Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Temat postu: offtop z PB
#1 PostWysłany: 26 Lip 2015 19:07 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Dla mnie to już nie jest przypadek.

Cytuj:
Wypadek Polskiego Busa na drodze krajowej nr 8 w kierunku Warszawy. Pojazd wjechał do rowu. Policja informuje o trzech osobach rannych. Na miejscu jest śmigłowiec LPR. Pierwszą informację o zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24.


http://kontakt24.tvn24.pl/polski-bus-w- ... 74658.html

Odsetek wypadków z udziałem PB (w stosunku do całości wypadków autobusów w PL) jest niewspółmierny większy w odniesieniu do udziału PB na rynku przejazdów autobusowych (ilość kursów autobusowych wykonywanych w PL).

Coś tutaj szwankuje w rekrutacji kierowców. Ale zła rekrutacja (za dużo wymagają, za mało dają), albo zbyt częste korzystanie z usług podwykonawców.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎 Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛
Offline
#2 PostWysłany: 26 Lip 2015 19:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 752
niebieski
kitek napisał(a):
Odsetek wypadków z udziałem PB (w stosunku do całości wypadków autobusów w PL) jest niewspółmierny większy w odniesieniu do udziału PB na rynku przejazdów autobusowych (ilość kursów autobusowych wykonywanych w PL).


...ale tak Ci się wydaje czy potwierdzają to jakieś konkretne dane?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 26 Lip 2015 19:40 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Najprościej przeanalizować dane. Weźmy pod uwagę okres z ostatnich 3 miesięcy.

W tym czasie z udziałem PB miały miejsce następujące wypadki:

- 18.05.2015 - na drodze krajowej nr 8 na odcinku Kudowa-Zdrój - Duszniki-Zdrój;
- 30.05.2015 - pod Radomiem na drodze krajowej nr 7;
- 22.06.2015 - Brzeg (A4);
- 26.07.2015 - S8 między Radziejowicami a Nadarzynem.

W sumie 4 wypadki.

PB w skali całego kraju ma stosunkowo niewielki udział w przewozie osób. Nie analizujemy tras lokalnych. Przewozy na odległości większej niż 150 km - w przypadku PB - to ok. 2% rynku (pod uwagę bierzemy ilość przewiezionych pasażerów).

W prostej kalkulacji wynika, że 2% z udziałem PB w okresie ostatnich miesięcy miałoby miejsce, gdyby łącznie w tym czasie w całej PL doszło do wypadków z udziałem ... 200 autobusów (na odległości większej niż 150 km).

Nie wierzę w to, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy w PL aż 200 autobusów w sumie się "rozwaliło". Jakby tak było, to byśmy pobili wszelkie możliwe rekordy w skali świata. O wypadkach autobusów mówi się w mediach, gdyż to niestety osoby ranne (czasem zabite) oraz blokady dróg. Gdyby w PL tak często dochodziło do wypadków autobusów, to codziennie w mediach by się o nich mówiło (aby osiągnąć 200 wypadków autobusów w 3 miesiące, co najmniej 2 autobusy dziennie by się musiały "rozwalać").

Nie wierzę w to, że po prostu PB ma pecha, w skali kraju wypadki z udziałem autobusów nie są jakimś częstym zjawiskiem. Nie wierzę w to, że media "uwzięły" się na PB. Do pewnego momentu można wierzyć w przypadek, nieszczęśliwy zbieg okoliczności - jednak jest pewna granica "naiwności".

Jeśli firma, która ma udział w PL na poziomie 2% (a nawet jakby to było nieco więcej) w 3 miesiące ma 4 wypadki, to nie można tego zwalać na innych, poza kierowców PB.

Nie ukrywajmy, jak nie wiadomo o co chodzi, to o pieniądze. Jeśli kierowcy nie są należycie opłacani, a wymagania są duże, to musi się to z czasem przełożyć niestety na bezpieczeństwo pasażerów.

-- 26 Lip 2015 19:47 --

Jeszcze zapomniałem o tym co miało miejsce 16.05.2015, gdy PB "rozwalił" się (na szczęście bez pasażerów) na autostradzie A2 w okolicach Dzierzgówka (woj. łódzkie). Aby osiągnąć odsetek wypadków 2% w trzy miesiące przy co najmniej 5 swoich wypadkach, to w PL musiałby zapanować jakiś autobusowy "armageddon".

