Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 17 Maj 2024 23:00 

Rejestracja: 19 Paź 2011
Posty: 1349
platynowy
jakub.m napisał(a):
A udało się komuś znaleźć coś bez 20h na LHR?

Odpuść sobie lot przez LAX i leć 17-godzinnym QF4 JFK-AKL (albo jakkolwiek inaczej - YUL, YVR, etc.)
Powrót możliwy także przez Amerykę Środkową (GUA, SAL, SJO, CUN, MEX, itd.)
Możliwości wachlarz.

Image

Można "górą" plus kilkanaście godzin w CUN.

Image

Albo ze stopem w US, ale to już robi się drogo.

Image

Żeby złapać QF4, stop nie musi być w NYC.

Image


Ostatnio edytowany przez aeonflux 18 Maj 2024 00:04, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
18 ludzi lubi ten post.
6 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
Wypoczynek w Dubaju za 2829 PLN ☀️🏙️ Loty PLL LOT i noclegi w 4* hotelu Queen Elizbeth Wypoczynek w Dubaju za 2829 PLN ☀️🏙️ Loty PLL LOT i noclegi w 4* hotelu Queen Elizbeth
Egipt na wypasie 🏝️ 5* all inclusive nad Morzem Czerwonym za 2739 PLN Egipt na wypasie 🏝️ 5* all inclusive nad Morzem Czerwonym za 2739 PLN
#22 PostWysłany: 17 Maj 2024 23:18 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7129
Loty: 569
Kilometry: 1 186 630
@novart pacz i bierz :)
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 18 Maj 2024 10:19 

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 259
Loty: 170
Kilometry: 220 805
niebieski
aeonflux napisał(a):
Odpuść sobie lot przez LAX i leć 17-godzinnym QF4 JFK-AKL


Dla mnie 7h przez Atlantyk już mega męczące, a co dopiero 17h :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 18 Maj 2024 10:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2012
Posty: 971
złoty
Wreszcie coś ciekawego na forum - brawo @Yaszczyk !

Gdybym miał kupować pod siebie, nie brałbym transferu przez wspominane lotniska w C1,5 czy C4n, ale normalne stopovery wynikające z taryfy - zatrzymałbym się na kilka dni w Portoryko w jedną stronę do Nowej Zelandii, a wracając, na Hawajach. Z NZ możliwy wylot z innego lotniska, choćby Quennstown, z międzylądowaniem w Sydney.

928 euro na oficjalnej stronie AA

Załączniki:
aaa.png
aaa.png [ 150.66 KiB | Obejrzany 2858 razy ]
Zrzut ekranu 2024-05-18 o 10.26.12.png
Zrzut ekranu 2024-05-18 o 10.26.12.png [ 280.48 KiB | Obejrzany 2861 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
49 ludzi lubi ten post.
11 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#25 PostWysłany: 18 Maj 2024 14:50 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
nie wszystko daje się widać zakupić z google flights albo wyszukują na stronie aa ale zauważyłem że już przejście do aa celem zakupu z matrixa poprzez powertoolsy rowiazuje pewne problemy.

no i przez chwilę przeżyłem moment grozy - kupiłem tak bilet nie do końca pewny czy go zostawię - wchodzę w refund a tu "Please contact your travel agent, booking source or the airline that made your reservation to cancel and when you’re ready to rebook." ale po kilku minutach pojawiła się opcja anulacji w ciągu min 24h, zwykle jest to więcej bo do końca dnia następnego w USA w którymś stanie,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 20 Maj 2024 00:35 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
Pogrzebałem odrobinę i generalnie da się zrobić realne stopy bez limitow w US, NZ i ewentualnie Europie; odpadają stopy w Australii i Ameryce Środkowej / Karaibach (niebędących terytorium US) - więc tam jeśli wchodzą przeloty typu MEX, CUN, SAL, SYD itp., to tylko z pobytem poniżej 24 h / bezpośrednią przesiadką. Każdy stop kosztuje extra ok 360 zeta do podstawowej taryfy + extra podatki wynikające z trasy / lotnisk itp. Więc przykładowo taryfa z 3 stopami jest droższa przeciętnie o ok. 300 USD od wyjściowej.

