Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Paź 2012 23:05 

Rejestracja: 10 Paź 2012
Posty: 9
Cześć!

Podczas powrotu do Gdańska z Nowego Jorku, miałem przesiadkę we Frankfurcie.

Na którymś z lotnisk (Frankfurt lub Nowy Jork) była zepsuta taśma sortująca bagaż, czego skutkiem było zaginięcie mojej walizki, innym około 30 osobom stało się to samo.

Wylądowałem 06.10, złożyłem reklamację od razu po wylądowaniu, a mój bagaż został do mnie dowieziony dopiero dzisiaj (10.10).

Ze względu na konieczność odbycia m.in. podróży służbowej musiałem zakupić kurtkę, kosmetyki itp. rzeczy.
Oprócz tego moja walizka została uszkodzona - rozdarcie w kilku miejscach, ułamana rączka.

Nie wykupowałem dodatkowego ubezpieczenia bagażu, a facet na infolinii biura reklamacji bagażowych powiedział mi, że to Lufthansa jest za to odpowiedzialna i że mogę rościć praw do odszkodowania.

Czy ktoś z Was orientuje się jak wygląda ten proces i czy rzeczywiście mogę liczyć na zwrot wydanych pieniędzy i na pieniądze na nową walizkę?

Pozdrawiam,
Kuba
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🚨Ferie w karaibskim LUKSUSIE ✨Loty i 5⭐ hotel w Meksyku za 3323 PLN 🤯🌴 🚨Ferie w karaibskim LUKSUSIE ✨Loty i 5⭐ hotel w Meksyku za 3323 PLN 🤯🌴
Słońce, plaża i all inclusive 🌴☀️ Tydzień w 4* hotelu w Turcji od 2299 PLN 🏖️ Słońce, plaża i all inclusive 🌴☀️ Tydzień w 4* hotelu w Turcji od 2299 PLN 🏖️
#2 PostWysłany: 11 Paź 2012 00:55 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Zgłoś reklamację, sfotografuj uszkodzenia walizki i niezwłocznie wyślij do LH z dokumentem potwierdzjącym date jej odbioru. Sformułuj swoje roszczenia: wymiana walizki, zwrot pieniędzy za uszkodzoną, uzasadniona kwota.
Przewoźnicy raczej bardzo niechętnie refundują powierzchowne uszkodzenia bagażu, dotyczące tylko walizki czy torby, ale z tego co opiszujesz, w tym wypadku mają one charakter trwały (rozdarcia, uszkodzona rączka) i w zasadzie uniemożliwiją dalsze korzystanie z walizki zgodnie z jej przeznaczeniem i właściowściami.

Co do zakupów - tutaj sprawa jest trudna do oceny z góry; wszystko zależy od tego co dokąłdnie kupiłeś, o jakiej kwocie jest mowa i czy były to zakupy uzasadnione. Generalnie przyjmuje się, że po powrocie do domu nie są konieczne takie zakupy, jak w traakcie podróży gdy zaginie bagaż. Nie każdy jednak musi posiadać 5 płaszczy, 9 garnituróww i 16 par butów w domu, a kilkudniowe opóźnienie dostarczenia bagażu może spowodować konieczność zakupu jakiś rzeczy także w domu. Dołącz więc do reklamacji rachunki potwierdzająe zakup ubrań i przedmiotów, wskaż dlaczego musiałeś to kupić i zwróć się o refundację niezależnie od sprawy walizki. Sugerowałym ograniczenie się do rzeczy, których zakup był rzeczywiście absolutnie niezbędny.


Z Lufthansą mam dobre doświadczenia: jakiś czas temu uszkodzono mi bagaż (dziura) i LH zwróciła mi w ciągu tygodnia od zgłoszenia jego zadeklarowaną w P.I.R. wartość w kwocie ok. 800-900 zł bez konieczności uprawdopodobniania tego rachunkami itd. Miałem P.I.R. w którym zaznaczono rodzaj uszkodzenia bagażu (nie był on opóźniony). Nadmieniam jednak, że miałem status i to mogło wpłynąć na sposób załatwienia reklamacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Paź 2012 13:30 

Rejestracja: 10 Paź 2012
Posty: 9
Dziękuję za odpowiedź, mam kolejne pytanie, gdyż otrzymałem odpowiedź z Lufthansy.

"Odnośnie uszkodzenia walizki niezbędne jest przesłanie rachunku lub wyciągu z karty kredytowej, potwierdzających wartość walizki i datę zakupu. Z przesłanych zdjęć nie możemy wywnioskować ceny walizki."

Co mam zrobić w przypadku, gdy walizka została zakupiona przez moich rodziców 2 lata temu?
Pamiętają, że kosztowała około 200 PLN, ale paragonu już dawno w domu nie ma.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 22 Paź 2012 11:53 

Rejestracja: 22 Paź 2012
Posty: 5
Znajdz w necie taka sama walizke, i przeslij im wszelkie dane.

Jezeli dalej beda robic trudnosci masz jeszcze 2 wyjscia, napisz ze w takim razie żądasz naprawy walizki, ewentualnie wymiany jej na nowa, o podobnych parametrach.

Brak rachunku za walizke w takim przypadku, nie moze byc dla linii lotniczej droga do unikniecia odpowiedzialnosci. Czesto cos gubia lachudry, albo niszcza, przeciez nie bedziemy cale zycie przechowywac rachunkow.

propo wydanych pieniedzy. To musza Ci zwrocic do 25 GBP za dzien, na wydatki na "podstawowe ubrania", kosmetyki i rzeczy codziennego uzytku. te 25GBP, oddaja tylko przez pierwsze 3 dni od daty zagubienia bagazu. pzdr.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 23 Paź 2012 00:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Qóba napisał(a):
Dziękuję za odpowiedź, mam kolejne pytanie, gdyż otrzymałem odpowiedź z Lufthansy.

"Odnośnie uszkodzenia walizki niezbędne jest przesłanie rachunku lub wyciągu z karty kredytowej, potwierdzających wartość walizki i datę zakupu. Z przesłanych zdjęć nie możemy wywnioskować ceny walizki."

Co mam zrobić w przypadku, gdy walizka została zakupiona przez moich rodziców 2 lata temu?
Pamiętają, że kosztowała około 200 PLN, ale paragonu już dawno w domu nie ma.

Pozdrawiam


Myślę że kwota 200 zł jest lekkostrawna dla linii i nie będą specjalnie robic dochodzenia co do faktycznej wartości walizki. Ewetualnie napisz, że walizka została zakupiona 3 miesiące wcześniej za gotówke i nie posiadasz paragonu. Jesli odpiszesz że było to X lat temu, automatycznie obniżysz wartość walizki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group