Mam nadzieję, że niczego więcej nie przeoczyłem, gdyż statystyki dla PB byłyby okropne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 752
niebieski
no tak... ale skąd dane, że obecnie PB ma 2% rynku?
znalazłem takie dane na wiki ale dotyczy to roku 2011
Cytuj:
Na koniec roku 2012 podano informację, że od debiutu przewoźnik obsłużył 2 mln pasażerów (w roku 2011 ogółem z transportu autobusowego skorzystało 800 mln osób, a przewozy na odległości większe niż 150 km to ok. 2% rynku)[

jednak te ilości się systematycznie zwiększają więc zaryzykuję stwierdzenie, że to już jest jednak trochę więcej niż 2%...

Co nie oznacza oczywiście, że te wypadki PB są zupełnie przypadkowe...

Na szybko znalazłem statystyki wypadków autobusów za 2011 i 2012 rok:
Cytuj:
Wśród kierujących, sprawców wypadków, kierujący autobusami przyczynili się do powstania 367 wypadków (tj. 1,2 % wypadków spowodowanych przez kierujących), zginęło w nich 19 osób (tj. 0,8%), a rannych zostało 632 osoby (tj. 1,6%). W porównaniu z 2011 r., kiedy kierujący autobusami spowodowali: 367 wypadków, w których zginęło 12 osób, a 593 osoby zostały ranne, jest to:
- więcej zabitych o 7, tj. + 58,3%,
- więcej rannych o 39, tj. + 6,6%
Liczba wypadków w roku 2011 i 2012 pozostaje na tym samym poziomie i wynosi 367 wypadków.
Autobusy uczestniczyły w 1 252 wypadkach ( 958 autobusy komunikacji publicznej, 294 autobusy inne).


Co może dowodzić, że wypadków z udziałem PB jest stosunkowo dużo, niemniej autobusy i tak stanowią dość bezpieczny sposób podróżowania bo wypadki z ich udziałem stanowią tylko 1,2% wszystkich wypadków...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:09 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4485
srebrny
@kitek
Mozesz podac zrodlo, ze PB ma tylko 2% udzial w rynku przewozow autobusowych?
Bo rozumiem,ze o takim kryterium piszesz, a nie wrzucasz do jednego worka kolei, samolotow i aut osobowych, autobusow podmiejskich?!
Pomijam fakt,ze udzial w rynku nie jest odpowiednik kryterium oceny.
lepszym bylaby, ilosc kursow PB z stosunku do ogolnej liczby kursow autobusowych w PL.


Ostatnio edytowany przez jacek96, 26 Lip 2015 20:16, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 752
niebieski
przepraszam - zafiksowałem się na stwierdzeniu kolegi @kitek i źle zinterpretowałem ten zapis, który przytoczyłem:

Cytuj:
Na koniec roku 2012 podano informację, że od debiutu przewoźnik obsłużył 2 mln pasażerów (w roku 2011 ogółem z transportu autobusowego skorzystało 800 mln osób, a przewozy na odległości większe niż 150 km to ok. 2% rynku)


który oznacza tylko tyle że 2% rynku stanowią przewozy na odległości większe niż 150km, a nie udział w rynku polskiego busa...

niemniej jak podano tutaj:
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,131 ... ogach.html

Cytuj:
2 mln pasażerów PolskiegoBusa to w skali rynku przewozów autokarowych w Polsce ledwie promil. - Przewozy na odległość powyżej 150 km stanowią najwyżej 2 proc. rynku. Reszta to podróże w granicach 30-50 km: do szkoły, do pracy czy do urzędu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:15 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Autobusy uczestniczyły w 1 252 wypadkach ( 958 autobusy komunikacji publicznej, 294 autobusy inne). W zasadzie interesująca jest pozycja "autobusy inne". Ok. 300 wypadków w skali roku to nie jest jakoś "piekielnie" dużo. Ile tutaj było wypadków na trasach powyżej 150 km, to ciężko powiedzieć.

Wydaje mi się, że PB ma większy "udział" w przewozie pasażerów niż 2%, ale na pewno nie jest to jakaś kosmiczna różnica. Max. 5%.W sumie PB chwali się co jakiś czas ile przewozi pasażerów. Ponadto są znane dane ile rocznie w sumie pasażerów korzysta z autobusów. Dałoby to radę przeliczyć wszystko.

To nawet nie jest takie ważne. Z jednym się chyba się możemy w 100% zgodzić. 5 wypadków w 3 miesiące to raczej nie przypadek?

