Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Wrz 2012 21:15 

Rejestracja: 11 Wrz 2012
Posty: 5
Witam, kilka dni temu leciałem z Nowego Jorku do Poznania z przesiadką w Warszawie. Plan lotu był taki: wylot z jfk 18:50 przylot do warszawy o 9:50 i z warszawy o 10:55 wylot do Poznania i miałem tam być o 11:50. Samolot przyleciał do Warszawy dopiero o 11 więc nie zdążyłem na ten lot i dali mi kolejny który wylądował w poznaniu o 17:15. Wiec w poznaniu byłem 5h20min pózniej. Czy mogę się starać o jakieś odszkodowanie i czy jest w ogóle sens?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
👩‍👩‍👧‍👧 Całą rodziną (2+2) na ferie do Algarve 🤯🌴 Tydzień w 4* aparthotelu za 879 PLN ❗✨ 👩‍👩‍👧‍👧 Całą rodziną (2+2) na ferie do Algarve 🤯🌴 Tydzień w 4* aparthotelu za 879 PLN ❗✨
Od drapaczy chmur po rajskie plaże 🏙️🏖️ Hongkong + Filipiny za 2674 PLN 🌴 💛 Loty w sezonie ✨ Od drapaczy chmur po rajskie plaże 🏙️🏖️ Hongkong + Filipiny za 2674 PLN 🌴 💛 Loty w sezonie ✨
#2 PostWysłany: 13 Wrz 2012 00:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6132
HON fly4free
Zależy jeszcze jaka była przyczyna opóźnienia samolotu JFK-WAW, ale jeśli nie były to żadne "okoliczności nadzwyczajne" (np. zła pogoda) to przysługuje Ci prawo do odszkodowania w wysokości 600€.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Wrz 2012 08:56 

Rejestracja: 08 Lis 2011
Posty: 459
niebieski
Ale czy napewno 600 EUR, czy nie traktujemy opóźnienia tylko na drugim odcinku WAW-POZ? Czyli wtedy chyba mniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 13 Wrz 2012 11:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6132
HON fly4free
Nie, liczy się odległość dla całej trasy, czyli JFK-POZ.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 16 Wrz 2012 21:20 

Rejestracja: 11 Wrz 2012
Posty: 5
Jesteś pewien ze przysluguje mi takie prawo? Troche teraz o tym poczytalem i na stronie http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/u3w/rzecznik/prawa/ jest wyrażnie napisane: "Odszkodowanie na podstawie rozporządzenia przysługuje jedynie w przypadku odwołania lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera. Odszkodowanie nie przysługuje w przypadku opóźnienia lotu"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 16 Wrz 2012 21:23 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
Jakies głupoty tam piszą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 16 Wrz 2012 21:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
qwertyasdfgh napisał(a):
Jesteś pewien ze przysluguje mi takie prawo? Troche teraz o tym poczytalem i na stronie http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/u3w/rzecznik/prawa/ jest wyrażnie napisane: "Odszkodowanie na podstawie rozporządzenia przysługuje jedynie w przypadku odwołania lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera. Odszkodowanie nie przysługuje w przypadku opóźnienia lotu"

opóźnienie powyżej N godzin (zaleznie od dystansu) = odwołanie wg EU261
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 16 Wrz 2012 22:10 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Rozp. 261/2004 nie chroni niestety pasazerów w razie utraconych połączeń na kolejnych segmentach chyba że opóźnienie globalne wynika z odwołania albo wystarczająco dużego opóźnienia poprzedzającego lotu. Tutaj nie wygląda to na taką sytuację.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 16 Wrz 2012 22:12 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Rozp. 261/2004 nie chroni paxów w razie utraty kolejnego lotu chyba że globalne opóźnienie podróży wynika z odwołania lub znacznego opóźnienia pierwszego lotu albo odwołania/opóźnienia tego lotu. Tutaj na to nie wygląda, opóźnienie TATL było niewielkie, kolejny segment nie został odwołany, tylko na niego nie zdązyłeś, przewoźnik zaoferował za pewne pierwszy kolejny dostępny rejs do miejsca docelowego, więc odszkodowanie nie przysługuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 16 Wrz 2012 22:22 

Rejestracja: 24 Kwi 2011
Posty: 347
marek, ale wszystko miał na jednym bilecie więc liczy się zapewne cała podroż.

Od postu 1591 http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne ... ne-80.html
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 16 Wrz 2012 22:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6132
HON fly4free
Odszkodowanie oczywiście przysługuje ponieważ do końcowego punktu swojej podróży (Poznań) dotarł o 6h później niż miał, oczywiście pod warunkiem, że opóźnienie lotu JFK-WAW nie wynikało z "okoliczności nadzwyczajnych" (np. zła pogoda).

Możesz mieć bilet WAW-AAA-BBB-CCC-DDD-POZ i kompletnie nie jest istotne co i jak dzieje się po drodze, liczy się tylko i wyłącznie to czy na czas jesteś w porcie docelowym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 16 Wrz 2012 22:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
odszkodowanie nie bo opóźnienie zostało wywołane utratą połączenia w WAW a to, jak rozumiem z opisu sprawy, nie wynikało ze znacznego opóźnienia albo odwołania TATL. Tu jest dziura w rozporządzeniu, które - oczywiście m. zd. absolutnie błędnie - w takim przypadku nie przewiduje ochrony. Przesiadki innymi słowy nie są chronione jeśli pierwszy (poprzedzający) segment nie był wystarczająco opóźniony, odwolany, zmieniony itd. A to że czasem braknie 15 min żeby się przesiąść to insza inszość.

Co do tego że ogólnie liczy sie opóźnienie w dotarciu do m-c docelowego i całą trasę przy określeniu ryczałtu, to oczywiście zgoda.

Podsumowwując: napisz reklamacje ale spodziewaj się takiej odpowiedzi.
A tak w ogole z czego wynikało opóźnienie: samolot wystartował punktualnie, korki do pasa czy co?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 16 Wrz 2012 23:19 

Rejestracja: 11 Wrz 2012
Posty: 5
Samolot z jfk do waw wystartowal z 1.5 godzinnym opoznieniem bo poprzedni lot z waw do jfk byl opozniony jednak dlaczego tamten lot byl opozniony nie wiem. Mam jeszcze pytanie ile dni mam na napisanie takiej reklamacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 18 Wrz 2012 09:30 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
qwertyasdfgh napisał(a):
Samolot z jfk do waw wystartowal z 1.5 godzinnym opoznieniem bo poprzedni lot z waw do jfk byl opozniony jednak dlaczego tamten lot byl opozniony nie wiem. Mam jeszcze pytanie ile dni mam na napisanie takiej reklamacji?


2 lata ustawowo

Pisz na "Passenger Claims" <passenger.claims@lot.pl> i popros u numer reklamacji, jak przyjma wniosek.
(odpowiedz do 30 dni)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group