Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 12 Gru 2013 00:41 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1006
niebieski
Witam, wszystkim bardzo dziękuję za zainteresowanie i każdą pomoc. Dziękuję. Piszę z domu więc...jestem w domu. Ha ha ha. Wróciliśmy samolotem z Dortmundu o 17.50. Wszystko jutro dokładnie opiszę, może się komuś to kiedyś/odpukać/ przyda. Ciekawe jak samolot z Eindhoven. Jutro opiszę sytuację. Pozdrawiam i dziękuję.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹 Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹
Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎 Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎
#22 PostWysłany: 12 Gru 2013 00:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1224
srebrny
Gratulacje, że udało się szybko wrócić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 12 Gru 2013 00:50 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
No ciekaw jestem co tam się udało zdziałać.. gratulacje w każdym bądź razie udanej akcji i powrotu.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 12 Gru 2013 09:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2012
Posty: 773
Loty: 91
Kilometry: 123 256
niebieski
Orfik napisz jak rozwiązał się Twój problem?
Jacek
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 12 Gru 2013 12:41 

Rejestracja: 26 Mar 2011
Posty: 602
Loty: 251
Kilometry: 414 782
niebieski
Mobilek napisał(a):
Niestety, w liniach niskokosztowych nie ma takiej możliwości.
NIEPRAWDA!
Jeśli ma bilety na jednej rezerwacji i nie może zdązyć na powrotny lot z winy przewoźnika może przebookować drugi lot bezkosztowo na inny termin, np. na następny dzień - oczywiście jak są miejsca w samolocie...
Ja miałem kiedyś taką sytuację z WIZZ gdzie start samolotu do Treviso opóźnił sie o 4 godziny. Opóźnienie to pozbawiało mnie szansy na powrót który miałem zaplanowany za mniej więcej tyle samo. Pewnie gdybym się uparł to wsiadłbym w ten samolot spowrotem ale nie zależało mi skoro miałem nie mieć tych 4 godzin w Treviso dla siebie. Na szczęscie udało mi się przebookowac w tej sytuacji bezkosztowo bilety na lot w kolejnym tygodniu...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 12 Gru 2013 12:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
srebrny
malediwy napisał(a):
Mobilek napisał(a):
Niestety, w liniach niskokosztowych nie ma takiej możliwości.
NIEPRAWDA!
Jeśli ma bilety na jednej rezerwacji i ....
Ja miałem kiedyś taką sytuację z WIZZ ....

a od kiedy to wizz sprzedaje bilety na loty łączone?
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 12 Gru 2013 12:46 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1006
niebieski
Witam. malediwy ma rację. Rejs powrotny, rezerwacja na jednej...rezerwacji. To miał na myśli. Naprawdę teraz nie mogę szerzej opisać sytuacji ale po południu wszystko opiszę. Może kiedyś innym się przyda. Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 12 Gru 2013 12:49 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
namteH napisał(a):
malediwy napisał(a):
Mobilek napisał(a):
Niestety, w liniach niskokosztowych nie ma takiej możliwości.
NIEPRAWDA!
Jeśli ma bilety na jednej rezerwacji i ....
Ja miałem kiedyś taką sytuację z WIZZ ....

a od kiedy to wizz sprzedaje bilety na loty łączone?

malediwy ma racje i pisze o sytuacji nie kiedy masz lot łączony, a kiedy masz na jednej rezerwacji wylot +powrót i z winy przewoźnika spóźnisz się na lot powrotny.
Tak mogło być w tej sytuacji. Wtedy przewoźnik musi bezpłatnie przebookować.

M.in. z tego powodu na stronach tanich linii nie możesz kupić na jednej rezerwacji wylotu i powrotu tego samego dnia, jeśli pomiędzy lotami jest np. godzina czy dwie różnicy. W przypadku spóźnienia pierwszego lotu przewoźnik musiałby zapewnić alternatywny powrót. Przy dwóch osobnych rezerwacjach już nie musi.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj


Ostatnio edytowany przez maciejwroclaw, 12 Gru 2013 12:50, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 12 Gru 2013 12:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
srebrny
orfik11 napisał(a):
Witam. malediwy ma rację. Rejs powrotny, rezerwacja na jednej...rezerwacji. To miał na myśli. Naprawdę teraz nie mogę szerzej opisać sytuacji ale po południu wszystko opiszę. Może kiedyś innym się przyda. Pozdrawiam

OK, to jest już inna sprawa.
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 12 Gru 2013 13:53 

Rejestracja: 30 Kwi 2012
Posty: 40
Zbanowany
Witam

Maciej zapytam czy w tanich liniach da się kupić na jednej rezerwacji wylot +powrót ?