Odnośnie dzisiejszego wypadku, to kierowca PB twierdził, że doszło do jakiegoś problemu technicznego. W sumie co innego ma powiedzieć? A dziwne, bo PB powszechnie przechwala się tym, że ma nowoczesne, bezawaryjne pojazdy.

-- 26 Lip 2015 20:21 --

@jacek96 - kolega @lagor bardzo fajnie wszystko wyjaśnił - cytaty powyżej.

PB jest bardzo medialny, ale udział na polskim rynku na prawdę jest niewielki.

Być może problemem jest właśnie fakt, że PB ma nowoczesne pojazdy. To tak samo jak się kupuje nowy samochod. W mentalności kierowców rodzi się coś takiego, że nowym pojazdem można sobie bardziej poszaleć niż starym, tj. nowy pojazd jet bezpieczniejszy niż stary. Nic bardziej mylnego.

To co ja wyżej analizowałem, to ja brałem jako kryterium ilość przewiezionych pasażerów na dystansie co najmniej 150 km. Absolutnie nie należy tego utożsamiać z ilością wykonywanych kursów.


Ostatnio edytowany przez kitek, 26 Lip 2015 20:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 752
niebieski
myślę jednak że to trochę więcej niż 2 czy nawet 5 %

bo:

skoro 2% z przewiezionych podróżnych czyli z 800mln to podróże powyżej 150km to stanowi to 16mln podróżnych
czyli jeśli PB przewiózł 2mln to w tym rynku (przewozów powyżej 150km) miał około 12,5% udziału i należy zaznaczyć, że było to w 2011 roku - teraz na pewno ma trochę więcej...

poprawcie mnie jeśli się mylę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:29 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Ja się już sam pogubiłem. Faktycznie udział PB w skali kraju może być dużo większy. Też sugerowałem się podobnymi wyliczeniami, co kolega wyżej przedstawił. Można było to źle zinterpretować.

Mea culpa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:31 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4485
srebrny
@kitek
pytalem Ciebie, skoro jakas hipoteze stawiasz i zadnych danych na jej poparcie.
Kolega lagor nie odnosil sie do mojego wpisu, bo i nie musial.
Na pytania ktore Ci zadalem nadal nie uzyskalem odpowiedzi.
Przede wszystkim podaj zrodlo, z ktorych podales dane o 2%udzialu w rynku. I w miare swieze,nie sprzed 4lat,skoro omawiamy wypadki z tego roku,a nie sprzed 4lat.
Dzieki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#11 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:37 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
@jacek96 - przyznałem się już wyżej do błędu, a więc hipoteza powyżej jest błędna. Czasem można się pomylić, sztuka to się przyznać do błędu (tak też uczyniłem).
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#12 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 752
niebieski
to ja się pokuszę o kolejną "analizę"
skoro wiemy że w 2011 PB miał 12,5% udziału w rynku to załóżmy że w 2015 będzie to 20% (to tylko ostrożne założenie, myślę że jest więcej, bo przewoźnik się rozwija itd.)
więc przyjmując, że rocznie mamy koło 400 wypadków autobusowych (jak pokazuję dane za 2011 i 2012 rok)
i przyjmując, że w 2015 w przeciągu 3 miesięcy doszło do 5 wypadków PB czyli przyjmując średnią za cały rok - będzie ich w sumie jakieś 20 - stanowi to 5% wszystkich wypadków z autobusami...

czy to dużo czy mało? chyba nie tak tragicznie jak wydawało się koledze @kitek ;)

oczywiście analiza jest mocno naciągana, ale chyba można się nią posłużyć żeby zobrazować skalę (tendencje)...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 26 Lip 2015 20:55 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
@lagor - Twoja hipoteza bez dwóch zdań jest znacznie bliżej prawdy niż to co mi wyszło. Ja zaliczyłem "wtopę".

Mimo wszystko ciężko wysnuć jednoznaczne wnioski. Wypadki z natury są rzadko kiedy dziełem przypadku. W awarie techiczne ja za bardzo nie wierzę w przypadku PB. Na pewno nie każdy wypadek był spowodowany awarią techniczną autobusu.

Jedyne co jest pocieszające, wypadki z udziałem PB nie powodują ofiar śmiertelnych. Może to dobrze świadczy o jakości pojazdów pod kątem bezpieczeństwa, w przypadku wystąpienia wypadku.