W NZ stopy nie mają sensu bo przeloty wewnętrzne mogą być tylko na metalu LCC czyli JQ więc taniej będzie je kupić osobno zamiast dodawać do biletu.

W US możliwe stopy są absolutnie wszędzie, gdzie lata AA i zarazem tylko AA, wykluczone są zwłaszcza segmenty na metalu AS więc dlatego wchodzą Hawaje czy SJU czy STT, ale już nie wchodzi Alaska (bo tam praktycznie AA nie lata poza pojedynczymi rotacjami w sezonie). Inne miasta wchodzą w zasadzie wszystkie, o ile przelot między nimi da się złożyć w danych datach i konfiguracji.

Nie jest możliwy DOJ, jest możliwy OJ jak wiadomo już.

Zwrot biletu jest możliwy, ale za potrąceniem 500 USD (dla klasy Q) czyli w rzeczywistości taryfa jest formalnie zwrotna, ale tylko "częściowo". Nie wiem czy w takiej sytuacji będzie dało się otrzymać travel credit na pełną kwotę w AA, jako alternatywę bo zasadniczo przysługuje on dla taryf bezzwrotnych. Za dopłatą można ewentualnie zabukować w klasach N/S które mają niższe potrącenia za zwrot.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
6 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#27 PostWysłany: 20 Maj 2024 02:01 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@marek2011 chyba nie kazdy stop kosztuje... bo zobacz na to co pokazał @jakwilk ja zresztą to kupiłem dla znajomych w trochę innych datach i się zaticketowało, a cena praktycznie taka sama co loty TIA-AKL-TIA - za te dwa stopy nie dolicza nic system.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 20 Maj 2024 02:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
@seal: raczej dolicza, bo taryfa (plus podatki) wyjściowa jest na poziomie 800+ a tu masz 1000+ $ z dwoma stopami czyli te ok. 200 $ różnicy. 1 stop to dokładnie ok 92 $ do taryfy + ewentualne taxy tam gdzie są.

Jeszcze jedna uwaga do klas: w przypadku wyboru N/S zamiast Q oczywiście w większości FFP nalicza też więcej mil (kredytów statusowych tam gdzie są osobno liczone) niż za Q. Różnica może być nawet 25% do 75% co przy całej trasie daje sporą liczbę a dopłata nie jest jakaś wielka, w granicach kilkudziesięciu - 100++ $ w zależności od trasy, liczby stopów itp. Refund fee wtedy spada odpowiednio z 500$ do 200 lub 100$ w zależności od klasy rezerwacyjnej.


Ostatnio edytowany przez marek2011, 20 Maj 2024 02:17, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#29 PostWysłany: 20 Maj 2024 02:16 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@marek2011 masz rację samo RT w tych datach jest sporo taniej... to po ptostu kwestia dat.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 20 Maj 2024 10:24 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
Lotów JFK-AKL lub AKL-JFK by Qantas wyszukuje i google flights i matrix ale nie da się tego kupić - po podaniu danych pasażerów wywala że taryfa nie jest już dostępna. Próbowałem kilka dat. Komuś się udało?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 21 Maj 2024 10:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
@seal: teoretycznie powinno się dać, ale rzeczywiście AA przy niektórych teoretycznie dostępnych opcjach wyrzuca błąd, nie tylko z związku z lotami QF. Sprawdzałeś inne połączenia QF na TPAC, np. ex LAX?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 21 Maj 2024 14:40 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@marek2011: i mam połączenia QF w swoim bilecie, wygląda że to jedno nie wchodzi bo mam QF SYD-LAX na A380, mam QF WLG-SYD w bilecie i jest OK,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 21 Maj 2024 14:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2016
Posty: 467
srebrny
Ja mam w rezerwacji 3 loty by QF na 14: SYD-ZQN, CHC-SYD, SYD-HNL
Trudno powiedzieć gdzie jest klucz, ale przy wielu innych kombinacjach sypało błędami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 22 Maj 2024 09:33 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
a ja się zastanawiam gdzie ja lecę w końcu bo AA pokazuje takie cuda:

Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 22.22 KiB | Obejrzany 1793 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#35 PostWysłany: 22 Maj 2024 09:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7902
platynowy
z tą Tiraną w Australii, to faktycznie jakaś skucha, ale w pierwszym przypadku sprawa jest jasna:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bishop_Auckland
:D
Góra
 Profil Relacje PM off
seal lubi ten post.
 
      
#36 PostWysłany: 22 Maj 2024 10:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
@solek
Wszystkie QF powinny wg taryfy wchodzić na TPAC, ale widocznie przy tych rotacjach ex JFK jest jakiś problem. Inne raczej bez problemu wchodzą na numerach AA.
Góra
 Profil Relacje PM off
solek lubi ten post.
 
      
#37 PostWysłany: 22 Maj 2024 10:51 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
O coś się zaczyna dziać... na OJ TIA-NZ AU-TIA zaczął sie doliczać YQ 460EUR/os - wczoraj do południa nie było.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 22 Maj 2024 20:41 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
@seal: ale robiąc OJ z Australią masz ożenek dwóch kompletnie różnych choć być może bliźniaczych (nie sprawdzałem) w warunkach taryf. Ta "nowozelandzka" nie dopuszcza OJ poza NZ, natomiast żeni się ewentualnie z innymi na zasadzie połówkowej. Czysta NZ nie dorzuca YQ.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#39 PostWysłany: 22 Maj 2024 22:15 

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 2564
Loty: 267
Kilometry: 571 371
złoty
@seal: ale wcześniej (dzień, dwa, bo sprawdzałem dochodząc do płatności) było bez YQ... i "odkładanie" na "za chwilę kupię" się zemściło lekko ;-) ale mam na razie opcję ze stopem w syd 23h50m i dobrze jest. Jeśli będą jakieś zmiany rozkładowe to będę kombinować jak nie to zostanę z tym co jest.

Skończyła mi się opcja na "darmowy zwrot" - po wejściu w "cancel" jest info że mogę zwrócić i dostanę jako "airlinie credit" więc to co się wyświetlało o full refund na oryginalną formę płatności można między bajki wsadzić choć mam zrobione screeny z etapu rezerwacji - ciekawe jakby się uprzeć i iść na chargeback co by z tego było ale mam nadzieję że nie będę musiał tego sprawdzać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 22 Maj 2024 22:22 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9613
HON fly4free
@seal: już pisałem wcześniej, AA wyświetla dwa typy generalne taryf: zwrotną i bezzwrotną. Te drugie w razie rezygnacji są zmieniane na travel credit, o czym już też pisałem, zwrotne z kolei mogą być zwrotnymi w różnym stopniu i decydują o tym warunki taryfy - o czym gdzieś tam przy rezerwacji masz wspomniane, żeby je sprawdzić co do szczegółów. Jeśli masz klasę Q to potrącenie za zwrot voluntary jest 500$ albo full travel credit. Dostępna jest np. nieco droższa klasa N i wtedy potrącenie jest 200$ oraz jeszcze ciut droższa klasa S i wtedy jest 100$. W przypadku bardziej znaczących zmian rozkładowych powinien być możliwy zwrot invol pełny.

Co do OJ nie bawiłem się w ogóle taryfami z AU więc być może coś się rzeczywiście tutaj zmieniło. Taryfa NZ nie nalicza w każdym razie nic nowego ponad to co było.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 68 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group