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 12 Gru 2013 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
srebrny
jaśko napisał(a):
Witam

Maciej zapytam czy w tanich liniach da się kupić na jednej rezerwacji wylot +powrót ?

Pozdrawiam

tak
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 12 Gru 2013 14:09 

Rejestracja: 30 Kwi 2012
Posty: 40
Zbanowany
Czy jak kupuję powiedzmy w Wizz Katowice-Bergamo -Katowice to jest to bilet na jednej rezerwacji ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 12 Gru 2013 14:28 

Rejestracja: 30 Kwi 2012
Posty: 40
Zbanowany
Dlaczego powiedzmy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 12 Gru 2013 14:45 

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 2090
jaśko, mowa o sytuacji kiedy nie zążysz na lot powrotny z winy przewoźnika. Taka sytuacja należy do rzadkości i może mieć miejsce najczęściej jeśli udało Ci się kupić wylot i powrót tego samego dnia i zrobiłeś to podczas jednego zamówienia na stronie przewoźnika (to oznacza "na jednej rezerwacji"). Wtedy masz gwarancję, że w przypadku opóźnienia pierwszego lotu i spóźnienia na lot powrotny przewoźnik zapewni Ci alternatywny powrót.
_________________
"Podróżować to żyć." (H.Ch.Andersen)

Przyjazna wyszukiwarka tanich lotów SamolotemTaniej.pl
Dyskusja na forum o wyszukiwarce tutaj
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 12 Gru 2013 18:04 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1006
niebieski
Witam. Zgodnie z obietnicą przedstawiam sytuację. Mieliśmy wykupiony lot Katowice-Eindhoven-Katowice. Wystartowaliśmy zgodnie z planem, po godzinie 11.00 chociaż z tego co się później dowiedziałem od godziny 9.00 w Holandii nic nie lądowało. Lot spokojny. Piękna pogoda. Rozpoczęliśmy zniżanie i widzę, że drugi raz mijamy słońce z mojej lewej strony. Mówię, że coś nie tak. Po chwili kapitan mówi, że nad lotniskiem w Eindhoven jest duża mgła i musimy poczekać, Informuje, że przez pół godziny będziemy krążyć nad lotniskiem w tunelu. Po ok. 30 minutach informacja, że niestety mgła uniemożliwia nam lądowanie więc lecimy do Dortmundu i tam będziemy lądować. Po 2.10 godzinach lądujemy. W samolocie informacja, że mamy oczekiwać na dalsze instrukcje na lotnisku, że jest organizowany transport do Eindhoven/autobusowy/. Lądujemy ok. 13.40
Na lotnisku ...pasażerowie z innego samolotu lecącego do Sofii. Żadnego przedstawiciela Wizz Air. Po kilkunastu minutach pierwsza lotniskowa informacja w języku niemieckim i angielskim. Informują, że będą organizować transport autokarowy do Eindhoven. Po ok. godzinie od wylądowania informują, że pierwszy autokar podstawiony zostanie ok. godziny 15.30. Już wiemy więc, że nie zdążymy do Eindhoven skąd mieliśmy powrotny lot o godzinie 18.25. Dalej nie ma nikogo z Wizz Air. Podstawia się pierwszy autokar, w zasadzie walka a i tak najpierw pasażerowie z Sofii. W tym czasie szukamy innego rozwiązania.
W hali odlotów znajduje się jakiś punkt Wizz Air. Dobrze, że dzieci ha ha ha dorosłe dzieci znały język angielski. Przedstawiamy sytuację pracownikowi. Pan mówi, że trzeba jechać do Eindhoven. My, że nie zdążymy na samolot powrotny z Eindhoven, on że nic nie startuje z Holandii ale...chyba łapie, że mamy też na jednej rezerwacji bilet na lot powrotny i nie zostaniemy na czas tam dostarczeni. Dzięki Panu Bogu facet oferuje przebukowanie biletów na lot z Dortmundu o 17.50 O dziwo mówi, że nic nas to nie będzie kosztowało. Kilkukrotnie/pomni tego, że w Polsce i w Wizz Air nic nie ma za darmo/ prosimy o wydrukowanie nowej rezerwacji...drukarka odmawia posłuszeństwa. Ale gość zapewnia nas, że wszystko będzie dobrze i że w systemie jest już zmieniona rezerwacja.
Udajemy się na piwko do pobliskiej stacji paliw. Najgorsze jest to, że widzimy odjeżdżające kolejne autokary i wahamy się... ale zostajemy, w końcu liczymy na niemiecką perfekcję i dokładność. Mogę Wam powiedzieć, że autokar z ostatnimi pasażerami odjechał ok. 17.00.
Potem na lotnisku zmuszeni byliśmy do wydrukowania biletów/ w odprawie bagaży rejestrowych/ oczywiście za darmo. Już nie czekają nas żadne niespodzianki. Wszystko przebiega sprawnie i o dziwo nic nas nie kosztowały te wszystkie zabiegi związane ze zmianą rezerwacji. Wracamy i się niezmiernie cieszymy.
Ale kłania się nieznajomość własnych praw. Nerwy były wielkie. Stres również. Miała to być krótka wycieczka z dzieciakami na stadion PSV i do Primarka. Przez cały czas nie było przedstawiciela Wizz Air, nie było podane picie /2 godziny/ czy jakiś posiłek. Nie wiem jak potem w autokarach.
Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 12 Gru 2013 18:09 