@lagor - w zasadzie - tak "na logikę" nawet Twoja analiza może być mocno obarczona błędem. Obłożenie autobusu nie wpływa na ilość wypadków (co najwyżej na ilość ofiar). Sama analiza przewozu pasażerów to za mało - to może być dobre do analizy "ekonomicznej" rynku. Wypadkowi jednak ulegają pojazdy. Dobrze byłoby odnaleźć dane ile w PL wykonuje się kursów autobusowych rocznie (na dystansach co najmniej 150 km). "Pi razy drzwi" porównać to z PB i wtedy będziemy bliżej prawdy.

Nie mniej rozważania interesujące.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#14 PostWysłany: 26 Lip 2015 21:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5445
srebrny
Przede wszystkim weź pod uwagę że wypadek każdego innego autokaru nie jest relacjonowany przez TVN, a jak już jest to jest to po prostu wypadek autobusu, a nie wypadek firmy XXX. W przypadku Polskiego Busa po pierwsze od ręki widać co to za autobus, a po drugie nawet media nie kryją się z podawaniem nazwy.
Podobnie zapewne świadkowie jadący obok wypadku jak widzą zwykły biały autokar, to jest wypadek zwykłego białego autokaru. A jak widzą czerwony to od razu wiedzą co to za firma i info idzie w świat.

Po drugie większość wypadków PB była chyba jednak nie z winy kierowcy - sprzętu PB, tylko innego kierowcy.

Po trzecie usterka techniczna autokaru nie musi świadczyć o złym podejściu firmy do floty czy złej flocie, autobusy jak wiemy wszystkie były kupowane nowe, ale usterki techniczne zdarzają się nawet samochodom, które dopiero co wyjechały z salonu :)

Ogólnie nie generalizowałbym, nie mam danych (jak widzę wy też :D ), ale bardziej stawiałbym na dużo większe eksponowanie przez media (i ludzi) wypadków PB, niż jakiś większych ich udział w całości.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
ponchek lubi ten post.
 
      
Offline
#15 PostWysłany: 26 Lip 2015 21:06 

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 1126
Loty: 42
Kilometry: 38 006
niebieski
właściwie wszystko co chciałem napisać zostało napisane post wcześniej , ze swojej strony dodam iż Gazeta Wyborcza nie wali już czarnego piaru jak wcześniej miało to miejsce, został tylko tvn który zaczyna szkalować Pb
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#16 PostWysłany: 26 Lip 2015 21:14 

Rejestracja: 01 Lip 2012
Posty: 365
moze kiedys na poczatku to byla nagonka, ale teraz sie juz przyzwyczailem :)
najwidoczniej polscy kierowcy nie wyrabiaja brytyjskiego modelu pracy...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 26 Lip 2015 21:18 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4485
srebrny
Akurat przy przewozach autokarowych i PB nie podejrzewalbym nadmiernego obciazenia praca,jako przyczyny wypadkow.
Te kwestie sa dobrze uregulowane prawnie, dodatkowo rejestrowane na nosnikach,oraz kontrolowane przez ITD.
Mysle,ze przyczyna jest prozaiczna-sprawca kolizji/wypadku w wiekszosci zdarzen jest inny uzytkownik drogi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 26 Lip 2015 21:26 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 119
Zbanowany
Koledzy wyżej przekonali mnie w pełni do swych racji. Trochę niepotrzebnie zamieszania narobiłem.

Co do "czarnego PR" dla PB, to znałem to wcześniej z strony GW. Dzisiejszy wypadek "łagodnie" został opisany na gazeta.pl. A TVN24 to faktycznie dziwnie się zachowuje. Przeszukując opisy innych wypadków na ich stronie WWW, bardzo rzadko pojawia się nazwa przewoźnika. W przypadku PB - zawsze nazwa (często w tytule wiadomości) + zdjęcia wyraźnie identyfikujące przewoźnika.

Jeszcze raz sorry za błędną ocenę tematu. Dzięki za sprowadzenie "na ziemię".
Góra
 Profil Relacje PM off
d-t-x lubi ten post.
 
      
Offline
 Temat postu: Re: offtop z PB
#19 PostWysłany: 27 Lip 2015 07:27 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2913
Loty: 154
Kilometry: 151 837
srebrny
A tak swoją drogą ciekawe ilu rannych udało by się uniknąć w takiej sytuacji jak ta wczorajsza (autobus położył się po prostu na boku) gdyby ludzie zapinali pasy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
 Temat postu: Re: offtop z PB
#20 PostWysłany: 27 Lip 2015 07:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3601
srebrny
sam nigdy nie zapinam
ale się zastanawiam czy nie będzie to powód by odrzucić roszczenia wynikające z ubezpieczenia
_________________
Image

kliknij pomógł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Trendiction [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group