Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 94  Następna
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 19 Cze 2018 16:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Nie?
search.php?keywords=Wytyczne+interpretacyjne&terms=all&author=&tags=%5B%5D&tags_type=all&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
All inclusive w Turcji 🏖️🍹 4* hotel przy plaży Kleopatry za 1912 PLN All inclusive w Turcji 🏖️🍹 4* hotel przy plaży Kleopatry za 1912 PLN
Egzotyka czeka 🌤️👣 10 dni w Sri Lance za 3175 PLN 👙🏖️ Loty Etihad Airways i hotel ze śniadaniami Egzotyka czeka 🌤️👣 10 dni w Sri Lance za 3175 PLN 👙🏖️ Loty Etihad Airways i hotel ze śniadaniami
#482 PostWysłany: 19 Cze 2018 17:54 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
No nie, bo wpisales zupelnie co innego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#483 PostWysłany: 19 Cze 2018 18:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
To wpisuj takie słowa, żeby wyszukiwarka była skuteczna.
Góra
 Profil Relacje PM off
becek uważa post za pomocny.
 
      
#484 PostWysłany: 19 Cze 2018 20:29 

Rejestracja: 19 Cze 2018
Posty: 8
To chyba najpierw sam powinienes skorzystac ze swojej rady. Twoje wyniki nie prowadza do mojego linka.

A merytorycznie ktos ma cos konkretnego do dodania w temacie zwrotu na konto bankowe? Czytalem rozne fora, takze ten temat z odszkodowaniami tutaj i klientow podczas rozmowy z konsultantem zwyczajnie nagania sie na zostawienie srodkow na koncie Wizz. Nie mozna przy tym nie miec wrazenia, ze jest to do konca zgodne z przepisami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#485 PostWysłany: 19 Cze 2018 20:34 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Bo nie mają prowadzić do Twojego linku, tylko do wytycznych, do których on prowadzi. :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#486 PostWysłany: 21 Sie 2018 10:52 

Rejestracja: 13 Maj 2013
Posty: 88
Wizzair zmienił mi datę lotu Luton - Reykjavik (do Luton wcześniej dolatujemy z Gdańska). Jest szansa , aby Wizzair zmienił lot na Gdańsk-Reykjavik? (online nie ma takiej możliwości, na infolinii odsyłają do reklamacji, a czas nagli)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#487 PostWysłany: 21 Sie 2018 13:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@oneway Taką sprawę można próbować załatwić pisząc do nich prośbę(z dobrym uzasadnieniem) faktycznie na formularzu reklamacyjnym.Jeśli czas nagli to tym bardziej nie zwlekaj z napisaniem,gwarancji nie ma,że się zgodzą ale warto spróbować.
Góra
 Profil Relacje PM off
oneway uważa post za pomocny.
 
      
#488 PostWysłany: 21 Sie 2018 18:13 

Rejestracja: 18 Sty 2017
Posty: 17
A może ktoś doradzi co mogę zrobić w mojej sytuacji? :D

Z dużym wyprzedzeniem, bo w maju tego roku zakupiłem bilety:
Wrocław -> Kutaisi -> Wrocław ( 12.01.19 - 15.01.19)

Chciałem w lipcu już sobie zaklepać nocleg w Gruzji, ale coś mnie natknęło żeby zalogować się na konto WIZZ i sprawdzić czy nic nie zmienili.
No i okazało się, że te loty są całkiem odwołane. Dodam, że wizzair wcale mnie nie poinformował e-mailowo, telefonicznie czy sms.

Wobec odwołania lotu, zaproponowali mi przebookowanie na inny termin, z innego lotniska, ewentualnie nawet inna trasa ale tu jedynie propozycja Kijowa.

Tak więc zmieniłem swoją rezerwacje na Warszawa - Kutaisi - Warszawa. Termin ten sam.
To było pod koniec lipca. Chwilę się jeszcze wstrzymałem z bookowaniem noclegu po tej akcji.

Jakoś 2 tygodnie temu, loguję się na konto wizz a tu co? :D ZNÓW ODWOŁANY LOT.
Wizz automatycznie zmienił mi termin lotu na.. wylot 13.01 o 21:35 a powrót 14.01 o 5:40
Uwzględniając zmianę czasu daje mi to 1h40 min an lotnisku. Taki pobyt :D Oczywiście znów nie dostałem żadnego maila itp.