Rejestracja: 10 Gru 2011
Posty: 119
Fajnie, że się udało i dzięki za opis - może się przydać na przyszłość.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 12 Gru 2013 18:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 2003
Loty: 123
Kilometry: 110 954
niebieski
maciejwroclaw napisał(a):
jaśko, mowa o sytuacji kiedy nie zdążysz na lot powrotny z winy przewoźnika. Taka sytuacja należy do rzadkości i może mieć miejsce najczęściej jeśli udało Ci się kupić wylot i powrót tego samego dnia i zrobiłeś to podczas jednego zamówienia na stronie przewoźnika (to oznacza "na jednej rezerwacji"). Wtedy masz gwarancję, że w przypadku opóźnienia pierwszego lotu i spóźnienia na lot powrotny przewoźnik zapewni Ci alternatywny powrót.


miałem tak w tamtym roku... [FR] WMI-BUD-WMI, powrót następnego dnia, kupione jedną rezerwacją
Franca wylądowała na Okęciu i poleciała na pusto do BUD, FR zaoferował że mnie zawiezie nastepnego dnia...ale wtedy nie zdążyłbym na powrotny...oddali kasę za oba odcinki
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 12 Gru 2013 18:26 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 3199
złoty
Na marginesie tej historii (notabene bardzo pouczającej) mam do was pytanie. Co jeśli przylot na inne lotnisko wymusza poniesienie dodatkowych kosztów? Konkretnie kilka lat temu leciałem do Brukseli wizzairem - docelowo miałem jechać do Antwerpii. Zamiast w Brukseli wylądowaliśmy w Liege, godz 22. Autobusy wizzaira do charleroi miały być podstawione za bliżej nie określoną ilość godzin (na pewno nie zdążylibyśmy się nigdzie wydostać z charleroi) . Zdecydowaliśmy się na taxi , pociąg do Brukseli i następnie do Antwerpii. Na ten ostatni nie zdążyliśmy , więc kolejna taksówka. Kosztowało nas to jakieś 140Euro\. W Antwerpii mieliśmy już opłacony hotel, konferencja od rana następnego dnia - jednym słowem muslieliśmy dojechać. Czy w takie sytuacji była szansa na zwrot poniesionych kosztów dodatkowych?

