięcie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#598 PostWysłany: 26 Mar 2019 14:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@baja Ja nie, ale przypadek identyczny miał @malediwy i złożył reklamację(odrzuconą) a potem skargę.Może się odezwie czy coś to dało .Zobacz post 2109 pytania-odpowiedzi-informacje-itp-itd,15,20384&p=1190783#p1190783
Góra
 Profil Relacje PM off
baja lubi ten post.
baja uważa post za pomocny.
 
      
#599 PostWysłany: 26 Mar 2019 17:09 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 602
Loty: 251
Kilometry: 414 782
niebieski
Niestety póki co nic jeszcze nie wskórałem ale moja reklamacja jest ponownie rozpatrywana... Ale po kolei...
Po tym jak pierwszy raz złożyłem reklamację otrzymałem negatywną odpowiedz od Pani Małgorzaty Domańskiej na końcu której była taka informacja:

Informuję, że Wizz Air wyczerpał swój wewnętrzny proces obsługi reklamacji. Jeśli nie jest Pan usatysfakcjonowany rozwiązaniem, może Pan przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Skorzystałem z tej platformy ale tam otrzymałem taką odpowiedz:

Tisztelt Fogyasztó! A vitarendezés feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozóval felvegye a kapcsolatot, annak hivatalos felületén. Mivel a fogyasztó ezt megtette és ügye kivizsgálásra került, így kérelmét ezen a felületen elutasítjuk. Szeretnénk továbbá tájékoztatni a fogyasztót az alábbiakról Üzletszabályzatunknak megfelelően: A „rugalmas útitárs” szolgáltatásra vonatkozó díj repülőjáratonkénti és utasonkénti megfizetése ellenében vehető igénybe. A „rugalmas útitárs” szolgáltatás díja foglaláskor fizetendő az Ön és a meg nem nevezett útitárs esetében. Szintén foglaláskor fizetendő az összes utas esetében a jegyár, valamint a választott szolgáltatások díjai. A „rugalmas útitárs” szolgáltatás díja vissza nem térítendő. Felhívjuk kedves figyelmét, hogy ezen információk honlapunkon is fellelhetőek, az alábbi oldalon: https://wizzair.com/hu-hu/informaciok-e ... -utitars#/ Megértését köszönjük. Soós Edina

Po czym jeszcze raz otrzymałem wiadomość od Pani z WIZZ w której ponownie mnie informowano, że moja reklamacja jest nieuzasadniona i ponownie kierowano mnie na ODR. Tym razem odpisałem tak:

Oczywiście skorzystałem z platformy ODR ale z otrzymanej tam odpowiedzi (tekst poniżej) wniskuję, że odsyła mnie Pani tam tylko dla formalności gdyż jak widać nie bardzo mogę znalezc tam pomoc... pozostaje mi jedynie rzecznik praw konsumenta u którego zamierzam zasięgnąć opini w mojej sprawie gdyż moje zdanie też jest niezmienne! Nie rezygnowałem z dodatkowej usługi Elastyczny pasażer a skorzystałem z możliwości rezygnaci z lotu na inną destynację niż zakupiłem bilet! Tym samym to z Państwa winy nie mogłem skorzystać z zakupionej dodatkowej usługi...

A w odpowiedzi otrzymałem taką wiadomość, żeby było śmiesznij od tej samej Pani ale już po angielsku:

Please be informed that your claim has been re-opened after we received further response from you in relation to this case.
If more information is required, our colleagues will contact you.
Best regards,
DOMANSKA MALGORZATA


I teraz czekam na ciąg dalszy...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
baja uważa post za pomocny.
 
      
#600 PostWysłany: 26 Mar 2019 17:17 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 711
Serdecznie dziękuję za szczegółowe informacje. Puszczę reklamację w ruch i napiszę jaką otrzymałem odpowiedź :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group