Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 03 Lut 2021 22:11 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Mam pytanie odnośnie błędów w systemie rezerwacyjnym biur podróży. Otóż zarezerwowałem hotel w okazyjnej cenie w niemieckim biurze podróży,
Najpierw dostałem informację, że rezerwacja hotelu jest na zapytanie a na drugi dzień dostałem już potwierdzoną rezerwację. Wtedy też kupiłem bilety lotnicze bez możliwości zwrotu. Po tygodniu chciałem zmienić wyżywienie z HP na all inclusive i napisałem do biura ile to będzie kosztować. Przysłali mi info o kosztach zmiany, odpisałem że się zgadzam i wtedy zaczęły się problemy. Napisali mi, że nastąpił błąd w systemie i jak chce ten hotel to mogę jechać ale w dużo wyższej cenie. Odpisałem, że się nie zgadzam ponieważ poniosłem już koszty związane z tym wyjazdem a zdecydowałem się na ten kierunek ze względu na super cenę. Dalej mi odpisali, że nie mogę pojechać w cenie w której zarezerwowałem wyjazd.
Mam pytanie czy ktoś się znalazł w podobnej sytuacji i jak się ma do tego:Dyrektywa UE w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych, której przepisy jasno mówią, że za błędy w systemach rezerwacyjnych ponosi odpowiedzialność organizator. Paragraf 7 artykuł 21.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 03 Lut 2021 22:13 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 15935
Loty: 415
Kilometry: 514 885
Jakie biuro, na kiedy wyjazd, kiedy dostałeś anulowanie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:03 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
-- 04 Lut 2021 00:56 --

TUI.com ' operator Ltur.de ' zarezerwowałem 12.01 ' odpowiedź o błędzie była 22.01, a oficjalne pismo 27.01

Wyjazd 23.08.2021



11.02.2021 anulują mi rezerwację jeśli nie przyjmę ich warunków


Ostatnio edytowany przez Abcn, 05 Lut 2021 13:51, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:20 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 334
niebieski
Teoretycznie masz rację.
W praktyce mają teraz o wiele poważniejsze problemy niż Twoje zadowolenie.
Tui to renomowana firma, dbająca o wizerunek. Może na tym coś Ci się uda ugrać.
Pisałbym posta na fb, do takich skarg najczęściej mają osobne zespoły.
Jeśli zniżka była rzędu 50-60% (a nie 99%) to masz jakieś szanse, przy cenie bliskiej zeru raczej będziesz musiał odpuścić.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 04 Lut 2021 01:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sty 2013
Posty: 744
Loty: 102
Kilometry: 200 240
srebrny
Ja kiedyś konsultowałem z ECC póżne (po 2-4 tygodniach) anulowanie pierwotnej ceny noclegów przez organizatorów: FTI (Niemcy) oraz Thomas Cook.
Nic nie wskórałem. Dwie przykładowe odpowiedzi:
"Być może pojawił się błąd systemu. Przepisy prawa przewidują instytucję błędu - więc jeżeli takowy zaistniał, przedsiębiorca może się na to powołać. Jeżeli zaistniał błąd i umowa została niezwłocznie anulowana - wówczas z punktu widzenia postępowań polubownych, sprawy te wydają się nie do wygrania".

"Odnosząc się do Pana pytania, informuję, że z podobnymi praktykami spotykałem się na przestrzeni swojej pracy w ECK Polska (ponad 6 lat) bardzo często.
W teorii umowa została zawarta i obowiązują jej warunki. W praktyce jednak firma ma prawo powołać się błąd istotny, a w kwestii ceny takie błędy według przedsiębiorców istotne są zawsze. Można spróbować przepisów o stosowaniu nieuczciwych praktyk rynkowych z dyrektywy 2005/29/WE. Ma to taką wartość, że wówczas to przedsiębiorca musi wykazać, że zakazanych praktyk nie stosował.
Z perspektywy spraw jakie prowadziliśmy, jest niemal niemożliwe na gruncie polubownym (a tylko tak działamy) zobowiązać przedsiębiorcę do uznania wcześniejszej ceny usługi ".
Góra
 Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 04 Lut 2021 15:23 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
-- 04 Lut 2021 15:18 --

Złożyłem wniosek na ODR aby to oni rozstrzygnęli spór. Poniosłem koszty związane z zakupem bezzwrotnych biletów na EasyJet - 1620 zł za 2 bilety. Za hotel zapłaciłem, 188 euro, a oni zaproponowali mi 1970 euro za 2 osoby z HP. Miałem lecieć całkiem w inne miejsce, ale skusiła mnie perspektywa spędzenia 1 tygodnia w wypasionym hotelu za fajne pieniądze.
Jak się nie uda spędzić tego tygodnia w tym hotelu za te pieniądze, to chciałbym odzyskać kasę za loty.