Stwierdziłem, ze mam dość i chce odzyskać po prostu kase za te loty.
Nie interesuje mnie opcja ponownego przebukowania. Druga opcja to zwrot na konto wizz.
Jakoś straciłem do nich zaufanie, więc chce skorzystać z trzeciej opcji - zwrotu na konto bankowe lub kartę.
A chcąc skorzystać z tej opcji, mam taką wiadomość:
"Jeśli chcesz otrzymać zwrot środków przelewem bankowym lub na kartę użytą podczas rezerwacji,
przeczytaj punkt trzeci e-maila z powiadomieniem o zmianie rozkładu lotów
"

Oczywiście, żadnego maila nie dostałem. Pisząc bezpośrednio do Wizzair na ich facebook'u
dostałem jedynie informacje, że maila.. "dostanę w przyszłości"

JEDEN WIELKI ŻART :D

Miał ktoś taką sytuacje?
Macie pomysł jak mogę się z nimi jeszcze skontaktować oprócz infolinii?
Chciałbym już dostać zwrot tych środków a nie czekać że może do stycznia napisza mi e-mail..

Z góry dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#489 PostWysłany: 21 Sie 2018 18:28 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1536
srebrny
całe mnóstwo osób
odwolane-loty-wizzair-na-sezon-zimowy,226,130876
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#490 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Lip 2012
Posty: 87
Loty: 95
Kilometry: 178 872
Wizz Air zmienił mi godzinę wylotu z porannej na wieczorną. Oczywiście proponują mi zmianę, jednak żadna mi nie pasuje ponieważ miała to być jednodniówka. Wiem, ze przysługuje mi zwrot środków na ten konkretny lot. I tu moje pytanie czy mam szanse odzyskać środki również na lot powrotny, jest on zrobiony na oddzielnej rezerwacji. Lot powrotny jest zgodnie z planem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#491 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
@henryk8 Samodzielnie nic z lotem powrotnym nie zrobisz,ale przez formularz reklamacji jak opiszesz sytuację mogą uwzględnić i skasują ci lot powrotny za zwrotem kasy.Napisz reklamację przez formularz z ich strony.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#492 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:53 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1795
niebieski
@henryk8
A na jakiej podstawie chciałbyś zwrot za inny przelot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#493 PostWysłany: 02 Lis 2018 13:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Lip 2012
Posty: 87
Loty: 95
Kilometry: 178 872
kumkwat_kwiat
na podstawie zmienionego pierwszego odcinka. Powrót nie mógł być zrobiony na jednej rezerwacji ponieważ wracam na inne lotnisko.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#494 PostWysłany: 02 Lis 2018 13:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9357
srebrny
Zwrot Ci nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#495 PostWysłany: 02 Lis 2018 13:08 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
henryk8 napisał(a):
Powrót nie mógł być zrobiony na jednej rezerwacji ponieważ wracam na inne lotnisko.

To może utrudnić wynegocjowanie zwrotu,ale warto spróbować.Dużo zależy od osoby rozpatrującej reklamację,jednak nie masz nic do stracenia jeśli i tak nie lecisz,chyba,że uzależniasz to od zwrotu za powrót.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#496 PostWysłany: 02 Lis 2018 15:33 

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 1795
niebieski
henryk8 napisał(a):
I tu moje pytanie czy mam szanse odzyskać środki również na lot powrotny, jest on zrobiony na oddzielnej rezerwacji. Lot powrotny jest zgodnie z planem.


henryk8 napisał(a):
na podstawie zmienionego pierwszego odcinka. Powrót nie mógł być zrobiony na jednej rezerwacji ponieważ wracam na inne lotnisko.


Nie pierwszego odcinka tylko osobnego biletu. Skoro nic nie zmieniają w drugim bilecie to dlaczego mieliby by Ci oddać za to pieniądze? Czy za wszystkie inne posiadane bilety Wizza też chcesz od razu zwrot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#497 PostWysłany: 02 Lis 2018 15:38 

Od razu nie, bo dwie różne rezerwacje
Wszystko zależy jak opisze na formularzu reklamacyjnym i na kogo trafi, generalnie słabo rozumieją takie durnoloty
Góra
 PM off  
      
#498 PostWysłany: 03 Lis 2018 19:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1432
niebieski
Kupiłem bilet W6 przez OTA. Nastąpiła zmiana godzin lotu i otrzymałem bezpośrednio z Wizz informacje o tym. Chcąc zaakceptować godzinę muszę się zalogować na konto W6 tylko nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. Pisać do OTA pomimo, że mail przyszedł bezpośrednio z W6? Czy brak akceptacji i otrzymywanie kolejnych wiadomości od linii lotniczej oznaczać będzie, że zaakceptowałem nowy rozkład?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#499 PostWysłany: 03 Lis 2018 19:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8035
srebrny
Spróbuj znaleźć rezerwację po numerze i nazwisku pasażera na stronie Wizzair ,może tak uda się zaakceptować.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#500 PostWysłany: 03 Lis 2018 19:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1432
niebieski
Niestety ten sposób też nie działa :(
Wyskakuje info: „Aby móc zmienić lot, nazwisko lub dodać usługi do rezerwacji, musisz się najpierw zalogować!
Aby pobrać fakturę, musisz się wcześniej zalogować jako właściciel rezerwacji.”
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1863 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group