Jasiu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 12 Gru 2013 18:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6460
Loty: 171
Kilometry: 188 843
złoty
orfik11 napisał(a):
Witam. Zgodnie z obietnicą przedstawiam sytuację. Mieliśmy wykupiony lot Katowice-Eindhoven-Katowice. Wystartowaliśmy zgodnie z planem, po godzinie 11.00 chociaż z tego co się później dowiedziałem od godziny 9.00 w Holandii nic nie lądowało. Lot spokojny. Piękna pogoda. Rozpoczęliśmy zniżanie i widzę, że drugi raz mijamy słońce z mojej lewej strony. Mówię, że coś nie tak. Po chwili kapitan mówi, że nad lotniskiem w Eindhoven jest duża mgła i musimy poczekać, Informuje, że przez pół godziny będziemy krążyć nad lotniskiem w tunelu. Po ok. 30 minutach informacja, że niestety mgła uniemożliwia nam lądowanie więc lecimy do Dortmundu i tam będziemy lądować. Po 2.10 godzinach lądujemy. W samolocie informacja, że mamy oczekiwać na dalsze instrukcje na lotnisku, że jest organizowany transport do Eindhoven/autobusowy/. Lądujemy ok. 13.40
Na lotnisku ...pasażerowie z innego samolotu lecącego do Sofii. Żadnego przedstawiciela Wizz Air. Po kilkunastu minutach pierwsza lotniskowa informacja w języku niemieckim i angielskim. Informują, że będą organizować transport autokarowy do Eindhoven. Po ok. godzinie od wylądowania informują, że pierwszy autokar podstawiony zostanie ok. godziny 15.30. Już wiemy więc, że nie zdążymy do Eindhoven skąd mieliśmy powrotny lot o godzinie 18.25. Dalej nie ma nikogo z Wizz Air. Podstawia się pierwszy autokar, w zasadzie walka a i tak najpierw pasażerowie z Sofii. W tym czasie szukamy innego rozwiązania.
W hali odlotów znajduje się jakiś punkt Wizz Air. Dobrze, że dzieci ha ha ha dorosłe dzieci znały język angielski. Przedstawiamy sytuację pracownikowi. Pan mówi, że trzeba jechać do Eindhoven. My, że nie zdążymy na samolot powrotny z Eindhoven, on że nic nie startuje z Holandii ale...chyba łapie, że mamy też na jednej rezerwacji bilet na lot powrotny i nie zostaniemy na czas tam dostarczeni. Dzięki Panu Bogu facet oferuje przebukowanie biletów na lot z Dortmundu o 17.50 O dziwo mówi, że nic nas to nie będzie kosztowało. Kilkukrotnie/pomni tego, że w Polsce i w Wizz Air nic nie ma za darmo/ prosimy o wydrukowanie nowej rezerwacji...drukarka odmawia posłuszeństwa. Ale gość zapewnia nas, że wszystko będzie dobrze i że w systemie jest już zmieniona rezerwacja.
Udajemy się na piwko do pobliskiej stacji paliw. Najgorsze jest to, że widzimy odjeżdżające kolejne autokary i wahamy się... ale zostajemy, w końcu liczymy na niemiecką perfekcję i dokładność. Mogę Wam powiedzieć, że autokar z ostatnimi pasażerami odjechał ok. 17.00.
Potem na lotnisku zmuszeni byliśmy do wydrukowania biletów/ w odprawie bagaży rejestrowych/ oczywiście za darmo. Już nie czekają nas żadne niespodzianki. Wszystko przebiega sprawnie i o dziwo nic nas nie kosztowały te wszystkie zabiegi związane ze zmianą rezerwacji. Wracamy i się niezmiernie cieszymy.
Ale kłania się nieznajomość własnych praw. Nerwy były wielkie. Stres również. Była to krótka wycieczka z dzieciakami na stadion PSV i do Primarka. Przez cały czas nie było przedstawiciela Wizz Air, nie było podane picie/2 godziny/ czy jakiś posiłek. Nie wiem jak potem w autokarach.
Pozdrawiam


Fajnie że się udało.
Na większości lotnisk linie lotnicze nie mają swoich przedstawicieli jako osoby zatrudnionej w tej firmie- odpowiadają za to zazwyczaj agenci handlingowi. To nic dziwnego ,szczególnie w tanich liniach, ze nikogo z firmy tam nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 12 Gru 2013 21:37 

Rejestracja: 18 Wrz 2013
Posty: 331
niebieski
orfik11 napisał(a):
Była to krótka wycieczka z dzieciakami na stadion PSV i do Primarka. Przez cały czas nie było przedstawiciela Wizz Air, nie było podane picie/2 godziny/ czy jakiś posiłek. Nie wiem jak potem w autokarach.
Pozdrawiam

No to lecieliśmy z Dortmundu tym samym lotem....
Z tymi autobusami to jakaś większa akcja była, bo na lotnisku w DTM cały czas informowali pasażerów, którzy przyjechali busem z E i chcą lecieć do Sofii, że mają nadać bagaż rejestrowany. Busy nie miały pustych przebiegów, woziły w obie strony.

Co do przebookowania na lot z DTM do KTW - widocznie mieli trochę wolnych miejsc i postanowili szybko rozwiązać swój problem. Nawet jak to zrobili i dali Wam bilety, ciągle jeszcze było trochę wolnych pojedynczych foteli.

A co do PSV i Primark`a to gdyby było więcej czasu możnaby zamienić na BVB i Primarka w Dortmundzie....
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Baidu [Spider] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group