-- 04 Lut 2021 15:23 --

Szkoda tylko, że konsument stoi zawsze na przegranej pozycji. Kiedyś jak musiałem zrezygnować 2 dni przed wyjazdem, to biuro z którego wtedy korzystałem nie oddało mi ani centa. Jak jest odwrotna sytuacja to tłumaczą się błędem w systemie!!!
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 04 Lut 2021 15:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2061
złoty
@LeslawD

Spaliłeś temat właściwie na swoje życzenie - typowy błąd początkującego łowcy okazji.Gdy cena jest podejrzanie niska nie kontaktujemy się z biurem, a tym bardziej nie domawiamy i nie zmieniamy zakresu usług. Nie sądzę byś coś z nimi ugrał, weź poprostu inny hotel i leć.
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
 
#8 PostWysłany: 05 Lut 2021 03:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 857
srebrny
@nick dobrze radzi… pamietaj o tym nastepnym razem.
Na miejscu po zakwaterowaniu juz zalatwiłbys All Inclusive z doplata bez problemu w recepcj hotelu. Jest szansa ze nie polecisz bo lot ci skasuja, sytuacja z C19 zmienia sie kazdego dnia i niczego dzis nie mozesz byc pewien. Zdradzisz co hotel i gdzie?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 05 Lut 2021 13:49, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 05 Lut 2021 11:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Mar 2011
Posty: 990
Loty: 14
Kilometry: 31 648
niebieski
@LeslawD - nie wiem czy czytałeś ..ale nawet jest dużymi literami- NIGDZIE NIE DZWONIMY PRZY BŁĘDACH !!!
na miejscu jesteś prawie 99 % wygrany i oni muszą brać na siebie błąd , raz tak przerabiałem Praga hotel za 5 euro
rezerwacja opłacona potwierdzona więc hotel musi się z operatorem rozliczyć i odwrotnie
Teraz czeka Cię walka a tak na spokojnie w hotelu muszą Ci wydać klucze do pokoju.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 05 Lut 2021 11:57 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1393
srebrny
Miałeś wylot na sierpień? po co już kupowałeś dolot? Wiele mogło się wydarzyć przez te 8miesiecy
Góra
 Relacje PM off
flus lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 05 Lut 2021 14:08 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Zawsze rezerwuje wcześniej, bo taka praca że muszę . A przeczytałem dopiero jak mi wyskoczyli z tym błędem, pierwszy raz udało mi się złapać taką cenę. Jak to się mówi ,,człowiek uczy się błędach „,
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#12 PostWysłany: 05 Lut 2021 15:25 

Rejestracja: 02 Paź 2011
Posty: 616
niebieski
Kol. @LeslawD
Nie kupuje tego tlumaczenia, majac juz kupiony hotel na pobyt za 8 miesiecy, spokojnie mogles poczekac jeszcze z lotem 2-3 miesiace, a urlop tak czy siak planowac w terminie zabukowanego hotelu. Niikt Ci nie kazal od razu kupowac lotu, a zreszta niewykluczone, ze za jakis czas bylby on tanszy niz kupowany teraz.
Góra
 Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 05 Lut 2021 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2061
złoty
@flus Ja się już kilka razy spotkałem z takim czymś, że planowanie wakacji=bukowanie wakacji (wyszukać, zabukować, zapłacić, zapomnieć), niewykluczone że tak też postępuje kolega @LeslawD jakkolwiek by to nie brzmiało dla nas nielogicznie, szczególnie dla tych, którzy swoje podróże planują miesiącami po kawałku. Gdyby każdy robił tak jak w/w, turoperatorzy nie nadążaliby z liczeniem zysków.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 08 Lut 2021 14:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2011
Posty: 141
Loty: 89
Kilometry: 143 804
niebieski
Ja brałem dwa razy hotel z tui.de na błędzie cenowym i wszystko było ok. Dwa razy też miałem rezerwacje wstępne (z których nie skorzystałem), z błędem nie na jakieś kilka stówek, tylko kiedy wchodziły im na jesieni nowe cenniki i przeliczali 1 euro=1 złoty. Z jednym ale, nie rezerwowałem tego przez internet, tylko w stacjonarnym biurze tui w Polsce, gdzie pracownik sam klikał w tui.de. Z rozmów z pracownikami tego biura, pamiętam, że twierdzili, że jak na błędzie cenowym biuro nie zgłosiło żadnych uwag chyba przez tydzień i jeszcze dodatkowo przyjęli zaliczkę, to wszystko jest ok i nie mogą się z tego wyłgać.
Fakt, że potem nic nie grzebałem w tych rezerwacjach, tylko czekałem na przesyłkę z voucherem na zakwaterowanie.
@LeslawD Jeśli już się z nimi kontaktowałeś, to może spróbuj z jakąś polską infolinią (w końcu to wielka korporacja), może da się to jeszcze uratować.
_________________
moje podróże: https://acotamjest.blogspot.com/
Góra
 Relacje PM off
mediolan lubi ten post.
 
 
#15 PostWysłany: 11 Lut 2021 23:27 

Rejestracja: 03 Lut 2021
Posty: 5
Spróbuję, ale na tych polskich infoliniach to oni za bardzo (na niczym) się nie znają, pewno zaraz odpowiedzą, że Ltura nie sprzedaje się na polskim rynku. Już kiedyś próbowałem się z nimi kontaktować to podobnie mi odpowiedzieli.
Na razie to zmienili mi cenę rezerwacji na 1970 euro bez mojej akceptacji. Więc odesłałem im e-maila, że jakim prawem i czekam na odpowiedź. Czekam także, co wyniknie z skargi złożonej na platformie ODR do komisji europejskiej.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Proximic [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group